7 pravil za vedno urejen dom

14. 6. 2018 | Besedilo: T. S. P.

čiščenje, pospravljanje, dom, prah, oblačila

Strokovnjaki za čiščenje pojasnjujejo, da je red in čistočo doma najlažje ohranjati tako, da pospravljate sproti. Prevelik kup umazanih oblačil in kup papirjev na mizi bi vas ob koncu tedna lahko spravil v stres, zato je stvari lažje pospravljati sproti, krajši čas in s priboljški (kot na primer z najljubšo glasbo, ko se lotite brisanja prahu v soboto).

10 minut za prah

Brisanje prahu je zamudno gospodinjsko opravilo, ki se mu mnogi raje izogibajo vse dokler ne zdržijo več pogleda na sive police, ki so bile nekoč bele. Da bi se izognili stresu in občutku, da ste si nakopičili preveč dela, brisanju prahu posvetite samo 10 minut. Po deset minutah se lotite drugega gospodinjskega opravila ali pa zamenjajte sobo, v kateri boste zopet 10 minut brisali prah. Če boste vsak dan zgolj 10 minut posvetili samo prahu, ga bo konec tedna bistveno manj.

Zvečer pospravite oblačila

Oblačila, ki ste jih nosili v službi ali šoli (pa tudi tista, ki se vam ne zdijo še primerna za pralni stroj), pogosto pristanejo na kakšnem stolu, omarici, kavču ali celo na tleh. Čeprav je vabljivo, da kup oblačil hranite z novimi kosi vse do prvega pranja v tednu, strokovnjaki za čistočo in red svetujejo, da vsa oblačila zvečer pospravite. Tista, ki jih boste še nosili, pospravite v omaro, umazana pa vrzite v koš za umazano perilo.

Ostanki hrane za vikend v koš

Če ostankov kosila ne boste pojedli do konca tedna, potem jih najbrž ne boste pojedli niti v soboto ali nedeljo. Iz hladilnika vsak vikend odstranite vso hrano, ki vam je ostala po kosilu, in ga napolnite z živili, ki jih boste potrebovali prihodnji teden.

15-minutno pravilo

Pri vsakodnevnem pospravljanju se držite 15-minutnega pravila. To pomeni, da pospravljanju vsak dan posvetite zgolj 15 minut, konec tedna pa se lahko lotite tudi tistih opravil, s katerimi sicer odlašate: čiščenje pod umivalniki, urejanje garderobne omare ...

Vsakih sedem dni nad navlako

Omarica v hodniku, pult v kuhinji in drugi kotički, kamor med tednom odlagate pošto, reklamna obvestila in letake ter druge drobnarije, naj bodo podrobnega pregleda deležni vsakih sedem dni. Da bi se izognili kupom navlake v stanovanju, določite škatlo, v katero boste vse odlagali, in jo preglejte vsakih sedem dni.

Pozornost usmerite v najbolj obiskano sobo v hiši

Vedno poskrbite, da bo soba, v kateri vsa družina preživi največ časa, urejena in pospravljena. Če boste imeli na primer dnevno sobo vedno pospravljeno, vam tudi nenapovedani obiski ne bodo zamerili, če bo škatla za drobnarije v kuhinji še vedno polna.

Čas pospravljanja naj bo prijeten

Ko se boste lotili pospravljanja, brisanja prahu, urejanja garderobne omare ali pomivanja tal, si zavrtite svoj najljubši glasbeni album, prižgite radio ali pa nanizanko, ki jo radi spremljate, pa med tednom zaradi obveznosti nimate časa. Pospravljanje bo hitreje minilo, predvsem pa bo manj stresno.


Deli na facebooku

Deli na drugih omrežjih

Or use your account on Blog

Error message here!

Hide Error message here!

Forgot your password?

Or register your new account on Blog

Error message here!

Error message here!

Hide Error message here!

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link to create a new password.

Error message here!

Back to log-in

Close
Več informacij DELOINDOM Logo

Zakaj imamo v uredništvu Dela in dom radi piškotke?

S potrditvijo piškotkov nam omogočate uporabo analitičnih orodij, s katerimi izvemo, kaj radi berete in česa ne. Želimo ustvarjati kakovostne vsebine, ki jih boste z veseljem prebirali, zato vas prosimo, da potrdite piškotke na spletnih mestih Dela d.o.o.

STRINJAM SE
newsletter
deloindom logo

Prijavite se na e-novice in bodite na tekočem!

Nadaljuj na prijavo >
newsletter
deloindom logo

Naročite se
na DELOINDOM

NAROČI SE