Potrebujete pomoč pri urejanju podatkov o nepremičnini?

20. 2. 2014 | Besedilo: Ba. P.

davek na nepremičnine

Lastniki nepremičnin imajo do 31. marca čas, da uredijo podatke o svoji nepremičnini, če so ugotovili, da so ti v informativnem obvestilu, ki jim ga je poslala geodetska uprava, napačni. Pravilni podatki v registru nepremičnin bodo namreč podlaga za izračun posplošene tržne vrednosti nepremičnine, ta pa bo osnova za izračun davka na nepremičnine, opozarjajo na Gospodarskem interesnem združenju geodetskih izvajalcev (GIZ geodetskih izvajalcev) in dodajajo, da lahko lastnikom pri urejanju podatkov pomagajo tudi za to usposobljeni strokovnjaki.

Lastniki nepremičnin so bili v preteklosti večinoma neaktivni, kar velja tako za posameznike kot tudi za občine in državo. Za državo in lastnike so ključnega pomena urejene nepremičnine, kar pomeni, da morajo biti urejene v vseh evidencah. Ker pa je država v minulem obdobju namenila premalo sredstev za ureditev tega področja, danes evidence niso na želeni ravni, poudarjajo na GIZ geodetskih izvajalcev: »Nepremičninske evidence morajo služiti za različne namene in potrebe (pravna varnost, davčni vidik, upravljanje z nepremičninami, zemljiška politika …). In če želimo v Sloveniji imeti urejene nepremičninske evidence, moramo del sredstev, ki bo zbran z davkom na nepremičnine, namensko uporabiti za izboljšavo evidenc. Tega področja se je treba lotiti medresorsko in sistemsko.«

Zakon o davku na nepremičnine, ki je bil sprejet konec lanskega leta, je po mnenju združenja prava pot za urejanje področja nepremičnin v Sloveniji, ker pa je bil sprejet ob velikem časovnem pritisku, so nekatere rešitve še nedodelane. Davčna osnova za obračun davka na nepremičnine je posplošena tržna vrednost nepremičnine, kot je vodena v registru nepremičnin. Na izračun posplošene tržne vrednosti nepremičnine vplivajo podatki o nepremičnini, kot so lokacija, velikost, starost nepremičnine in drugi. Nemalo lastnikov je ob prejetju informativnega obvestila geodetske uprave ugotovilo, da so v obvestilu zapisani podatki o njihovi nepremičnini napačni ali pomanjkljivi. Do 31. marca imajo čas, da jih uredijo, pri čemer na združenju poudarjajo, da je svetovanje na področju nepremičninskih evidenc in davka na nepremičnine postalo zelo kompleksno.

V ta namen so na združenju usposobili 42 podjetij in podelilo certifikate 49 osebam, ki so kompetetne za svetovanje lastnikom nepremičnin pri urejanju podatkov o nepremičninah. »Naši strokovnjaki so usposobljeni za urejanje podatkov v registru nepremičnin, za urejanje podatkov pri drugih upravljavcih podatkovnih zbirk ter za izvedbo vseh vrst geodetskih storitev. Podatke v registru nepremičnin lahko z različnimi dokazili lastnik uredi z obiskom na Geodetski upravi RS, lahko pa se odloči za celostno ureditev podatkov in vse uredi s pomočjo strokovnjaka, ki mu bo svetoval in zanj izpeljal vse potrebne postopke na geodetski upravi in pri drugih upravljavcih podatkov,« pravijo na združenju.
 

Deli na facebooku

Deli na drugih omrežjih

Or use your account on Blog

Error message here!

Hide Error message here!

Forgot your password?

Or register your new account on Blog

Error message here!

Error message here!

Hide Error message here!

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link to create a new password.

Error message here!

Back to log-in

Close
Več informacij DELOINDOM Logo

Zakaj imamo v uredništvu Dela in dom radi piškotke?

S potrditvijo piškotkov nam omogočate uporabo analitičnih orodij, s katerimi izvemo, kaj radi berete in česa ne. Želimo ustvarjati kakovostne vsebine, ki jih boste z veseljem prebirali, zato vas prosimo, da potrdite piškotke na spletnih mestih Dela d.o.o.

ZAVRNI STRINJAM SE
newsletter
deloindom logo

Prijavite se na e-novice in bodite na tekočem!

Nadaljuj na prijavo >
newsletter
deloindom logo

Naročite se
na DELOINDOM

NAROČI SE