Letošnja Planica bo trajnostni športni dogodek

18. 3. 2013 | Besedilo: Ba. P.

trajnostni razvoj, Planica, odpadki, mobilnost, umanotera

Organizacijski komite Planica se je zavezal, da bo letošnja tekmovanja svetovnega pokala v smučarskih skokih organiziral in izvedel kot trajnostne športne dogodke, ki bodo pustili pozitivno zapuščino naravnemu in družbenemu okolju. Prizadevali si bodo, da bodo tekmovanja v Planici vsako leto v večji meri temeljila na načelih trajnostnega razvoja in tako prispevala k dinamičnemu ravnovesju med človekom in naravo ter omogočala socialno pravičnost in medgeneracijsko solidarnost, so sporočili z Umanotere, Slovenske fundacije za trajnostni razvoj.

Organizacijskemu komiteju Planica bodo pri uresničevanju cilja pomagali sodelavci projekta Čista zmaga, trajnostni športni dogodki, ki ga vodi Umanotera, njegov namen pa je uveljaviti principe trajnostnega razvoja v slovenski družbi prek športnih dogodkov. Kot je na novinarski konferenci prejšnji teden povedal generalni sekretar organizacijskega komiteja Planica Primož Finžgar, so si na področju trajnostnih elementov planiških prireditev zastavili dolgoročno nalogo, že konec tega tedna pa bodo v Planici izvedli številne ukrepe na področjih mobilnosti, hrane in pijače, ravnanju z odpadki in vključevanju lokalne skupnosti.

Največ izpustov toplogrednih plinov v zvezi s športnim dogodkom nastane zaradi prevozov obiskovalcev in športnikov, zato je ena izmed letošnjih aktivnosti spodbuditi ljudi, naj pridejo z vlakom in avtobusom (vozila bosta tudi dva posebna vlaka) oziroma si vsaj delijo prevoz. Ob predložitvi vstopnice na tekmo tako obiskovalcem Planice ponujajo 50-odstotni popust na vožnjo z vlakom do Jesenic in nato brezplačno z avtobusom do Planice. Spodbujajo tudi k deljenju prevoza – odprli so dogodek za skupni prevoz na spletni strani www.prevoz.org. Po Finžgarjevih besedah gre tudi za vzgojo gledalcev za prihodnje dogodke v Planici, saj bo potem, ko bo v dolini pod Poncami zgrajena infrastruktura za nordijski center, tam na voljo manj parkirnih mest.

Najboljši odpadek je tisti, ki ne nastane, zato se poskušajo pri načrtovanju prireditve izogniti nepotrebni embalaži, izdelkom za enkratno uporabo in izdelkom iz snovi, ki jih ni mogoče reciklirati. Plačilo kavcije za uporabo kozarcev za pijačo je v Planici že ustaljena praksa, letos uvajajo tudi ločeno zbiranje odpadkov. Pred in med samim dogodkom bodo poskrbeli, da se bo vsak posameznik zavedal odgovornega ravnanja z odpadki. Za odpadke, ki bodo vseeno nastali, bodo na prizorišču postavljeni zabojniki za ločevanje s sporočili o primernem ločevanju, na kar bodo obiskovalce opozarjali tudi prostovoljci.

Pri načrtovanju dogodka so dajali prednost lokalnim izvajalcem, podizvajalcem in dobaviteljem, enako bodo storili na samem dogodku. Z likovnim natečajem Planica in otroci, ki poteka že vrsto let in se ga udeležuje veliko število osnovnih šol, spodbujajo kreativnost in razmislek na temo varovanja narave, s čimer želijo razviti njihov pozitivni odnos do okolja.

»Planica je največja slovenska športna prireditev in zaveza k trajnostnemu razvoju je močno sporočilo in izziv za druge organizatorje športnih prireditev,« je poudaril Franci Petek, eden od treh ambasadorjev projekta Čista zmaga, trajnostni športni dogodki (druga dva ambasadorja sta Katarina Venturini in Mitja Petkovšek). Vodja projekta Čista zmaga Gaja Brecelj je opozorila, da so trajnostni športni dogodki tek na dolge proge – gre za postopen proces nenehnega izboljševanja, ki prinaša pomembne okoljske, gospodarske in družbene spremembe na vseh ravneh. Od športnega dogodka, organiziranega v skladu s trajnostnim pristopom, imajo korist vsi – športniki, organizator, sponzorji, dobavitelji, izvajalci storitev, lokalna skupnost in gledalci. Pri tem pa niso ogrožene potrebe prihodnjih generacij.

Do človeka in okolja prijaznejši športni dogodki po besedah Brecljeve povečujejo uspešnost organizatorja (zviševanje ugleda, prihranki, pridobivanje sponzorjev, višja javna podpora, nova partnerstva, črpanje evropskih sredstev), ponujajo koristi za sponzorje (izkazovanje okoljske in družbene odgovornosti, dolgoročna partnerstva, zviševanje ugleda) in prinašajo koristi na lokalni ravni (izboljšuje se lokalna ekonomija, vpetost v okolje, koristi za naravno in družbeno lokalno okolje, razvoj lokalne skupnosti na trajnostnih temeljih, promocija lokalne dediščine).

Deli na facebooku

Deli na drugih omrežjih

Or use your account on Blog

Error message here!

Hide Error message here!

Forgot your password?

Or register your new account on Blog

Error message here!

Error message here!

Hide Error message here!

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link to create a new password.

Error message here!

Back to log-in

Close
Več informacij DELOINDOM Logo

Zakaj imamo v uredništvu Dela in dom radi piškotke?

S potrditvijo piškotkov nam omogočate uporabo analitičnih orodij, s katerimi izvemo, kaj radi berete in česa ne. Želimo ustvarjati kakovostne vsebine, ki jih boste z veseljem prebirali, zato vas prosimo, da potrdite piškotke na spletnih mestih Dela d.o.o.

ZAVRNI STRINJAM SE
newsletter
deloindom logo

Prijavite se na e-novice in bodite na tekočem!

Nadaljuj na prijavo >
newsletter
deloindom logo

Naročite se
na DELOINDOM

NAROČI SE