Barva leta 2024: pastelno breskova

8. 12. 2023 | Besedilo: Aleksandra Zorko

barva leta, Pantone, barva leta 2024, breskov odtenek

Prihodnje leto bo v znamenju nežnega breskovega odtenka, ki so ga v družbi Pantone razglasili za barvo leta 2024.

Odtenek breskove (13-1023 Peach Fuzz), ki so jo v družbi Pantone razglasili za barvo leta 2024 predstavlja željo po razvajanju sebe in drugih. Gre za nežen žameten breskov odtenek, ki bogati um, telo in duha, so pojasnili ob razglasitvi. »V iskanju odtenka, ki odraža naše prirojeno hrepenenje po bližini in povezanosti, smo izbrali barvo, ki izžareva toplino in sodobno eleganco. Odtenek, ki izraža sočutje, ponuja objem in brez truda povezuje mladostno z brezčasnim,« je povedala Leatrice Eiseman, izvršna direktorica družbe Pantone Color Institute.

Subtilen breskov odtenek je topel in prijeten, poudarja željo po povezanosti z drugimi ali po uživanju v trenutku tišine in občutku zatočišča, ki ga lahko ustvari. Predstavlja svež pristop k ustvarjanju mehkobe, najdemo pa ga na barvni lestvici med rožnato in oranžno.

»V času pretresov na mnogih področjih našega življenja postaja potreba po negi, empatiji in sočutju vedno močnejša, kot tudi naše predstave o mirnejši prihodnosti. Spomnimo se, da je bistveni del polnega življenja dobro zdravje, vzdržljivost in moč, da v njem uživamo. Da je v svetu, ki pogosto poudarja produktivnost in zunanje dosežke, ključnega pomena, da prepoznamo pomen spodbujanja notranjega jaza in najdemo trenutke predaha, ustvarjalnosti in človeške povezanosti sredi vrveža sodobnega življenja. Ko krmarimo po sedanjosti in se oziramo v prihodnost ter razmišljamo, kaj je pomembno in kako želimo živeti. S tem v mislih smo želeli izbrati barvo, ki bi se lahko osredotočila na pomen skupnosti,« so še zapisali o novi barvi leta.

To je odtenek, ki ga opisujejo kot poetičen in romantičen, breskov odtenek z vintage pridihom, čeprav se spogleduje s preteklostjo, deluje sodobno. V interierjih se lahko znajde na stenah, na manjših dodatkih za poudarek ali le kot vzorec na tkanini. Gre za toplo in nežno barvo, ki se lepo poda na žametne tkanine in materiale s krzneno teksturo.

Drzna in živahna magenta se poslavlja

Lani ob tem času so za barvo letošnjega leta razglasili odtenek žive rožnato rdeče barve (Pantone Viva Magenta 18-1750), ki je navdihovala oblikovalce tako interjerjev kot tudi mode. Živahna magenta ima svoje korenine v naravi, sodi pa v družino rdečih odtenkov. Navdih zanjo so našli v naravi, natančneje v rdečem barvilu iz košeniljke. Karminsko rdečilo ali košenilja vsebuje kot glavno barvilno komponento karminsko kislino, ki ga izloča košenilji kapar na kaktusih, ki rastejo v Mehiki. To barvilo uporabljajo za barvanje tekstilij, prav tako v slikarstvu, uporabno pa je tudi v prehrani.

Živahna rožnato rdeča barva leta je za pogumne ljubitelje in drzne oblikovalce, ki jo lahko v interier umestijo v obliki žametne zofe ali počivalnika ali nanesejo na steno. Tisti, ki si želijo bolj nevtralen dom, jo lahko uporabijo za poudarke na tekstilu in dekorativnih predmetih. Vedno lep in poživljajoč  bo šopek rožnato rdečega cvetja. V interier boste z dodatki v tej barvi vnesli, kot pravijo, veliko drame v majhnem odmerku.

Pred tem so za barvo leta 2022 razglasili vijoličasto modro barvo (Pantone 17-3938 Very Peri), ki ima lastnosti modre, a z rdečim podtonom. Ta naziv sta si prislužili tudi siva (Pantone 17-5104 Ultimate Grey) in rumena (Pantone 13-0647 Illuminating), ki sta najbolje odražali razpoloženje leta 2021.


V družbi Pantone, ki je ena od svetovnih avtoritet na področju barv, že od leta 2000 vsako leto izberejo odtenek, ki ga razglasijo za barvo leta. Prvi naziv barva leta si je prislužila modra v svetlejši različici (Pantone 15-4020 Cerulean Blue).

Z izborom že več kot 20 let tako vplivajo na razvoj izdelkov in nakupne odločitve v številnih panogah, vključno z modo, pohištvom in industrijskim oblikovanjem, pa tudi na embalažo izdelkov in grafično oblikovanje. Proces izbire barve leta, kot pravijo, zahteva temeljit razmislek in analizo trendov. Strokovnjaki za barve na njihovem inštitutu (Pantone Color Institute) pregledajo različna področja po celem svetu in iščejo različne barvne vplive: tako v industriji zabave in filmske produkcije, umetnosti in modi kot tudi na vseh področjih oblikovanja, pa tudi v priljubljenih popotniških destinacijah, novih načinih življenja in socialno-ekonomskih razmerah. Vplive iščejo tudi v novih tehnologijah, materialih, teksturah in različnih platformah družabnih medijev in celo v prihajajočih športnih dogodkih, ki pritegnejo pozornost po vsem svetu.

Deli na facebooku

Deli na drugih omrežjih

Or use your account on Blog

Error message here!

Hide Error message here!

Forgot your password?

Or register your new account on Blog

Error message here!

Error message here!

Hide Error message here!

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link to create a new password.

Error message here!

Back to log-in

Close
Več informacij DELOINDOM Logo

Zakaj imamo v uredništvu Dela in dom radi piškotke?

S potrditvijo piškotkov nam omogočate uporabo analitičnih orodij, s katerimi izvemo, kaj radi berete in česa ne. Želimo ustvarjati kakovostne vsebine, ki jih boste z veseljem prebirali, zato vas prosimo, da potrdite piškotke na spletnih mestih Dela d.o.o.

ZAVRNI STRINJAM SE
newsletter
deloindom logo

Prijavite se na e-novice in bodite na tekočem!

Nadaljuj na prijavo >
newsletter
deloindom logo

Naročite se
na DELOINDOM

NAROČI SE