Prodaja nepremičnin: Dobra fotografija
 prinese večje
 povpraševanje

21. 9. 2016 | Besedilo: Katja Žnidar | Fotografije: Vida Dimovska

prodaja nepremičnin, fotografije nepremičnin, nepremičninski oglasi, Vesna Levstek, Vida Dimovska

Časi trivrstičnih oglasov v nepremičninskih oglasnikih so že zdavnaj minili. Ko se lotimo iskanja nepremičnine za nakup, se praviloma najprej zapodimo na splet, kjer nas čaka prava poplava oglasov. Ker smo ljudje vizualna bitja, prvo selekcijo običajno naredimo prav na podlagi fotografij – te so tiste, ki nas pritegnejo ali odvrnejo. Kakšen vpliv imajo na povpraševanje in prodajo ter kako z njimi pritegniti pozornost potencialnih kupcev, sta nam pojasnili nepremičninarka z dolgoletnimi izkušnjami in mlada fotografinja, specializirana za arhitekturno fotografijo.

Dobra fotografija – kar ne pomeni nujno profesionalne fotografije, pač pa takšno, ki veliko pove o nepremičnini – potencialnemu kupcu jasno predstavi nepremičnino, omogoča hitrejše iskanje in boljšo primerjavo nepremičnin enakega cenovnega razreda ter prihrani število ogledov in stroške zanje. Dejstvo je, da je za oglase zgolj z besedilom bistveno manj zanimanja, medtem ko lepa fotografija pritegne več potencialnih kupcev, pove Vesna Levstek, direktorica podjet­ja Nepremičnine plus iz Ljubljane, in doda: »Razmišljanje, češ če nekoga zares zanima, bo že poklical, imel bom morda manj klicev, pa med temi toliko več zares zainteresiranih in resnih, po mojem mnenju ni ravno na mestu. Tudi zelo resni kupci raje in najprej pregledajo oglase s fotografijami. Tako so oglasi brez slikovnega prikaza šele v drugem planu, in če kupec ustrezno stanovanje najde med tistimi s fotografijami, do tistih brez njih niti ne pride.« Hkrati si potencialni kupec na podlagi oglasa ustvari sliko o prodajalcu – lastniku ali posredniku – in običajno pokliče tistega, ki kaže do svojega posla oziroma kupca odgovoren in skrben odnos, saj lahko to pričakuje tudi pozneje v postopku nakupa nepremičnine, po izkušnjah iz svoje skoraj 20-letne prakse pojasni sogovornica, ki se kot članica upravnega odbora Združenja družb za nepremičninsko posredovanje pri Zbornici za poslovanje z nepremičninami Gospodarske zbornice Slovenije dejavno loteva tudi problematike in razvoja nepremičninske branže.

Dobra fotografija koristi tudi prodajalcu, saj večje povpraševanje pripomore k hitrejši prodaji in s tem k manjšim stroškom, je prepričana fotografinja Vida Dimovska, ki deluje pod imenom Vilinie. »V tujini, kjer je fleksibilnost cen velika, profesionalna fotografija dviguje vrednost nepremičnini, pri nas pa ni tako,« pojasnjuje sogovornica, ki se ukvarja predvsem s fotografijo prostorov. Z njo se strinja tudi nepremičninska agentka, ki pravi, da zgolj na podlagi dobrih fotografij prodajalec še ne more računati na višjo iztrženo ceno, lahko pa z njimi in realno postav­ljeno ceno pritegne več potencialnih kupcev in lažje vztraja pri nastavljeni ceni, jo mora manj spuščati ali med zainteresiranimi celo doseže tekmovanje, kdo je pripravljen odšteti več in pod kakšnimi pogoji.

Kako pritegniti pozornost

Bistveno je, da s fotografijami pokažemo prednosti nepremičnine ali prostora – bodisi okolico, umeščenost v prostor, velikost ali opremo. Po besedah Vide Dimovske je najpomembnejša prav prva fotografija v oglasu, na kateri naj bo prikazana glavna prednost nepremičnine. Če to ni mogoče, fotografinja svetuje, naj bo na prvi detajl, kar je vedno nekaj posebnega, in ker se bo razlikovalo od drugih, bo pritegnilo pozornost. Vesna Levstek doda, naj bodo fotografije čim bolj real­ne: »Po mojem mnenju ni smotrno uporabljati tehnik in obdelave fotografij, ki prostor pretirano povečajo, zbrisati tovarne ali sosedovega zidu s slike, posnete z okna spalnice, retuširati odpadlih ploščic ... Vse to bo kupec verjetno opazil že ob prvem ogledu in takoj izgubil zaupanje v prodajalca. Seveda to ne pomeni, da bi morali s sliko oglaševati vlaž­ne stene in razpokano teraso, ne moremo pa tega zanikati, poslikati samo lepih stvari in nastaviti ceno, kakor da nepremičnina nima nobene pomanjkljivosti.«

Po pomoč k profesionalcu

Osnovna pravila fotografiranja nepremičnin poznajo skoraj vsi nepremičninski posredniki, ki znanje redno osvežujejo na različnih tečajih in seminarjih – eden takšnih je minuli teden v organizaciji Združenja družb za nepremičninsko posredovanje potekal v Ljubljani. Pomoč profesionalnega fotografa pa sogovornici priporočata predvsem pri nepremičninah srednjega in višjega cenovnega razreda, pri katerih so učinki profesionalne fotografije največji. Po izkušnjah Dimovske se zasebni prodajalci večinoma ne zavedajo pomena profesionalnih fotografij, saj nimajo podatkov o njihovih učinkih na prodajo, medtem ko jih nepremičninske agencije s pridom uporabljajo predvsem za večje lastne projekte.

