Sejem Flora: Izkušnje in ideje iz prve roke

19. 3. 2015 | Besedilo: Julijana Bavčar | Fotografije: Julijana Bavčar

sejem flora

Zavest, da je za preskrbo z domačim, slovenskim sadjem odločilna enakomerna razporejenost čebel po vsej državi, je bila rdeča nit letošnjega sejma Flora, ki je konec minulega tedna v Celju potekal skupaj s sejmoma Altermed, Poroka in dvodnevnim čebelarskim posvetom ApiSlovenija. V izdelkih mladih vrtnarjev predstavljena bivališča za opraševalce so tako lična in hkrati preprosta, da kar vabijo k posnemanju. Fotografije na telefonih, s katerimi so domov odhajali obiskovalci, obetajo, da bodo njihove zamisli obogatile marsikateri slovenski vrt.

V tekmovalnem programu pri vzorčnih vrtovih sta tako zmagala dijaka celjske šole za hortikulturo in vizualne umetnosti Matej Podgoršek in Stojan Gaber, druga sta bila Miha Drolc in David Kreča z iste šole, tretje mesto pa je pripadlo dijakinjama Biotehniške šole Ptuj Anji Lovec in Tadeji Kurnik. Na celjski šoli se kalijo tudi najboljše cvetličarke: po mnenju komisije je najlepšo cvetlično kreacijo naredila Brigita Klinar, medtem ko se je Teja Prašnikar uvrstila na tretje mesto, drugo mesto pa je šlo na Gorenjsko s Katjo Podjed iz Biotehniškega centra Naklo.

Velik razmah je letos doživela Štafeta semen v organizaciji Civilne inciative Slovenije Ekoci, ki je bila tudi pobudnica okroglih miz o prihodnosti slovenske samooskrbe s hrano. Gneča okoli stojnic je bila tolikšna, da je bilo treba počakati, da prideš na vrsto. Obiskovalci, ki so v zameno za seme prekaljenih pridelovalk zelenjave (največ jih je bilo iz biodinamičnih društev Ajda), razporejenih v kuverte, skrbno opremljenih s podatki o značilnostih, sorti in izvoru, v zameno prinašali svoje seme, so se namreč praviloma zapletli v dolg pogovor. Največja dragocenost takšne izmenjave je poleg ohranjanja avtohtonega semenskega materiala prav širjenje znanja o semenitvi in pridelavi, ki se je prenašalo iz generacije v generacijo. O tem, kako pomembno je za ljudi predajanje izkušenj iz prve roke, smo se prepričali tudi ob prireditvenem odru, kjer med predavanji Miše Pušenjak o pridelavi ptujske čebule, Tomaža Jevšnika o gojenju orhidej ali Iztoka Uršiča o obrezovanju sadnih dreves ni bilo mogoče najti prostega sedeža.

V razstavni dvorani Flore je bilo že na daleč videti, da se bliža čas sajen­ja trajnic in poletnih čebulnic, saj je bilo okoli dobro založenih stojnic najbolj živahno. Medtem ko so si sfrizirane sadike zelenjadnic in sezonskih cvetic obiskovalci ogledovali bolj od daleč, pa je bilo očitno, da so znamenja pomladi, ki silijo iz suhega spleta korenin in na videz »lanskih« lončkov, neprimerljivo večji magnet.

Od vrtnarske infrastrukture je našo pozornost pritegnila blagovna znamka Urbanscape podjetja Knauf Insulation z izdelki iz kamene volne za zadrževanje vode v sadilnih jamah ali pod plastjo zemlje na ozelenjenih strehah. Rastlinam namenjeni material je izdelan zgolj iz mineralnih vlaken, brez dodatkov in veziv. Uporabiti ga je mogoče tudi kot dodatek substratu za lončnice. Da imajo ljubiteljski vrtnarji radi hitre in učinkovite rešitve, pa smo se prepričali med obhodom prizorišč drugih dveh sejmov. V vseh dvoranah nam je od časa do časa prišel naproti kdo – prevladovale so gospe – z rdečim žičnim uničevalnikom plevela na dolgem držalu, ki smo si ga prej ogledali na stojnici podjetja SMB. Seveda, vrtičkarska sezona je pred vrati.

Deli na facebooku

Deli na drugih omrežjih

Or use your account on Blog

Error message here!

Hide Error message here!

Forgot your password?

Or register your new account on Blog

Error message here!

Error message here!

Hide Error message here!

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link to create a new password.

Error message here!

Back to log-in

Close
Več informacij DELOINDOM Logo

Zakaj imamo v uredništvu Dela in dom radi piškotke?

S potrditvijo piškotkov nam omogočate uporabo analitičnih orodij, s katerimi izvemo, kaj radi berete in česa ne. Želimo ustvarjati kakovostne vsebine, ki jih boste z veseljem prebirali, zato vas prosimo, da potrdite piškotke na spletnih mestih Dela d.o.o.

ZAVRNI STRINJAM SE
newsletter
deloindom logo

Prijavite se na e-novice in bodite na tekočem!

Nadaljuj na prijavo >
newsletter
deloindom logo

Naročite se
na DELOINDOM

NAROČI SE