Trgovina brez embalaže

10. 2. 2015 | Besedilo: S. O.

ekološka trgovina

Ekološko ozaveščeni Nemki sta v Berlinu odprli ekskluzivno trgovino z živili, v kateri so vsi izdelki naprodaj brez embalaže. Na ta način želita pripomoči k zmanjšanju odvržene embalaže v naravno okolje. Vsako leto namreč na svetu proizvedemo okoli 300 ton plastike, od tega je precej uporabimo za embalaže in vrečke, velik delež pa je nikoli ne recikliramo.

V berlinski prehrambeni trgovinici, imenovani Original Unverpackt (v slovenščini bi temu rekli "originalno nepakirano"), ki sta jo odprli 24-letna Milena Glimbovski in 31-letna Sara Wolf, lahko bolj ozaveščeni prebivalci mesta kupujejo živila brez kakršne koli embalaže. Za vse izdelke, ki so naprodaj, morajo sami prinesti vrečke za večkratno uporabo, papirnate škrniclje, cekarje ali steklene kozarce in steklenice, kamor si naložijo izbrano hrano, pijačo in druge dobrine. S tem pripomorejo k bolj čistemu naravnemu okolju, saj večina embalaže, ki jo prinesemo domov iz običajnih trgovin, takoj pristane na deponijah, le manjši del pa se primerno reciklira in ponovno uporabi. Trgovina z novim okoljskim pristopom potrošnikom omogoča predrecikliranje, saj preprečuje, da bi smeti, ki jih je treba reciklirati, sploh nastale.

Poleg tega, da v trgovini dveh mladih Nemk ne nastajajo odvečni odpadki, se trudita tudi, da ponujata pretežno lokalne pridelke in proizvode, ki niso predragi, da si jih lahko privošči čim več potrošnikov. Nemki sta se nekega dne preprosto odločili, da je dovolj tarnanja nad slabo okoljsko situacijo in da bosta tudi sami nekaj konkretnega naredili za lepši jutri. Denar za zagon trgovinice sta zbrali prek spletnega portala za množično sofinanciranje, kjer sta predstavili idejo, podobno misleči ljudje pa so ju podprli, kolikor so ju lahko glede na lastne finančne zmožnosti.

Nakup v trgovini poteka tako, da ljudje s seboj prinesejo različno posodo, papirnate vrečke ali vrečke za večkratno uporabo. Ko stehtajo izbrano živilo, plačajo neto težo, živilo pa v svoji embalaži odnesejo domov. Kupcem ni treba kupiti celega litra vina, na primer, kupijo lahko tudi samo za dva kozarca oziroma toliko, kolikor potrebujejo. Nemki pravita: »Pri nas kupec dobi samo tisto, kar potrebuje. Vendar pri nas ne boste našli na stotine različnih vrst losijonov za telo ali oljčnih olj kot v supermarketih.« Original Unverpackt sicer ni njuna izvirna ideja, saj imajo podobne trgovine že v Austinu v ameriški zvezni državi Texas, pa tudi v britanskem glavnem mestu Londonu.

Vir: The Guardian in Facebook

Deli na facebooku

Deli na drugih omrežjih

Or use your account on Blog

Error message here!

Hide Error message here!

Forgot your password?

Or register your new account on Blog

Error message here!

Error message here!

Hide Error message here!

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link to create a new password.

Error message here!

Back to log-in

Close
Več informacij DELOINDOM Logo

Zakaj imamo v uredništvu Dela in dom radi piškotke?

S potrditvijo piškotkov nam omogočate uporabo analitičnih orodij, s katerimi izvemo, kaj radi berete in česa ne. Želimo ustvarjati kakovostne vsebine, ki jih boste z veseljem prebirali, zato vas prosimo, da potrdite piškotke na spletnih mestih Dela d.o.o.

ZAVRNI STRINJAM SE
newsletter
deloindom logo

Prijavite se na e-novice in bodite na tekočem!

Nadaljuj na prijavo >
newsletter
deloindom logo

Naročite se
na DELOINDOM

NAROČI SE