Milanski pohištveni sejem: Stičišče oblikovanja za dom

17. 4. 2024 | Besedilo: Julijana Bavčar | Fotografije: arhiv podjetij

milano, sejem Salone del Mobile, sejem, pohištvo, oblikovanje, Rho, nika zupanc

Ta teden je Milano spet v znamenju rdeče barve, zaščitnega znaka Salone del Mobile, ki velja za največji sejem pohištvene opreme in platformo oblikovalskih idej na svetu. Med več kot 1900 razstavljavci so tudi uveljavljeni slovenski oblikovalci in podjetja.

Osrednji del razstavnega programa in sprem­ljevalnih prireditev sicer poteka na razstavišču Rho proti obrobju mesta, a so s poslovnimi predstavitvami in kulturnimi dogodki pretkani vsi deli mesta, umetniške instalacije gostijo tudi najbolj častitljiva prizorišča v središču lombardijske prestolnice. Sejem, ki poteka med 16. in 21. aprilom, je namreč neločljivo povezan z bolj sproščenim in umetniško navdihnjenim sklopom razstav z imenom Fuorisalone, skupaj pa se predstavljata kot milanski teden oblikovanja. Čeprav je program na razstavišču Rho le zadnji dan namenjen splošni javnosti, se nanj zgrne več kot 300.000 obiskovalcev iz poklicev, povezanih s stanovanjsko opremo in dekorativnimi predmeti, promotorjev novosti v svetu industrijskega oblikovanja, tehnologije za dom in novinarjev.

V okviru letošnjega že 62. Salone del Mobile potekata sejem kuhinjske opreme EuroCucina in Mednarodna razstava kopalnic, oba bienalna, že 25. leto zapored pa tudi SaloneSatellite, odskočna deska za oblikovalce, mlajše od 35 let.

PREBERITE ŠE: INTERIER, POD KATEREGA SE JE PODPISALA OBLIKOVALKA NIKA ZUPANC

Vloga umetne inteligence in nevroznanosti pri oblikovanju

Krovni sejem poteka letos pod geslom Kjer nastajajo ekosistemi – ime lahko razumemo na različne načine, a njegovi snovalci so se z njim navezali na umetno inteligenco, ki jim bo s pomočjo nevroznanosti odgovorila na vprašanja, kako svoje bivalno okolje, vizualna sporočila in koncept sejma dojemajo obiskovalci – za slednjega, pričakujejo, bodo tako dobili jasne usmeritve. Projekt z umetno inteligenco je zasnovalo milansko podjetje Lombardini 22, ki se osredotoča na uporabo nevroznanosti v arhitekturnem oblikovanju. Z njo so ugotovili, da možgane k izhodu iz cone udobja spodbujajo umetnost, kultura in estetika. Mimogrede, tudi ključni vizualni element sejma, sestav­ljanko, v katero se poleg rdečih odtenkov povezujejo ognjeni in na drugi strani modri prameni, je ustvarila generativna umetna inteligenca.

Druga rdeča nit sejma, ki je v oblikovanju in snovanju bivalnega okolja izpostavljena že leta, so okoljsko odgovorne tehnologije: v uporabi in recikliranju materialov, pri kuhinjskih aparatih, porabi vode … S to temo je povezana velika instalacija na kopalniški razstavi. Predstavlja scenski oder, na katerem se zbirajo podatki, delajo raziskave in snujejo inovacije, povezane z izzivi varovanja planeta in njegovih virov. Na EuroCucina, kjer se spremljevalni program osredotoča na oblikovanje hrane, izstopa distopična, a utemeljena vizija morske hrane prihod­nosti, ki jo predstavlja italijanska revija o gastronomski kulturi L'Integrale. S čim nas bo hranilo morje, ko bomo polovili iz njega vse ribe in druge živali? Avtorji pripovedujejo zgodbo o mogoči prihodnosti, raziskujejo naše strahove, pripovedujejo o lepoti in inteligenci nekaterih morskih oblik, ki jih imamo ljudje trenutno za obrobne ­– in nam postrežejo z napitki, ki so nastali ob multidisciplinarnem raziskovanju alg.

V enem od pohištvenih paviljonov pa poteka instalacija, na katero so organizatorji s promocijo želeli usmeriti največ pozornosti. Malce temačna je morda že zaradi avtorja, kultnega ameriškega režiserja Davida Lyncha. Ustvaril je mizansceno prostorov in opreme, ki gledalcem iz spomina izvabi prizore iz njegovih filmskih stvaritev.

!!galerija!!


