Sejem Heimtextil v Frankfurtu: Obeta se sončna in cvetoča pomlad

Sejem Heimtextil v Frankfurtu: Obeta se sončna in cvetoča pomlad

Spomladanske temperature, podkrepljene s toplimi sončnimi žarki, so pospremile prvi letošnji mednarodni sejem – to je sejem Heimtextil v Frankfurtu, ki je odprl sezono dogajanja na tem področju. Vse kaže, da bosta pomlad in poletje sončna in cvetoča, vsaj če sklepamo po novih tkaninah za dom.

Letošnji sejem Heimtextil je v soboto zaprl vrata z optimizmom, saj se v primerjavi z lani lahko pohvali tako z večjim številom razstavljavcev kot obiskovalcev. Na ogled so bili tkanine in tekstilni izdelki za dom 2718 razstavljavcev iz 61 držav (lani so jih našteli 2616), ogledalo pa si jih je 67 tisoč obiskovalcev iz 133 držav (lani 65.835). Med sodelujočimi je bilo tudi šest slovenskih podjetij (AD Vita, Dekorus, Mercis, Odeja, Svilanit Svila in Zatex) in študentke Fakultete za dizajn (pridružene članice primorske univerze), ki so sodelovale na delu sejma Campus, namen­jenem predstavitvi izbranih oblikovalskih fakultet.

Nove smernice

Sestavni del sejma ostaja predstavitev novih smernic pri tekstilu za dom, ki jih zanje od leta 1991 pripravljajo različni strokovnjaki. Vedno jih povzamejo tudi v knjigi, ki izide ob tej priložnosti. Letos so jih naslovili Progress! Revive! Za predstavitev na sejmu Heimtextil, v katero so vključili tako dišave kot zvok in okus, so poskrbeli v britanskem studiu Frank­lin Till. Obiskovalci smo lahko spremljali oblikovalce in umetnike pri ustvarjanju unikatnih del. Veliko pozornosti je vzbudil britanski izdelovalec kuhinjskih pripomočkov iz lesa, za prihodnost pa bo najbrž zanimiv tudi koncept, ki sta ga predstavila Stefan Schwabe in Jannis Hülsen, saj gre za proizvodnjo materiala, za katerega uporabljajo žive organizme. Material je menda popolnoma biorazgradljiv in bi bil lahko alternativa plastiki in kompozit­nim materialom.

Področje tkanin za dom je popolnoma osvojil digitalni tisk. Ta omogoča, da si na okrasno blazino, zavese, pregrinjalo ali tapete natisnete svojo najljubšo fotografijo. Na tkaninah za dom so sicer kot nekakšno nadaljevanje iz preteklega leta prevladovali veliki cvetlični vzorci in celi cvetoči šopki, ki so jim nekateri oblikovalci dodali še živalske. Najbolj so priljubljeni ptički in metulji. Takšne vpadljive večbarvne vzorce oblikovalci običajno umestijo na belo podlago.

Med trendovskimi postavitvami je bilo veliko odtenkov zelene barve, ki se, kot smo lahko videli, najlepše poda k naravnemu, neobdelanemu lesu. Ta je bil pri številnih razstavljavcih osnova za umestitev novih tkanin. Še vedno so zelo priljubljene tudi fototapete, ki pričarajo morje, sonce, peščene plaže, slapove, skratka počitnice v toplih krajih.

Živahnim odtenkom in vzorcem so oblikovalci za protiutež pripravili še elegantnejšo, bolj umirjeno barvno kombinacijo. Recimo sivih, belih in črnih odtenkov z geometrijskimi vzorci in čistimi linijami.

Še vedno modne in priljubljene so tudi tapete. Tokrat je bilo še več takšnih, ki posnemajo videz naravnih materialov, lesenih deščic, kamnitega zidu, betonskih tal, keramičnih ploščic. Na njih so lahko tudi retro vzorci, z njimi pa je mogoče ustvariti pa tudi zelo priljubljen slog in videz obrabljenega pohištva, v tem primeru sten.

