Preverite že opravljena krovska dela

28. 5. 2008 | Besedilo: Katarina Nemanič

pogovor, strehe, dosje

Kako naj izberemo kakovostnega krovca in preverimo, ali je usposobljen za polaganje točno določene vrste kritine?

Preden investitor, ki bo prvič pokrival streho ali jo menjal, izbere krovca, mora preveriti, ali je ta pooblaščen oziroma usposobljen za montažo izbrane kritine. Če želi, lahko pa to tudi zahteva, mu mora krovec pokazati referenčni list že opravljenih krovskih del in dokazati usposobljenost svojih zaposlenih, ki naj bi izvedli vsa potrebna dela.

Kakšno pogodbo je treba skleniti in kaj mora vsebovati?

Da bi se izognili morebitnim zapletom, morata investitor in krovec skleniti pogodbo o izvajanju krovsko-kleparskih del. V njej morajo biti zapisani podatki o investitorju in izvajalcu z davčno številko vred, v nadaljevanju je treba opredeliti vrednost vseh del in način plačila. Če je krovec prejel predplačilo, mora naročnik od njega dobiti jamstvo, običajno je to osebna menica v višini prejetega predplačila. V pogodbi mora biti opredeljena garancijska doba, za katero mora izvajalec izdati bančno garancijo ali osebno menico za dobo treh let, za odpravo napak pa izvajalec, ki upošteva priporočeno dobro gradbeno prakso, jamči 10 let. V pogodbo naj bi bila obvezno vključena tudi priloga, v kateri naj bo pogodbeni predračun in pisen dogovor o varstvu pri delu in požarnem varstvu. Navesti je treba tudi rok, v katerem je izvajalec dolžan odpraviti morebitne reklamacije. Ob zaključku del mora izvajalec naročniku izročiti navodila o vzdrževanju strehe oziroma strešne kritine, napisati pa morata tudi prevzemni in finančni zapisnik, saj le na podlagi tega izvajalec lahko izstavi končni račun.

Kako lahko naročnik uveljavlja jamstvo oziroma morebitne reklamacije v tem času?

Jamstvo za reklamacije sta prevzemni in finančni zapisnik, v katerih mora biti opredeljeno, kaj sodi med reklamacije. Upoštevati pa je treba tudi rok odprave reklamacije in garancijsko dobo na opravljena dela in na material, kar zagotovi proizvajalec kritine.

Kako pogosto je treba strešno kritino vzdrževati oziroma jo pregledovati?

To je odvisno od vrste kritine, načeloma velja, da je dobro streho enkrat na leto pregledati in z nje očistiti umazanijo, predvsem listje, ki se je na njej nabralo. Sicer pa mora krovec v navodilu o vzdrževanju navesti način in pogostost vzdrževanja, kot ga priporoča proizvajalec strešne kritine. Investitor je dolžan streho vzdrževati skladno s temi navodili. Če jih od krovca ni dobil, lahko zahteva odpravo napak ali poškodb, ki so se zgodile na strešnikih zaradi nepravilnega ali pomanjkljivega vzdrževanja.

Pri katerih vrstah strešnikov je pri odkritju napak mogoče zamenjati le posamezne poškodovane strešnike, kdaj pa se je treba odločiti za menjavo cele strehe?

Ločiti moramo nove in stare že položene kritine. Če se pri novi kritini odkrije tovarniška napaka ali kakšna druga mehanska poškodba na več kot polovici strešnikov, mora izvajalec streho v celoti prekriti z novimi strešniki. Sicer pa se zamenjajo le posamezni poškodovani strešniki, enako velja pri ploščah. Tudi pri starejši kritini velja, da lahko zamenjamo le posamezne strešnike ali plošče, ki so poškodovani. Če njihovo število presega polovico vrednosti nove kritine, pa svetujem, da se streha pokrije z novo kritino. Menjava posameznih strešnikov ne sme biti problem, mogoča je prav pri vseh vrstah strešnih kritin. Bolj zahtevna je menjava posameznih plošč, ki imajo že vgrajeno toplotno izolacijo. Vendar bo dober krovec vedno našel način. Res pa je tudi, da so poškodbe teh plošč izjemno redke.

Maks Selinšek, predsednik upravnega odbora sekcije kleparjev in krovcev pri Obrtni zbornici Slovenije

Delo in dom, 28. maj 2008

Deli na facebooku

Deli na drugih omrežjih

Or use your account on Blog

Error message here!

Hide Error message here!

Forgot your password?

Or register your new account on Blog

Error message here!

Error message here!

Hide Error message here!

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link to create a new password.

Error message here!

Back to log-in

Close
Več informacij DELOINDOM Logo

Zakaj imamo v uredništvu Dela in dom radi piškotke?

S potrditvijo piškotkov nam omogočate uporabo analitičnih orodij, s katerimi izvemo, kaj radi berete in česa ne. Želimo ustvarjati kakovostne vsebine, ki jih boste z veseljem prebirali, zato vas prosimo, da potrdite piškotke na spletnih mestih Dela d.o.o.

STRINJAM SE
newsletter
deloindom logo

Prijavite se na e-novice in bodite na tekočem!

Nadaljuj na prijavo >
newsletter
deloindom logo

Naročite se
na DELOINDOM

NAROČI SE