Profesionalni fotograf bo za fotografiranje stanovanja v povprečju potreboval približno dve uri. Glede na želje naročnika praviloma tudi svetuje, kako prostore pripraviti, med delom pa sproti poskrbi, da je v objektivu vse videti urejeno in v najlepšem redu. Lastnik stanovanja se po vzorih iz tujine lahko odloči tudi za »home staging« – celovito pripravo nepremičnine na prodajo, ki omogoča, da z minimalnimi posegi (dekoriranje, osvežitev prostora …) izluščimo njen maksimalni potencial. Ponudnikov takšnih storitev je pri nas sicer le peščica. Razlog je najverjetneje v tem, da smo Slovenci po izkušnjah Levstkove do takšnih posegov še vedno zelo zadržani – večini prodajalcev se namreč ne zdi smotrno vlagati v nepremičnino, ki jo prodajajo.

Priprava prostora za fotografiranje

Mnenja o tem, ali naj bodo prostori, priprav­ljeni za fotografiranje, čim bolj izčiščeni in brez osebnih predmetov ali naj bodo prikazani taki, kot so v vsakdanjem življenju, so precej različna. Ne glede na to, ali fotografiramo sami ali bo to opravil profesionalni fotograf, vsekakor poskrbimo za čistočo. »Oblačila, ki visijo na stolih, odprta vrata omar, iz katerih silijo igrače, psi, mačke in otroci, novice o katastrofah na prižganem tv-zaslonu, večerja v nastajanju in podobni prizori ne sodijo na fotografijo nepremičnine, s katero želimo ustvariti vtis prijetnega bivanja,« pojasnjuje Vesna Levstek. Pomembna je tudi oprema stanovanja. Po izkušnjah Vide Dimovske je treba umakniti tudi vse stare in obrabljene predmete (denimo star katodni televizor, ki je končal v eni izmed sob), saj ti vizualno postarajo prostor, ki zato v trenutku izgubi nekaj vrednosti. Prav tako ni primerno prikazovati pripomočkov za osebno higieno, čistil in drugih osebnih predmetov, lahko pa prostor okrasimo z blazinami, odejami in različnimi dekorativnimi predmeti, svetuje fotografinja.

Nasveti za fotografiranje in najpogostejše napake

Če se fotografiranja nepremičnine za prodajo lotevate sami, je pametno upoštevati nasvete za dobro fotografijo, izbrati primerno svetlobo, dvigniti roloje v stanovanju ter iz kadra umakniti stojala za perilo in mačje peskovnike, s fotografijo pa zajeti celoten prostor in objavo popestriti s kakšnim lepim detajlom, svetuje Vesna Levstek. Tako svojim sodelavcem in kolegom kot lastnikom nepremičnin tudi priporoča, naj pogledajo skozi objektiv in poskušajo videti celotno sliko. Izjemnega pomena je svetloba – fotografirajte podnevi. Deževni in mračni dnevi ter večerne ali nočne ure zagotovo niso primerni. »Nepremičnina ne bo nikamor ušla. Dobra priprava bo zagotovo skrajšala čas prodaje in dan ali dva, ko je morda treba počakati na sončno vreme, se bosta še kako obrestovala,« svetuje nepremičninska agentka. Vir svetlobe (npr. okno) imejte vedno za hrbtom, aparat pa držite naravnost (lahko ga tudi prislonite ob zid ali drugo ravno površino), drugače bo prostor videti vegast.

Sogovornici sta ob koncu navedli še nekaj najpogostejših napak na fotografijah in pri njihovem izboru, ki jih opažata ob svojem delu. Levstkova je omenila narobe obrnjene fotografije v oglasih, slabo ločljivost in zelo približane kadre, iz katerih ni razbrati pomembnih informacij o prodajani nepremičnini. Vida Dimovska pa ugotavlja, da »največ­je napake na objavljenih fotografijah niso tehnične, ampak očitna malomarnost in brezbrižnost do samega prostora in zajema fotografije. To odvrne potencialne kupce in vzbuja dvome o zanesljivosti nakupa.«

Deli na facebooku

Deli na drugih omrežjih

Or use your account on Blog

Error message here!

Hide Error message here!

Forgot your password?

Or register your new account on Blog

Error message here!

Error message here!

Hide Error message here!

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link to create a new password.

Error message here!

Back to log-in

Close
Več informacij DELOINDOM Logo

Zakaj imamo v uredništvu Dela in dom radi piškotke?

S potrditvijo piškotkov nam omogočate uporabo analitičnih orodij, s katerimi izvemo, kaj radi berete in česa ne. Želimo ustvarjati kakovostne vsebine, ki jih boste z veseljem prebirali, zato vas prosimo, da potrdite piškotke na spletnih mestih Dela d.o.o.

ZAVRNI STRINJAM SE
newsletter
deloindom logo

Prijavite se na e-novice in bodite na tekočem!

Nadaljuj na prijavo >
newsletter
deloindom logo

Naročite se
na DELOINDOM

NAROČI SE