Chelsea Flower Show ima 100 let

21. 5. 2013 | Besedilo: Julijana Bavčar

Chelsea Flower Show 2013

Danes so se v prestižnem predelu Londona Chelsea za navadne smrtnike odprla vrata najslavnejšega vrtnarskega sejma na Otoku Chelsea Flower Showa, ki letos praznuje stoletnico. Kot vsako leto se je začel že v ponedeljek, a to je dan za izbrane obiskovalce in akreditirane medije. Ustvarjalci tekmovalnih vrtov in razstavljavci na sejmu so ta dan najbolj na trnih zaradi dveh stvari: tega, ali se bodo kraljica in drugi člani njene družine morda za kratek klepet in fotografiranje ustavili prav pri njih, in razglasitve najboljših v različnih tekmovalnih kategorijah.

Palčki in kraljičin dan

Za letošnjo stoto obletnico so si organizatorji, Kraljevo hortikulturno združenje (RHS), dovolili precedens. Od samega rojstva sejma, leta 1913, nanj niso imeli vstopa vrtni palčki. A očitno je bilo stoletno izobčenje s tega prestižnega mesta dovolj dolgo in letos so jim dovolili, da se pokažejo v vsem svojem sijaju.

Kraljica Elizabeta je letos največ pozornosti posvetila tekmovalnemu vrtu v znamenju spominčic (Forget me not garden), katerega ustvarjalci so želeli ljudi opozoriti na položaj otrok v eni najbolj pozabljenih in revnih afriških držav Lesoto. Vrt avtorice Jinny Blom je namreč nastal pod okriljem dobrodelne organizacije Santable, v kateri je dejaven njen vnuk, princ Harry.

Zmagovalni vrtovi

Veliki zmagovalci v treh kategorijah tekmovalnih vrtov so: v kategoriji velikih okrasnih vrtov (Show gardens) Flemingov vrt, ki obuja spomin na pionirske naseljence avstralske celine (Trailfinders Australian Garden), v kategoriji svežih, drugačnih vrtov (Fresh Gardens) vrt Po požaru (After the fire), ki sta ga sponzorirala Scape Design in Britanska zveza za raziskave raka, medtem ko so se je v kategoriji manjših obrtniških vrtov (Artisan gardens) najbolje odrezali Japonci z vrtom Tokonoma, ki oživlja simboliko tradicionalnega prostora tatami.

Zmagovalni avstralski vrt je oblikoval krajinski arhitekt Phillip Johnson. Najbolj se ukvarja z vprašanji preživetja v neizprosnem naravnem okolju, ki ga pogosto obvladujejo ekstremi, in jih skuša rešiti do okolja in našega planeta prijazno. V vrtu je uporabil sončne panele, poskrbel za recikliranje vode, za gradnjo objektov pa izbral materilale iz 'neposredne okolice'. Po mnenju Phillipa Johnsona moramo naravo vključiti v mesta, da bo razgreta ohladila in pozdravila

Stvaritev po Po požaru vrtnega oblikovalca Jamesa Bassona je zgled za ponovno ozelenitev območja, ki ga je opustošil ogenj. Nizkemu mediteranskemu rastju, ki je za to najprimernejše, v vrtu delajo družbo ožgana debla mrtvih dreves. Kazuyuki Ishihara pa je z vrtom Tokonoma prostor tatami, ki ima v japonskem domu pomembno mesto pri izkazovanju časti gostu, prestavil na prosto in med rastline.

Rastlina leta

Za okrasno rastlino letošnjega jubilejnega sejma so včeraj na Chelsei razglasili kultivar mahonije Mahonia eurybracteata subsp. ganpinensis 'Soft Caress' nizozemskega žlahtniteljskega podjetja Van Son & Koot z dolgimi koničastimi in nežnimi svetlo zelenimi listi.

Povpraševanje po vstopnicah za Chelsea Flower Show je vsako leto veliko in odločitev za ogled zadnji trenutek (beri nekaj dni pred odprtjem) ne pride v poštev. Tudi letos je bilo okrog 150.000 kart prodanih že tedne pred prireditvijo. Za Britance, ki imajo vrtno kulturo 'v krvi', je sejem priložnost, da se v živo seznanijo z novostmi, se v velikem prodajnem pavilijonu ali na manjših stojnicah oskrbijo z najnovejšimi kultivarji trajnic, semeni vrtnin, izbirajo med desettisoči okraskov, ki na vrt sodijo ali pa tudi ne, in se počutijo v središču dogajanja in družbi pomembnih. Chelsea tako ni samo priložnost za vrtove, je tudi modna pista za klobuke njihovih lastnic ali govornica za ozaveščanje o trajnostnem slogu življenja in prehranski samooskrbi. Tako je denimo oskarjevka Hellen Mirren, ki se je po njem sprehodila v ponedeljek, dejala, da bi otroke v šolah morali nujno naučiti tudi vrtnarjenja.

Nazaj k naravi je na Chelsei iz leta v leto močnejši trend, a ko gre za prireditev, na katerio se tekmovalci pripravljajo že leto vnaprej in lahko vpliva tudi na poslovni uspeh, nikomur ne pride na misel, da bi se med urejanjem razstavnega prostora odrekel friziranju, depiliranju in loščenju rastlin. O njem se lahko prepričate tudi na naših fotografijah.
 

Deli na facebooku

Deli na drugih omrežjih

Or use your account on Blog

Error message here!

Hide Error message here!

Forgot your password?

Or register your new account on Blog

Error message here!

Error message here!

Hide Error message here!

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link to create a new password.

Error message here!

Back to log-in

Close
Več informacij DELOINDOM Logo

Zakaj imamo v uredništvu Dela in dom radi piškotke?

S potrditvijo piškotkov nam omogočate uporabo analitičnih orodij, s katerimi izvemo, kaj radi berete in česa ne. Želimo ustvarjati kakovostne vsebine, ki jih boste z veseljem prebirali, zato vas prosimo, da potrdite piškotke na spletnih mestih Dela d.o.o.

ZAVRNI STRINJAM SE
newsletter
deloindom logo

Prijavite se na e-novice in bodite na tekočem!

Nadaljuj na prijavo >
newsletter
deloindom logo

Naročite se
na DELOINDOM

NAROČI SE