Slovensko oblikovanje v Milanu

27. 3. 2017 | Besedilo: Aleksandra Zorko | Fotografije: arhiv podjetij

teden oblikovanja Milano, mednarodni pohištveni sejem, slovensko oblikovanje

Prihodnji teden se začenja Teden oblikovanja v Milanu. Od torka, 4. aprila, do nedelje, 9. aprila 2017, bo na tamkajšnjem razstavišču Rho največji mednarodni pohištveni sejem Salone del Mobile, hkrati z njim pa množica dogodkov in razstav oblikovanja na različnih lokacijah v središču mesta. Na sejmišču in nekaterih mestnih prizoriščih se predstavljajo tudi slovenski oblikovalci in podjetja.

Na tednu oblikovanja v Milanu že enajst let redno nastopa najuspešnejša slovenska oblikovalka Nika Zupanc in tudi letos zasledimo njena dela na različnih lokacijah, o čemer smo podrobneje že pisali. V Milanu pa bodo svoja dela pokazala tudi druga slovenska podjetja in oblikovalci.

Na sejmišču Rho štiri slovenska podjetja

Na mednarodnem pohištvenem sejmu Salone del Mobile sodelujejo tudi tri slovenska podjetja: na sejmu svetil so na ogled izdelki podjetja Astel in TEM Čatež, na sejmu opreme za pisarne podjetje Donar, podjetje Stilles pa se znova predstavlja na delu sejma, kjer razstavljajo stilno pohištvo.

Podjetje Donar se na sejmu že drugič samostojno predstavlja in se v postavlja ob bok največjim svetovnim proizvajalcem pohištva. "Letos predstavljamo stol Beatnik (revizija 2016), za katerega smo prejeli nagrado Red dot, in dva izdelka, ki sta oblikovana z načeli trajnostnega načrtovanja ter zmanjšujeta vpliv na okolje z uporabo recikliranega filca (odpadnih plastenk in tekstila)," pojasnjuje direktor podjetja Donar Matej Feguš in dodaja, da telefonska govorilnica Chat Loop, ki so jo oblikovali v studiu Desnahemisfera, rešuje težave zvoka in komuniciranja v odprtem prostoru. Stol Nico Less (nagrada Red dot winner 2016), ki so ga zasnovali v Primož Jeza Studiu, z načeli trajnostnega oblikovanja pa po besedah Feguša predstavlja družbeno odgovorno oblikovanje tako po izboru materialov kot tudi cenovne dostopnosti.

"V podjetju Donar vsako leto predstavimo novosti in naše že uveljavljene izdelke v Londonu, Parizu, Moskvi in Milanu, zato za nas predstavitev pomeni nadaljevanje strategije razvoja blagovne znamke Donar s prepoznavnimi, družbeno in okoljsko odgovornimi izdelki ter priložnost, da se na enem mestu srečamo s številnimi arhitekti, oblikovalci, načrtovalci, našimi kupci in partnerji," je še povedal Feguš.

Razstavni prostor na sejmišču v Milanu so zasnovali v biroju Primož Jeza Studio. "Razstavni prostor za Milano 2017 kompozicijsko in funkcionalno tvorijo tri površine. Ena horizontalna in dve vertikalni, ki so v svoji simbolni funkciji tudi glasnice trajnostne mantre "reduce, recycle in reuse". Za izdelavo razstavnega prostora smo tako poleg recikliranih materialov uporabili tudi ostanke elementov prejšnjih postavitev, jih preoblikovali in umestili v tokratni Donarjev kontekst prostora, časa in materiala," so povedali v biroju Primož Jeza Studio.

Podjetje Astel bo na sejmu predstavilo blagovno znamko Astel lighting, ki so jo ustanovili leta 2009, v njej pa izdelujejo različna svetila (podvodne LED-luči za bazene in za osvetlitev fontan, modularne zunanje LED-luči, kompaktne talne LED-luči, modularne notranje OLED-luči). Na sejmu bodo poleg vseh modelov blagovne znamke predstavili tudi novo serijo podvodnih LED-luči Meteor xp, primerno za opremljanje javnih bazenov. "Poleg izredno močnega svetlobnega toka je prednost nove luči v tem, da se v primeru okvare zaradi posebnega priključnega konektorja lahko preprosto zamenja z novo brez dodatnih stroškov, ki bi jih povzročilo praznjenje bazena," pojasnjujejo v podjetju, ki na sejmu Euroluce sodelujejo že več let. "Dogodek je za nas izredno pomemben, saj se tam srečujemo s svojimi dolgoletnimi partnerji s celotnega sveta, s katerimi smo drugače v stiku le preko telefona in elektronske pošte. Ob tem pa predstavlja sejem veliko možnosti za navezovanje novih stikov s potencialnimi novimi partnerji in kupci," še dodajajo.

