Ribrand: Suha roba po dizajnersko

Lepo oblikovanih kuhinjskih pripomočkov nam ni treba iskati le po spletu in jih naročati na drugem koncu sveta, ampak lahko pobrskamo med domačo oblikovalsko ponudbo. V zadnjem času je v domačih delavnicah in oblikovalskih studiih nastalo kar nekaj inovativnih in lepo oblikovanih lesenih dodatkov za dom ter kuhinjskih pripomočkov. Ena takšnih novih zgodb je blagovna znamka Ribrand, v kateri se prepletata sodobno oblikovanje in tradicija.

Ribrand je blagovna znamka lesenih izdelkov, ki so nastali v sodelovanju med oblikovalskim studiem Mashoni (ki ga sestavljajo oblikovalci Maša Majce Mesarič, Janez Mesarič in Petra Bukovinski) in Rokodelskim centrom Ribnica. Zgodba se je začela na pobudo priznanega slovenskega industrijskega oblikovalca Janeza Mesariča, ki v Rokodelskem centru Ribnica poučuje industrijsko oblikovanje, hkrati pa njegovi predniki prihajajo ravno iz Ribnice. "Oblikovalec Janez Mesarič je odraščal obkrožen s kulturo izdelovanja suhe robe, v kateri je že dlje časa videl potencial za oblikovanje sodobnejše serije lesenih izdelkov. Celovito realizacijo projekta je omogočil njegov oblikovalski studio Mashoni, ki je združil moči z Rokodelskim centrom Ribnica, in tako je nastala navdihujoča znamka trajnostnih izdelkov po dostopnih cenah," pravijo avtorji blagovne znamke in dodajajo, da je Ribniška dolina znana po svoji bogati dediščini izdelovanja domačih suhorobarskih izdelkov, iz katere črpajo navdih in ga prepletajo s sodobnimi oblikovalskimi pristopi ter modernimi tehnologijami.

Prva kolekcija minimalističnih kuhinjskih pripomočkov iz lokalnega javorjevega lesa, ki jih izdeluje lokalni ribniški obrtnik, se imenuje Izbrano za hrano (Wood for food) in vključuje izdelke, ki so nepogrešljivi v vsaki kuhinji. To so kuhalnica za mešanje, lopatica za strganje in vilice za nabadanje, leseni krožniki, deske za rezanje ter solnica in popernica v obliki lesenih hišic. Vsi izdelki so v naravnem odtenku javorjevega lesa, ki je čvrst in trpežen material, kot pravijo, hkrati pa deluje sveže in se odlično znajde v oblikah geometrijskih likov, začinjenih s ščepcem barve. Kolekcijo bodo v prihodnosti širili in nadgrajevali. Po besedah oblikovalca Janeza Mesariča so prvi odzivi na kolekcijo dobri, mnogi jih podpirajo in jim pomagajo, da se zgodba hitro širi. Prav tako so jih opazili tudi že v tujini, kjer so v različnih medijih, ki objavljajo članke z oblikovalskega področja, predstavili tudi njihovo zgodbo.

"Ime Ribrand je skovanka besed Ribnica in brand, v prevodu blagovna znamka. Izgovarja se kot "rebrand", kar pomeni prenovo nečesa, kar že obstaja. Natanko to želimo doseči: oplemenititi ribniško dediščino izdelovanja lesenih izdelkov z novim, sodobnim pristopom. Tradicijo, ki velja za »staro«, želimo ponovno oživiti in preoblikovati v zgodbo, ki je povsem nova," poudarja oblikovalec Janez Mesarič.

"Z izpostavitvijo dobre prakse povezovanja sodobnega slovenskega oblikovanja z domačo obrtjo želimo v svet poslati jasno sporočilo, da imamo dolgoletne izkušnje in znanja za ustvarjanje uspešnih in prepoznavnih zgodb. Prepričani smo, da lahko postavimo dober zgled in prispevamo k večjemu zavedanju o tem, kako pomembno je ohranjati in hkrati nadgrajevati svojo tradicijo," so še zapisali oblikovalci na svoji spletni strani, na kateri najdete tudi kuharski blog z recepti, ki jih s pomočjo izdelkov Ribrand pripravljata oblikovalki Maša Majce Mesarič in Petra Bukovinski. V prihodnosti pa nameravajo k sodelovanju in nastajanju novih izdelkov povabiti tudi druge slovenske oblikovalce.

Deli na facebooku

Deli na drugih omrežjih

Or use your account on Blog

Error message here!

Hide Error message here!

Forgot your password?

Or register your new account on Blog

Error message here!

Error message here!

Hide Error message here!

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link to create a new password.

Error message here!

Back to log-in

Close
Več informacij DELOINDOM Logo

Zakaj imamo v uredništvu Dela in dom radi piškotke?

S potrditvijo piškotkov nam omogočate uporabo analitičnih orodij, s katerimi izvemo, kaj radi berete in česa ne. Želimo ustvarjati kakovostne vsebine, ki jih boste z veseljem prebirali, zato vas prosimo, da potrdite piškotke na spletnih mestih Dela d.o.o.

STRINJAM SE
newsletter
deloindom logo

Naročite se
na DELOINDOM

NAROČI SE