Kuhinje: Topla domačnost

8. 8. 2007 | Besedilo: Aleksandra Zorko | Fotografije: arhiv proizvajalcev

kuhinje, slovenske kuhinje, dosje

Kuhinja je v svoji zgodovini doživela številne preobrazbe. Od prvih zametkov do danes se je zelo spremenila. Po mnenju arhitektov zdaj prevladuje kuhinja, ki je srce doma, kjer kuha ali eksperimentira in se druži vsa družina, lahko tudi s prijatelji. Zato ji v novih domovih odmerjajo več prostora kot nekoč, pravzaprav postaja to glavni in največji prostor v hiši, povezan z jedilnico in dnevno sobo. Pri domačih proizvajalcih kuhinjskega pohištva smo se pozanimali, kakšne kuhinje najpogosteje kupujemo Slovenci.

Podjetja imajo skoraj praviloma v svoji ponudbi tako sodobno pohištvo, ki sledi modnim smernicam, kot klasično s tradicionalnimi elementi. Tako namreč zahteva povpraševanje. Po besedah Daše Vidmar Boštjančič, direktorice podjetja Excel Interantional, izdelujejo kuhinje za zelo različne kupce, ki jih je mogoče razvrstiti v dve skupini. Na eni strani so ljudje, ki se odločijo za moderne linije. Najpogosteje izberejo kuhinjo v kombinaciji lesa, kot sta venge ali jesen, in barv, na primer bele ali katerega drugega svetlega odtenka. Pri teh kupcih so po besedah sogovornice zelo priljubljene tudi kombinacije z nerjavnim jeklom ali aluminijem, debelejši pulti, spodnji elementi s predali, zgornji pa z dvižnimi tečaji.

Koncept zidane kuhinje

V drugo skupino sodijo ljudje, ki iščejo tako imenovane stilne ali rustikalne kuhinje, na primer z obdelanimi vratci ali z rahlo zaobljenim okvirjem in ravnim polnilom. »Te stranke cenijo toplino in domačnost, ki ga v prostor vnese naravni material,« dodaja Vidmar Boštjančičeva. V njihovem podjetju je med zelo prodajanimi modeli kuhinja Lary, ki je izdelana v češnjevem lesu in sodi med klasične modele. Veliko povpraševanja opažajo tudi po modelu Oli, ki so ga predstavili pred nekaj meseci. To je zidana kuhinja, vendar ne klasično zidana. »Na osnovo iz vodoodpornih materialov se polagajo izbrane keramične ploščice. V bistvu je novost sam koncept zidane kuhinje, saj je mogoče v tej izvedbi izdelati katerikoli model naše kuhinje,« pojasni sogovornica. Vrata so iz jesenovega lesa, barvanega s poljubno pokrivno barvo ali luženega, lahko pa tudi staranega.

Kakor še dodaja sogovornica, opažajo, da se prostoru za kuhinjo v novih hišah namenja več pozornosti, večji je in povezan z jedilnico, pogosto se nadaljuje tudi v dnevni prostor. »Opremljanje je zato zahtevnejše – tako z vidika razporeditve pohištva (potrebno je delno razmejevanje med posameznimi deli – med kuhinjo, jedilnico in dnevnim prostorom) kot z vidika uskladitve opreme za posamezne dele. V teh primerih je izdelava opreme po naročilu dobrodošla, saj se z lahkoto uskladi slog opremljanja,« meni Vidmar Boštjančičeva. Poudarja še, da je priporočljivo dovolj zgodaj (to pomeni že v fazi priprave idejne zasnove) temeljito razmisliti o konkretnih željah glede vrste in razporeditve opreme v kuhinji in tudi to upoštevati pri izdelavi načrtov. »V stanovanjih pa na žalost še vedno opažamo mačehovski odnos načrtovalcev do prostora, namenjenega kuhinji. Pogosto je premajhen, slabo domišljen, in kar je še bolj kritično, s problematično razporeditvijo priključkov (voda, odtok, plin). Za boljši izkoristek prostora je zato treba izdelati elemente po naročilu,« še doda sogovornica.

Večna klasika

V ponudbi podjetja Lipa iz Ajdovščine je po besedah Mateje Marušič v zadnjem času najbolj priljubljena kuhinja Izola, ki je po slogu klasično-moderna s tradicionalnim poudarkom (to je s klasičnimi detajli, na primer venci, ročaji). Izdelujejo jo v jesenovem masivnem lesu in furnirju v različnih odtenkih. Po besedah Marušičeve ima poseben čar zaradi obdelave, ki ji da pridih starinskega. Oblikoval jo je Julijan Krapež, ki je vanjo vložil tri leta terenskega dela in zato ima tudi pridih kraškega okolja.

Prodajna uspešnica zadnjega desetletja je v Lipi kuhinja Tehno, izdelana v bukovem furnirju in lužena v odtenek češnje. Po mnenju Marušičeve je bilo po njej veliko povpraševanja zaradi umirjene klasične podobe in čistih linij. »Oblikovno je ustrezala tako mladim kot starejšim kupcem,« dodaja sogovornica.