Priložnost za študente oblikovanja

Na delu sejma, imenovanem Campus, so se predstavljale izbrane oblikovalske fakultete in med kolegi iz enajstih držav (poleg Slovenije še Brazilije, Češke, Estonije, Finske, Nemčije, Madžarske, Poljske, Portugalske, Slovaške in Švice) je prvič sodelovalo deset študentk 3. letnika oblikovanja tekstilij in oblačil ter 2. letnika notranje opreme fakultete za dizajn pod mentorstvom doc. Jane Mršnik in pred. Lare Plajh. Na temo Urban Nature, ki jo je razpisal organizator sejma, so študentje razvili večnamenske tekstilne izdelke za dom. »Med izdelki, ki so plod raziskovanja sodobnih tehnologij, lokalnega rokodelskega znanja, sodobnega življenjskega sloga, trajnostnih oziroma ekoloških vidikov oblikovanja ter sproščenega študijskega eksperimentiranja, prevladuje tabure. Večini pa je skupna nekonvencionalna uporaba tekstila, ki so ga študentje v kombinaciji z drugimi materiali spretno združili v izvirnih in uporabnih končnih izdelkih,« pravi oblikovalka in mentorica Jana Mršnik. Poleg izdelkov za dom so študenti 3. letnika oblikovanja tekstilij in oblačil v sodelovanju s Čipkarsko šolo Idrija razvili tudi sodobne modne dodatke. Z njimi so po besedah Mršnikove želeli preseči ustaljene, tradicionalne pristope h klekljani čipki. »Neobremenjenost s tradicijo in uporaba netipičnih klekljarskih materialov sta bili svojevrsten izziv tudi za klekljarice, ki so izvedbeno zahtevne zamisli pod mentorstvom Maje Svetlik spretno izpeljale v tehnično dovršene izdelke,« poudari sogovornica. Na sejmu so s svojimi izdelki sodelovale Nina Čehovin, Nina Dizdarević, Maša Jurgelj, Evgenija Zafirovska, Manca Matičič Zver, Kaja Polajnar, Saša Krhen, Mirela Murič, Katja Steblovnik in Jasna Bešič.

Šest slovenskih podjetij na sejmu Heimtextil

Podjetje Zatex, ki je na sejmu sodelovalo tret­jič, je predstavilo novo kolekcijo satenaste in bombažne posteljnine za pomlad in poletje 2014. Kot pravi direktor podjetja Henri Zavnik, niso pričakovali, da bo njihov nastop tako uspešen. Dobili so namreč kar nekaj novih kontaktov potencialnih poslovnih partnerjev iz Evropske unije, dober pa je bil tudi odziv na kolekcijo na razstavnem prostoru.

Podjetji Odeja in Svilanit Svila sta si znova delili razstavni prostor. Novosti, ki si jih pripravili pri podjetju Svilanit Svila, sledijo smernicam v svetu brisač in kopalnih plaščev. Tako so na ogled postavili kolekcije brisač in kopalnih plaščev Black & White, Wellness, ki spadajo k trendu naravnih materialov in odtenkov, brisače Noblesse, kolekcijo Bella v modnih neonskih barvah ter kolekcijo Gaia. Na ogled je bila tudi kolekcija Talking Friends, namenjena otrokom.

V podjetju Odeja so tokrat razstavni prostor uredili s svetlim lesom in vanj umestili izdelke, ki predstavljajo jedro njihove ponudbe. »To so naše storitve kot razvijalca in proizvajalca posebnih tekstilij. Tekstilij tako v smislu tekstilnih komponent za netekstilne izdelke ali končnih tekstilnih izdelkov. V zadnjih letih smo se povezali s številnimi kupci in part­nerji, ki želijo točno to, kar verjamemo, da najbolje znamo: razviti posebne in zahtevne tekstilije, zagotoviti odličnost naročenega izdelka, omogočiti prilagodljivo proizvodnjo,« pojasnjujejo pri Odeji. To so podkrepili z dekorativnim programom, ki so ga pripravili za sejemsko predstavitev, in sicer so izbrali osveženo kolekcijo satenaste posteljnine Basic, ki je enobarvna, na voljo pa so različni odtenki od bele, bež do živahnejših, kot so rumena, zelena, modra, vijoličasta.

