Priložnost v Sredozemlju

5. 10. 2014 | Besedilo: S. O./STA

sredozemlje, GZS

Prvi mož Gospodarske zbornice Slovenije vidi priložnost za malo gospodarstvo tudi v širitev trga na področje Sredozemskega morja.

Predsednik in generalni direktor Gospodarske zbornice Slovenije (GZS) Samo Hribar Milič je v okviru Generalne skupščine malih in srednjih podjetij , ki se odvija v italijanskem Neaplju, razpravljal, da se mora slovensko gospodarstvo bolj intenzivno začeti širiti na tuja tržišča. Pri tem je ugotavljal, da so trgi na obeh straneh Sredozemskega morja tisti, ki so premalo izkoriščeni.

Sredozemski trg slovenska srednja in mala podjetja še niso zavzela zaradi birokratskih ovir, predvsem zapletenih vizumskih postopkov. Lažje je zato sodelovanje z Evropskimi državami. Predsednik GZS je zato še posebej opozoril podjetja na južni del Italije: »Italija je naša druga najpomembnejša trgovinska partnerica, a južno od Firenc slovenska podjetja, tudi mala, pravzaprav ne gredo.« To je vsaj neobičajno, saj bi zaradi slabih gospodarskih razmer doma, podjetja morala intenzivneje iskati nova tržišča. Podjetja zato poziva na skupinski nastop na tujih trgih, saj so skupaj močnejša. »So trgi, ki so relativno blizu in mislim, da jih lahko zelo hitro obvladamo in smo lahko na njih konkurenčni,« je v Neaplju povedal Samo Hribar Milič.

Največjo možnost za prodor na jug Italije in na splošno v Sredozemlje prvi mož gospodarske zbornice vidi v turizmu, agroživilstvu, logistiki, pa tudi v nekaterih industrijskih panogah. Slovenska podjetja so namreč že sedaj prisotna na tujih gradbenih, farmacevtskih  in energetskih trgih. Če bi slovenska podjetja osvojila jug Italije, pa bi se jim hitro odprla pot tudi na drugo stran Sredozemskega morja. Majhna prisotnost slovenskih podjetij in političnih predstavnikov na skupščini v Neaplju pa prej kaže na to, da se ne zavedamo potenciala sredozemskih trgov. »Žal premalo prepoznavamo tovrstna srečanja kot priložnost, da bi se izpostavili, predstavili, da bi opozorili nase. Mislim, da je to ena naših zamujenih priložnostih,« je zato ugotavljal Hribar Milič.

Po mnenju predsednika GZS bi lahko veliko več storila tudi vlada, predvsem z zagotovitvijo stabilne gospodarske strukture. Največja težava s katero se soočajo mala podjetja je namreč nedostopnost do virov financiranja. Prav tako je velika težava zadolženost gospodarstva. Samo Hribar Milič je zato pozval institucije kot sta Slovenski državni holding in Družba za upravljanje terjatev bank, naj aktivneje prevzamejo vlogo rešitve slovenskega gospodarstva in prepoznajo pomembno vlogo prisotnosti slovenskih podjetij na tujih trgih. Prav izvoz trenutno namreč rešuje slovensko gospodarstvo pred propadom. Trenutno slika še ni tako slaba zaradi nenehnega dotoka evropskega denarja, vendar se predsednik GZS boji, da se bo slika spremenila, ko se bo to obdobje končalo. Prepričan je, da se ne smemo zanašati na rešitev od zunaj, temveč se je treba situacije lotiti s premišljenimi reformami. »Slovenija trenutno nima prave razvojne strategije, niti virov, kako bi to realizirali,« pravi Samo Hribar Milič in še: »Slovenija ima potencial, imamo dovolj kompetenc in izkušenj, trgi okoli nas so izjemni in še zdaleč jih ne obvladamo.«

Deli na facebooku

Deli na drugih omrežjih

Or use your account on Blog

Error message here!

Hide Error message here!

Forgot your password?

Or register your new account on Blog

Error message here!

Error message here!

Hide Error message here!

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link to create a new password.

Error message here!

Back to log-in

Close
Več informacij DELOINDOM Logo

Zakaj imamo v uredništvu Dela in dom radi piškotke?

S potrditvijo piškotkov nam omogočate uporabo analitičnih orodij, s katerimi izvemo, kaj radi berete in česa ne. Želimo ustvarjati kakovostne vsebine, ki jih boste z veseljem prebirali, zato vas prosimo, da potrdite piškotke na spletnih mestih Dela d.o.o.

ZAVRNI STRINJAM SE
newsletter
deloindom logo

Prijavite se na e-novice in bodite na tekočem!

Nadaljuj na prijavo >
newsletter
deloindom logo

Naročite se
na DELOINDOM

NAROČI SE