Izbor s sejma Dom: Personalizacija, varnost, ekologija

16. 3. 2016 | Besedilo: Blaž Kovšca | Fotografije: Leon Vidic

55. sejem Dom, Feydom, stikalo, glinena plošča za peko, savne, izbor uredništva

Konec preteklega tedna je 545 podjetij iz 32 držav na sejmu Dom že 55. po vrsti slovenskim graditeljem in domačim mojstrom pokazalo najboljše, kar ponuja trg. Ekologija, les, personalizacija, »pametne« rešitve in varnost so bile prednosti, ki so jih razstavljavci največkrat poudarjali. Mi smo poskušali najti najbolj zanimivo ponudbo, a je bilo izdelkov, storitev ali predstavitev, ki so zares izstopali, bolj malo. Seveda smo kaj lahko zgrešili – tako kot del obiskovalcev na primer orientacijo, ki je na tej kompleksni prireditvi nekoliko šepala. Tokrat objavljamo prvi del izbora uredništva.

TEM: brezstični klik
Med najbolj napredna slovenska podjetja zagotovo sodi TEM Čatež, kjer že desetlet­ja izdelujejo stikala in vtičnice, ki so plod slovenskega razvoja. Čeprav v zadnjem času stavijo predvsem na modele zadnje generacije »stičnih« stikal, združene pod imenom »touch«, pa so njihove novosti predvsem brezstične in sistemske. »Brezdotično stikalo EM80 skupaj z upravljalnimi stikali EM81 in povsem prosta izbira sestavnih elementov stikal ali vtičnic, ki jo omogoča sistem Modul, ponujajo uporabniku neskončno možnosti kombiniranja,« je povedala komercialistka podjetja Martina Pancar. Ponudbo zaokroži spletna rešitev modul manager, s katero si lahko vsak registriran uporabnik sam izbira poljubna stikala in vtičnice za celoten dom. »Rezultat tega je seznam vseh potrebnih elementov, s priporočenimi cenami vred, kar stranki precej olajša izbiro in hkrati pospeši naročilo,« pojasni Pancarjeva.

Feydom: sedežna modularnost
Da je prilagodljivost izdelkov postala ključen element odločanja uporabnikov, tudi ko gre za njihove najbolj domačne kotičke, dokazujejo izdelki podjetja Feydom, ki ga pri nas zastopa mlada ekipa pod imenom Feidom AA. Sedežnim garnituram modularne zasnove, pri katerih nobena kombinacija oblik, barv in postavitev iz njihovega izbora ni nemogoča, so dodali novo, še bolj izpopolnjeno družino izdelkov. »Serija Choice poleg že znane uporabnosti prejšnjih serij v svojih izdelkih ponuja prostore za shranjevanje, zamenljive in pralne prevleke ter še veliko širši izbor mer, barv, blazin in naslonov,« je novost opisala Tadeja Mohar, svetovalka v podjetju Feidom AA. Večkrat nagrajeni sistemi, razumne cene in »lego« pristop – izvirnost iz domačega naslanjača.

Termo shop: najem toplote
Težko pa bi si kdo zamislil bolj radikalen pristop, kot je poslovni model, ki ga uporabljajo pri slovenskem proizvajalcu in ponudniku toplotnih črpalk Termo shop: dolgoročni najem toplotne črpalke. »Namesto začetne investicije okoli 8000 evrov strankam ponujamo dolgoročni najem toplotne črpalke,« je prodajni model opisal Matej Čontala, razvojni inženir Termo shopa. To v praksi pomeni, da kupci za obdobje od sedem do deset let plačujejo mesečno uporabnino med 100 in 120 evri, v katero je zajeta celostna storitev, z vzdrževanjem, servisom in celo posodobitvami ter daljinskim spremljanjem delovanja vred. Doslej se je – od predstavitve tega prodajnega modela – za tak način odplačevanja odločila približno vsaka deseta stranka. »Kljub temu da po preteku obdobja redno vzdrževana in posodobljena toplotna črpalka preide v last uporabnika, ni malo strank, ki jih taka ponudba ne zanima, saj po njihovem mnenju napravo preplačajo in hkrati ne vidijo prednosti,« (preveč) preprost način razmišljanja večine kupcev opiše Čontala.

Pečarstvo Avguštin: 
za boljši kruhek
Kako trd je lahko kruh v slovenskem obrt­ništvu oziroma kako izviren je treba biti, da postane mehkejši, pa ponazarja primer Pečarstva Avguštin. V okviru družbe T.A. Narava se namreč ukvarjajo s številnimi dopolnilnimi dejavnostmi in izdelki za dobro počutje, ki vsi izvirajo iz njihove osnovne surovine: gline, izkopane v Komendi pri Kamniku. In tako so med drugim ustvarili glineno ploščo za peko, ki omogoča peko v pečici na principu krušne peči. »Glinena ploš­ča namreč v nasprotju s pločevinastimi pladnji vso vlago, ki se med peko nabere pod živilom (kruh, pica, zavitek …), posrka, tako se hrana enakomerno peče in ne sprva kuha,« izredno preprost, a učinkovit pripomoček opiše gospa Avguštin. Plošča je standardnih mer, a jo seveda lahko naredijo tudi po meri (pečice); vsakič ročno in iz slovenske gline. Edinstveno.

Libo: kompaktna toplota
Še težje delo kot tradicionalni ponudniki elementarnih in nujno potrebnih izdelkov oziroma storitev imajo ponudniki izdelkov za domače dobro počutje. Med resda le peščico tovrstnih ponudnikov na sejmu je izstopalo – in to v pravo smer – podjetje Libo (Infra viva) oziroma njegov lastnik in izumitelj Božo Vugrinec. Na razstavnem prostoru je namreč ponujal najpreprostejšo različico savne, ki za ogrevanje uporabnika uporablja infrardeča grelnika. In zakaj se je Vugrinec v poplavi »domačih« savn, celo dvonamenskih kabin za prhanje, odločil za razvoj svoje različice? »Ir free sem razvil z mislijo na uporabnike, ki si ne želijo doma vgrajevati lesene hiške, morda ne marajo lesa ali pa so celo klavstrofobični,« ozadje zamisli razkriva izumitelj. Majhna, nizka in zelo odprta savna po dostopni ceni (1450 evrov) je zelo minimalistična alternativa običajnim savnam. Praktično.

Deli na facebooku

Deli na drugih omrežjih

Or use your account on Blog

Error message here!

Hide Error message here!

Forgot your password?

Or register your new account on Blog

Error message here!

Error message here!

Hide Error message here!

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link to create a new password.

Error message here!

Back to log-in

Close
Več informacij DELOINDOM Logo

Zakaj imamo v uredništvu Dela in dom radi piškotke?

S potrditvijo piškotkov nam omogočate uporabo analitičnih orodij, s katerimi izvemo, kaj radi berete in česa ne. Želimo ustvarjati kakovostne vsebine, ki jih boste z veseljem prebirali, zato vas prosimo, da potrdite piškotke na spletnih mestih Dela d.o.o.

ZAVRNI STRINJAM SE
newsletter
deloindom logo

Prijavite se na e-novice in bodite na tekočem!

Nadaljuj na prijavo >
newsletter
deloindom logo

Naročite se
na DELOINDOM

NAROČI SE