Raziskava: Kaj je razkošje?

20. 2. 2017 | Besedilo: A. Z.

raziskava, dom, dobro počutje, razkošje

Na sejmu IMM v Kölnu so predstavili raziskavo o razkošju in dragih kosih opreme za dom, ki so jo opravili med Nemci, Američani in Kitajci. Zanimalo jih je, kako se spreminjajo potrebe in vrednote v vsakodnevnem življenju ter kakšen ima to učinek pa percepcijo razkošja. Prišli so do zanimive ugotovitve: za vse tri narode, zajete v raziskavo, velja, da cena ni najpomembnejša, ko gre za vprašanje razkošnih predmetov. Pomembnejša sta dobro počutje in kakovost življenja tudi, ko govorimo o bivalnem okolju.

Razkošje ni nujno drago, to je bistvena ugotovitev raziskave, ki so jo opravili pri frankfurtski agenciji Zukunftsinstitut, naročilo pa jo je nemško podjetje Grohe. Raziskava, ki so jo opravili na podlagi spletnega vprašalnika, je potekala dva meseca.

In kaj so ugotovili? Razkošne izdelke vprašani razumejo kot kakovostne in udobne, takšne, ki olajšajo življenje in prihranijo čas. V domačem okolju sta bistveni dobro počutje in udobje. Dnevna soba je oaza miru in sprostitve, vsaj tako je prepričanih 78 odstotkov vprašanih Nemcev, 69 odstotkov vprašanih Američanov in 84 odstotkov vprašanih Kitajcev. Po njihovem mnenju dobro počutje v domačem okolju pozitivno vpliva na zdravje ter ohranjanje dobre telesne in duševne kondicije.

Kot še ugotavljajo v raziskavi, nemška gospodinjstva kar 40 odstotkov letnega proračuna namenijo domačemu življenju in opremi, v ZDA je ta odstotek 32 in na Kitajskem 25. Na vprašanje, kateri kriterij je najpomembnejši pri opremljanju kuhinj in kopalnic, so nemški anketiranci najviše postavili funkcionalnost (64 odstotkov), najniže pa udobje (34 odstotkov). Med tem ko Američani pri tem vprašanju na prvo mesto postavljajo kakovost (48 odstotkov), Kitajci pa udobje (57 odstotkov).

Glede na raziskavo je danes pomembneje, da naredimo nekaj dobrega zase, kot pa da kupimo drag izdelek. Le 11 odstotkov Nemcev, 21 odstotkov Američanov in 35 odstotkov Kitajcev namreč meni, da so razkošni tisti izdelki, ki stanejo več kot povprečni. Za razliko od preostalih dveh držav, ki sta sodelovali v raziskavi, le na Kitajskem še vedno velja, da je zelo pomembna količina premoženja in kaj si lahko zanj privoščimo. Drugje pa, kot ugotavljajo v raziskavi, gre vse bolj v smeri, ko razkošje ne gradi več le na videzu izdelkov. Razkošje ni nujno drago. Demokratizacijo razkošja, še ugotavljajo, so povzročili zlasti tehnološki napredek, globalizacija in vse preprostejši dostop do kakršnih koli (tudi dragih) izdelkov preko spleta.

Deli na facebooku

Deli na drugih omrežjih

Or use your account on Blog

Error message here!

Hide Error message here!

Forgot your password?

Or register your new account on Blog

Error message here!

Error message here!

Hide Error message here!

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link to create a new password.

Error message here!

Back to log-in

Close
Več informacij DELOINDOM Logo

Zakaj imamo v uredništvu Dela in dom radi piškotke?

S potrditvijo piškotkov nam omogočate uporabo analitičnih orodij, s katerimi izvemo, kaj radi berete in česa ne. Želimo ustvarjati kakovostne vsebine, ki jih boste z veseljem prebirali, zato vas prosimo, da potrdite piškotke na spletnih mestih Dela d.o.o.

ZAVRNI STRINJAM SE
newsletter
deloindom logo

Prijavite se na e-novice in bodite na tekočem!

Nadaljuj na prijavo >
newsletter
deloindom logo

Naročite se
na DELOINDOM

NAROČI SE