Slovenski proizvajalec stikal in vtičnic TEM Čatež bo na sejmu Euroluce v Milanu predstavil modularni sistem Modul, ki ga sestavljajo oblikovne linije Pure, Line in Soft. Kot pravijo v podjetju, gre za široko paleto barv in vzorcev, ki ponujajo uporabnikom nešteto možnosti, da svoja stikala in vtičnice preprosto prilagodijo ambientu. Posebna linija Pure je izdelana iz naravnih materialov, kot so kovina, les in steklo. Prav tako bodo na sejmu predstavili novo generacijo LED-zatemnilnikov, novost pa so tudi zmogljivejši USB polnilniki, ki uporabnikom omogočajo hitrejše polnjenje mobilnih telefonov, tablic in ostalih e-naprav.

Skupinska predstavitev slovenskega oblikovanja

Italijanski javnosti pa se bo slovensko oblikovanje predstavilo tudi na skupinski razstavi Slovenia Design Showroom Milano 2017, ki jo organizira Javna agencija SPIRIT Slovenija, poimenovali pa so jo Oblikovanje kot (z) možnost spremembe: Vrhunci slovenskega oblikovanja v lesu. Razstava bo potekala med 3. in 9. aprilom 2017 v galerijskem prostoru Il Centro Culturale e la Galleria San Fedele v središču Milana. Na njej bo sodelovalo 15 izbranih oblikovalskih in arhitekturnih presežkov slovenske lesarske panoge. "Spirit Slovenija je v začetku februarja objavila javno povabilo za izbor izdelkov na promocijski razstavi v Milanu, na katerega je 53 prijaviteljev prijavilo 82 izdelkov. Strokovna komisija je na podlagi kriterijev opravila izbor in oblikovala končni seznam 15 izdelkov," pojasnjujejo na Javni agenciji Spirit Slovenija. Tako bodo v Milanu na ogled postavili svoje dosežke štirje arhitekturni studii Abiro, STVAR in AKKA z Nordijskim centrom Planica ter studio 3biro s Stanovanjsko hišo Mlačevo, podjetje M Sora (okno Vizija XL), Urša Vrhunc za Riko Hiše (Prisedi! Miza pod baldahinom), oblikovalec Tilen Sepič (svetilo Eclipse), Studio Miklavc (EggBox), Blaž Habjanič za Landart (Obešalnik Toplr), oblikovalca Rok Kuhar in Katjuša Kranjc za PIKKA Design (kolekcija Circulum), Tadej Podakar in Luka Fabjan za Studio Aino (police REMLshelf), Janez Mesarič za Design Studio Mashoni in Rokodelski center Ribnica (blagovna znamka Ribrand), Atelje Mali (lesene sklede Takete in pladnji Nozomi), Darko Plevnik in Natalija Zanoški za Mizarstvo Bogovič (Wood I Play), Wilsonic Design z blagovno znamko Ohh noo (otroški voziček), kolektiv Re-generacija v sodelovanju s partnerji (Prijazni sovražnik – japonski dresnik in njegova uporaba v papirništvu) in Aklih (3D tiskani leseni izdelki Aklih).