Čiste linije in visok sijaj

Po besedah Marušičeve v zadnjih letih opažajo večje povpraševanje po modernih, minimalistično oblikovanih kuhinjah v pestrih barvnih odtenkih. Uveljavili sta se tudi obdelava v visokem sijaju in izvedba s prikritimi ročaji. Kot še dodaja sogovornica, je oblikovanje kuhinjskega pohištva usmerjeno v dolge, čiste linije, funkcionalne velike predale in vitrine. Da so v zadnjih letih priljubljene kuhinje z zaključnim slojem v visokem sijaju, so pritrdili tudi v podjetju Gorenje Notranja oprema. Po besedah direktorja Gregorja Verbiča je pri njih najbolje prodajana kuhinja Delta Multicolor, ki je prepoznavna po čistih linijah in sijajnem laku, na voljo pa je v kar 15 barvnih odtenkih. »Po kuhinjskem pohištvu v visokem sijaju je nasploh veliko povpraševanja, takoj za njim pa se kupci najraje odločajo za rustikalne kuhinje v svetlejših in nežnejših odtenkih, predvsem v barvi vanilje,« odgovarja Verbič. Med slednjimi je pri njih najbolj zaželena kuhinja Aida. Pri blagovni znamki Marles je med modeli v visokem sijaju prodajni hit kuhinja Selena, med rustikalnimi pa Vita.

Retromanija, ki je spet zajela trg, je podjetje Gorenje Notranja oprema pred štirimi leti spodbudila k temu, da je pripravilo sodobno retro različico kuhinje Orhideja iz leta 1975. Po besedah Verbiča je bila po slovenskih domovih pred desetletji zelo pogosta.

Kuhinjska niša izginja

Že več kot deset let pa uspešno prodajajo kuhinjo Mino, ki je prepoznavna po odtenkih češnje in vanilje. »Kupcem je všeč zaradi tople svetlo-temne barvne kombinacije in večno modernega videza,« pojasnjuje sogovornik.

Kot še dodaja, je po njihovih izkušnjah v zadnjih letih največ zanimanja za svetlejše in nežnejše tone, sijajne lake in sijajne folije, slogovno pa prevladujejo čiste, ravne linije, značilne za minimalizem. »Statistika naše prodaje zelo zgovorno kaže, da kuhinje postajajo večje, klasična kuhinjska niša pa izginja. Kuhinje so pogosto v obliki črke L ali z otokom, uveljavlja se tudi kuhalni otok. Vsekakor je to vedno bolj del osrednjega bivalnega prostora, ki se zliva z jedilnim in dnevnim prostorom,« pojasnjuje sogovornik.

Podoben razvoj kuhinjam in pohištvu zanje napovedujejo v podjetju Mlinar&Mlinar, kjer kuhinje izdelujejo zgolj po naročilu, zato je vsaka unikat. Po besedah Erika Mlinarja je v njihovi ponudbi poudarek na funkcionalnosti in kakovostnih materialih, pri barvah pa se popolnoma prilagodijo željam kupcev. Opažajo večje povpraševanje po otočni postavitvi.

Da je visoki sijaj na kuhinjskem pohištvu trenutno pri nas zelo moden, se strinjajo tudi pri podjetju Svea iz Zagorja. Njihova najbolj priljubljena in hkrati najbolje prodajana kuhinja Carissa je izdelana v visokem sijaju v sedmih različnih barvah. Že vrsto let pa je prodajna uspešnica kuhinja Hortenzija, ki sodi v bolj klasičen slog oblikovanja in je, kakor pravijo, dosegljiva širšemu krogu kupcev.

Večina podjetij za jesen pripravlja novosti, tako pri sodobnih kot klasičnih modelih kuhinj. Nekatere bodo predstavili novembra na pohištvenem sejmu v Ljubljani, druge v razstavnih salonih. Med jesenskimi novostmi podjetja Gorenje Notranja oprema izstopa nova linija kuhinj Gorenje Ora-Ïto, oblikovno usklajena s kolekcijo gospodinjskih aparatov, ki so jih predstavili spomladi. Naprodaj naj bi bila od januarja prihodnje leto.

Delo in dom, 8. avgust 2007

Deli na facebooku

Deli na drugih omrežjih

Or use your account on Blog

Error message here!

Hide Error message here!

Forgot your password?

Or register your new account on Blog

Error message here!

Error message here!

Hide Error message here!

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link to create a new password.

Error message here!

Back to log-in

Close
Več informacij DELOINDOM Logo

Zakaj imamo v uredništvu Dela in dom radi piškotke?

S potrditvijo piškotkov nam omogočate uporabo analitičnih orodij, s katerimi izvemo, kaj radi berete in česa ne. Želimo ustvarjati kakovostne vsebine, ki jih boste z veseljem prebirali, zato vas prosimo, da potrdite piškotke na spletnih mestih Dela d.o.o.

ZAVRNI STRINJAM SE
newsletter
deloindom logo

Prijavite se na e-novice in bodite na tekočem!

Nadaljuj na prijavo >
newsletter
deloindom logo

Naročite se
na DELOINDOM

NAROČI SE