Sodelovanje slovenskih oblikovalcev in podjetij

Prestavitev slovenskega oblikovanja na letošnjem Salonu začenjamo z blagovno znamko Rex Kralj, ki temelji na dediščini pokojnega oblikovalca Nika Kralja. Znamenite stole predstavlja furlansko podjetje Very Wood, izdelovalec vrhunskih stolov pod okriljem skupine Gervasoni, ki je lani prevzela slovensko blagovno znamko Rex Kralj. Very Wood je brezčasnost Kraljevega sedežnega pohištva iz ukrivljene vezane plošče posebej izpostavil in jo nadgradil. Poleg ikoničnega zložljivega fotelja Rex iz petdesetih let prejšnjega stoletja in drugih Kraljevih stolov je podjetje v sodelovanju z oblikovalcem Bartom Schilderjem predstavilo nov kos kolekcije Mosquito. Stolom s sedežem, razdeljenim na dva dela, ki sta pri straneh privihana kot nežni komarjevi krilci, se je zdaj pridružila še barska različica. Kolekcija je na voljo v hrastovem in orehovem lesu ter v različnih barvah z vid­nimi lesnimi porami. Poleg tega so pod blagovno znamko Rex Kralj uvrstili še popolno novost: minimalističen jeklen vrtni počivalnik oblikovalca Toma Feredaya, ki ga je navdihnila ukrivljena školjka Kraljevega stola Shell.


Oblikovalka Nika Zupanc se letos v Milanu predstavlja na šestih prizoriščih, nove kolekcije je oblikovala za podjetja Driade, Ditre Italia in Qeeboo, poleg tega njene oblikovalske kose predstavljajo še podjetja Bosa, Ghidini in Lodes. Posebna je njena elegantna komoda ženstvenih oblik

Freeze Me (Zamrzni me) za Driade, ki se konceptualno navezuje na lani predstavljeno kolekcijo lakiranih keramičnih izdelkov Melt me (Raztopi me) za isto podjetje. Na taljenje se navezuje ogledalo na komodi, ki se je začelo topiti in se je posedlo, potem pa v magičnem trenutku primrznilo na vrhnjo stran omarice in ustvarilo harmonično celoto. Bela, rožnata ali črna lakirana komoda ima ročaj v obliki kapljice in noge v barvi ogledala, to pa je lahko belo, črno ali zlato. Staljeni predmeti iz lanske kolekcije Melt me, ki so oblikovani kot šminka, ogledalce, češnja na krožniku in prestreljeno srce, pa so se letos kot instalacije v velikosti XL preselili na priljubljene točke po Milanu.

Na razstavnem prostoru Ditre Italia je novost sedežna garnitura Vento, pri kateri je Nika Zupanc navdih za čiste, mehke in velikodušne organske oblike črpala iz narave.

Slovenska oblikovalka Lara Bohinc, ki živi in ustvarja v Londonu, se predstavlja s kamnito konzolo, ki kot novost dopolnjuje njeno kolekcijo Utopia. Izdelek je nastal v kamnoseški delavnici v Benečiji iz lokalnega marmorja verde alpi, zelenega kamna z belimi žilami, ki so ga najprej oblikovali z robotskim rezkanjem, za dokončanje pa je bilo potrebno veliko ročnega dela. Konzola Utopia ima nepravilne čebulaste oblike, ki spominjajo na rastoče celične organizme in življenjske oblike, oblikovalka pa z njo konceptualizira utopično prihodnost in se sprašuje, kako bi lahko bolje sodelovali z naravo. Na ogled je v razstavnem prostoru Thema x Baranzate Ateliers, ki gostuje v velikanski opuščeni industrijski hali.

Že dvajsetič zapored na sejmu sodeluje sevniški Stilles, ki svoje izdelke predstavlja občinstvu in partnerjem s področja oprem­ljanja hotelov. Na ogled je postavil dve zasnovi hotelskih sob, prostor za počitek ter ureditev hotelskega bara, pri čemer se pri izdelkih osredotoča na raznolike površinske nanose, ki lesu dodajo trajnostno in estetsko vrednost.

Deli na facebooku

Deli na drugih omrežjih

Or use your account on Blog

Error message here!

Hide Error message here!

Forgot your password?

Or register your new account on Blog

Error message here!

Error message here!

Hide Error message here!

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link to create a new password.

Error message here!

Back to log-in

Close
Več informacij DELOINDOM Logo

Zakaj imamo v uredništvu Dela in dom radi piškotke?

S potrditvijo piškotkov nam omogočate uporabo analitičnih orodij, s katerimi izvemo, kaj radi berete in česa ne. Želimo ustvarjati kakovostne vsebine, ki jih boste z veseljem prebirali, zato vas prosimo, da potrdite piškotke na spletnih mestih Dela d.o.o.

ZAVRNI STRINJAM SE
newsletter
deloindom logo

Prijavite se na e-novice in bodite na tekočem!

Nadaljuj na prijavo >
newsletter
deloindom logo

Naročite se
na DELOINDOM

NAROČI SE