Spletna mesta Dela d.o.o., (slovenskenovice.si, delo.si, deloindom.si, polet.si, ddom.si, pogledi.si, micna.si) uporabljajo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve in funkcionalnosti, ki jih brez piškotkov ne bi mogli nuditi. Ali soglašate z namestitvijo piškotkov na omenjenih straneh? V redu Omejujem piškotke Želim več informacij

Dve povezani v eno: Stopnišče je srce

Pariška arhitektka Sarah Bitter je združila osmo in deveto nadstropje v stavbi, zgrajeni v šestdesetih letih prejšnjega stoletja, in ustvarila izjemno novo stanovanje. Najpomembnejši del oblikovalske rešitve je odprt prostor z zavitim stopniščem, ki je postalo srce novega doma. Povezuje dve nekoč ločeni stanovanji in spominja na arterijo, ki pošilja energijo drugim sobam.

Vhod, dnevna soba s kaminom, kuhinja in jedilnica so v osmem nadstropju. Spalnice in kopalnica so umaknjene v bolj zasebno zgornje nadstropje. Arhitektki je uspelo urediti tudi majhno pisarno, skrito v kabinetu za dnevno sobo. Zaradi prevladujoče bele barve se zdi prostor podoben kiparski stvaritvi.

Novo dvonadstropno stanovanje je oblikovala mlada francoska arhitektka, ki dela za arhitekturni biro Metek, inovativno arhitekturno podjetje iz Pariza. Združiti stanovanji ni bilo preprosto, ker sta se samo delno ujemali med seboj. Obstoječa tlorisa sta bila precej drugačna drug od drugega, poleg tega sta se razlikovali tudi kovinski konstrukciji v obeh nadstropjih.

Razlike med nadstropjema je presegla tako, da je združila shrambe in garderobe v nenavadno oblikovane sobe, s katerimi je poskušala ustvariti čim več čistega, odprtega prostora. Kovinsko konstrukcijo je razkrila, saj je prostor tako videti svetlejši, kakor če bi jo obdala s težkim ometom.

S projektom je ustvarila kompleksno celoto z različnimi razgledi in prostori. Vhod je ločen od domačne dnevne sobe z odprtim kaminom na bioetanol. Ta je vgrajen v pregradno steno, ki ne sega od stropa.

Kopalnica za goste, police in prostor za shranjevanje so skriti za lesenimi omaricami z drsnimi vrati. Sredi stanovanja se lahko obiskovalec zazre navzgor in zagleda dostop do terase, skozi prosojne pregradne elemente pa vidi druge sobe. Svetloba, ki vstopa skozi podolgovata okna, ustvarja občutek zračnosti, okna pa povezujejo tudi obe nadstropji.

Stopnišče omogoča sprehod mimo vseh najpomembnejših arhitekturnih rešitev. Stanovalci lahko pogledajo navzdol v osrednji bivalni prostor, hkrati pa nad sabo opazujejo nebo. Stopnišče izginja za betonskimi stenami in se nato spet prikaže za prosojnimi stenami.

Sarah je razdelila deveto nadstropje v dve območji. Krilo za starše je ločeno od otroškega z zavitim stop­niščem. Glavna spalnica ima tudi svojo kopalnico s strešnim oknom in dostop na teraso s pogledom na Eifflov stolp. Na drugi strani so nastale dve otroški sobi in skupna kopalnica. Vsaka soba ima veliko okno s čudovitim razgledom na Pariz.

Arhitekturni biro Metek je znan po obnavljanju hiš in ima že veliko izkušenj pri iskanju težkih in arhitekturno zapletenih rešitev. Sarah se pred začetkom vsakega novega projekta odkrito pogovori s strankami, da bi izvedela, kaj si želijo. Zdi se ji pomembno poznati njihov način življenja in vedeti, kaj imajo rade, saj lahko tako razvija svoje ideje, namesto da bi ponudila že vnaprej pripravljene rešitve.

Lastniki so hoteli ohraniti čim več odprtega prostora, hkrati pa poudariti povezavo med nekdanjima stanovanjema. Opreme bi moralo biti čim manj, da bi dosegli občutek čim večje prostornosti. Sarah je upoštevala te napotke in se odločila odstraniti vse stene, ki niso bile nosilne, ter razkriti kovinsko ogrodje stavbe.

Novo stanovanje temelji na strukturnih in geometričnih oblikah, zato je celota videti kot kiparska stvaritev. Polkrožna oblika, ki upošteva obliko stopnišča, prevladuje v obeh nadstropjih in določa značilne vzorce gibanja stanovalcev po prostoru.

Arhitekturni elementi tako obvladujejo prostor, da dodatno pohištvo skoraj ni bilo potrebno. Prostor sam po sebi naredi dovolj močan vtis, zato je arhitektka namenoma uporabila zelo malo dodatkov in ornamentov. Prostor za shranjevanje je bil eden ključnih elementov in veliko stvari kratko malo izgine za drsnimi vrati.

Lastniki so v skladu z minimalističnim pristopom izbrali belo zofo oblikovalca Didierja Gomeza. Dodat­ni barvi, ki poudarjata belino, sta oranžna in rjava. Pozornost vzbujajoča svetilka je bila izdelana leta 1960, lastnika pa sta jo odkrila na pariškem bolšjem trgu. Mizo iz stekla in lesa pod njo je izdelalo oblikovalsko podjetje Pacific Compagnie.

Čiste linije in prazne površine omogočajo lastnikom, da zares uživajo v prostoru, ki so si ga tako želeli.

Arhiv revije Deloindom+.

Komentarji