Podjetje Dekorus, ki se je sejma Heimtextil udeležilo tretjič, je predstavilo inovativne rešitve za interier, povezane z dekoracijo oken.

Podjetje Mercis prihaja v Frankfurt že od leta 1995, to je od ustanovitve. Tudi letos je pri zasnovi in izvedbi njegovega razstavnega prostora sodelovala oblikovalka Špela Bizjak. Za predstavitev so pripravili dekorativne tapetniške tkanine, tkanine za zavese in prte.

Podjetje AD Vita je na frankfurtskem sejmu nastopilo drugič, in sicer z blagovno znamko Vitapur, ki obsega odeje, vzglavnike in posteljnino iz naravnih materialov. Tokrat so med drugim pokazali kolekcijo odej in vzglavnikov iz tkanine, ki je obdelana z mikrokapsulami kamilice in kot takšna deluje na uporabnika z dobrodejnimi lastnostmi kamilice. Kot pravijo v podjetju, je pri tem delu tkanin za dom posebnost, da so obogatene z dodatnimi funkcijami, da vzglavnik ni le vzglavnik, ampak ima tudi blagodejni učinek na našo kožo med spanjem.

Medijsko oblegani obiskovalci sejma

Podjetja, ki sodelujejo na sejmu, običajno sledijo tako svojemu začrtanemu razvoju kot modnim smernicam na področju tkanin za dom. Nekatera poskušajo pritegniti več pozornosti javnosti z najemanjem oblikovalcev ali še raje domačih medijskih zvezd, ki polnijo tabloide. Tako je bil znova zvezda sejma Dieter Bohlen, eden največjih nemških producentov in glavnih sodnikov v nemških šovih za talente (DSDS in Das Supertalent), ki se ga spomnimo tudi iz pop dueta Modern Talking. Očitno se je sodelovanje z njim nemškemu podjetju PS-International, ki izdeluje tapete, obrestovalo, saj so ga najeli tudi za novo kolekcijo. Njegova navzočnost je vzbudila veliko medijske pozornosti, prav tako predstavitev tapet z njegovim podpisom. Za sejem so jih nekaj spremenili v obleke, v katerih so se manekenke sprehodile po modni brvi.

Nič manj pozornosti ni bil deležen še en gost sejma, ki polni rumene strani nemških medijev, zlasti zaradi ekscentričnega videza (za sejem si je močno posvetlil lase) in številnih plastičnih operacij, to je modni oblikovalec Harald Glööckler, ki je za podjetje KBT Bett­waren oblikoval kolekcijo posteljnine in dodatkov. Ta jasno kaže njegov slog, to je slog kičastih vzorcev in zlate barve.

Deli na facebooku

Deli na drugih omrežjih

Or use your account on Blog

Error message here!

Hide Error message here!

Forgot your password?

Or register your new account on Blog

Error message here!

Error message here!

Hide Error message here!

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link to create a new password.

Error message here!

Back to log-in

Close
Več informacij DELOINDOM Logo

Zakaj imamo v uredništvu Dela in dom radi piškotke?

S potrditvijo piškotkov nam omogočate uporabo analitičnih orodij, s katerimi izvemo, kaj radi berete in česa ne. Želimo ustvarjati kakovostne vsebine, ki jih boste z veseljem prebirali, zato vas prosimo, da potrdite piškotke na spletnih mestih Dela d.o.o.

STRINJAM SE
newsletter
onaplus logo

Prijavite se na e-novice in bodite na tekočem!

newsletter
onaplus logo

Naročite se
na OnaPlus in izkoristite
25% popust!

NAROČI SE