"K sodelovanju za izbor izdelkov so bila vabljena slovenska podjetja lesne in pohištvene dejavnosti, ki proizvajajo ali izvajajo storitve s področja lesa ter podjetja s področja sodobnega oblikovanja in arhitekture v lesu, gradbeništva in razvoja inovativnih industrijskih tehnologij s področja lesarstva. Cilj pri izbiri izdelkov je bil na dobro oblikovanih lesnih izdelkih, ki jih slovenska podjetja, oblikovalci, arhitekti že uspešno tržijo ali izkazujejo potencial za trženje. Poleg zadovoljevanja tržnega potenciala dobro oblikovanih lesnih izdelkov je bil cilj pri izboru tudi na pametni uporabi lesa/ uporabi lesa zaradi značilnosti, ki jih les kot material ima. Hkrati se je z raznovrstnim izborom izdelkov poskušalo na les pogledati s številnih vidikov, tako v smislu kar se da raznolike uporabe, kot v samem razumevanju, kaj vse je mogoče označiti za les ali njegov derivat," pojasnjujejo na Javni agenciji Spirit Slovenija. Razstava, kot še dodajajo, temelji na dokumentih Slovenska strategija pametne specializacije in Akcijski načrt za povečanje konkurenčnosti gozdno-lesne verige v Sloveniji do leta 2020. "V obeh je les opredeljen kot strateška surovina z veliko neizkoriščenega potenciala, lesnopredelovalna industrija pa je umeščena med perspektivne gospodarske panoge z zadostno količino domače surovine. Med ključne točke postavljata aktivno podporo izdelkom, ki jih slovenska podjetja že uspešno tržijo, in izdelkom z nedvomnim potencialom," so še povedali.

Razstava temelji na dveh časovnih prerezih. V pogledu nazaj so izpostavljeni arheološki, etnološki in pionirski vrhunci profesionalnega slovenskega oblikovanja v lesu iz druge polovice 20. stoletja. V usmerjanju pogleda naprej pa se je, kot pravijo na javni agenciji, iskalo dobro oblikovane izdelke sodobnega oblikovanja in arhitekture. "Prikazano je oblikovanje, ki v svojem bistvu ni le premišljeno načrtovano, temveč na številnih področjih kaže pot razvoju," poudarjajo.

Na razstavi bo med drugim mogoče videti najkompleksnejši slovenski infrastrukturni projekt s tehnično inovacijo globinske impregnacije lesa za zaščito pred vremenskimi vplivi (Nordijski center Planica), cenovno najučinkovitejše PHI certificirano pasivno okno na svetu (Natura Optimo XLT), prvi računalnik iz lesenega kompozita na svetu (EggBox) ter prvi industrijsko proizveden papir iz japonskega dresnika na svetu.

Razstava Slovenia Design Showroom Milano 2017 je po mnenju Javne agencije Spirit Slovenija namenjena krepitvi prepoznavnosti slovenskega industrijskega oblikovanja in arhitekture v lesu ter lesarskih inovativnih izdelkov na mednarodnih trgih, hkrati odpira vrata novim poslovnim kontaktom slovenskih lesarskih podjetij in tako omogoča doseganje višje prodajne cene.

Na različnih prizoriščih v mestnem središču Milana bo na ogled še nekaj slovenskega oblikovanja: kultni stoli Rex in štirje novi projekti, ki jih je za blagovno znamko Rex Kralj pripravil oblikovalec Marjan Žitnik, bodo razstavljeni v dizajnerski trgovini Zeus design store na ulici Corso S. Gottardo.

Oblikovalca Katjuša Kranjc in Rok Kuhar pa bosta s kolekcijo Circulum sodelovala na razstavi Ironic Iconic, ki bo na ogled v predelu Brera.

Deli na facebooku

Deli na drugih omrežjih

Or use your account on Blog

Error message here!

Hide Error message here!

Forgot your password?

Or register your new account on Blog

Error message here!

Error message here!

Hide Error message here!

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link to create a new password.

Error message here!

Back to log-in

Close
Več informacij DELOINDOM Logo

Zakaj imamo v uredništvu Dela in dom radi piškotke?

S potrditvijo piškotkov nam omogočate uporabo analitičnih orodij, s katerimi izvemo, kaj radi berete in česa ne. Želimo ustvarjati kakovostne vsebine, ki jih boste z veseljem prebirali, zato vas prosimo, da potrdite piškotke na spletnih mestih Dela d.o.o.

ZAVRNI STRINJAM SE
newsletter
deloindom logo

Prijavite se na e-novice in bodite na tekočem!

Nadaljuj na prijavo >
newsletter
deloindom logo

Naročite se
na DELOINDOM

NAROČI SE