Utrinki s pohištvenega sejma v Kölnu

2. 2. 2012 | Besedilo: Aleksandra Zorko | Fotografije: Arhiv sejma IMM in podjetij

sejmi, oblikovanje, pohištvo

Evropsko sejemsko dogajanje na področju pohištvene industrije se vsako leto začne v Nemčiji. Prve znanilce trendov in smernic v industrijskem oblikovanju že več kot petdeset let prvi prikažejo na sejmišču v Kölnu, kjer se med drugim tudi sklepajo nova poslovna sodelovanja med podjetji, prodajalci in proizvajalci. Tokrat so organizatorji zaključili v pozitivnem duhu, saj je sejem obiskalo 14 odstotkov več obiskovalcev kot preteklo leto.

Podobno kot na drugih sejemskih prireditvah se tudi na kölnski veliko govori o trendih v oblikovanju in novostih. Prav zaradi slednjih se nanj zgrinjajo množice strokovne in poslovne javnosti.

V vseh pogledih naravno
Prvi med opaznejšimi trendi, ki prihajajo v novi sezoni, je narava v vseh pogledih. Na eni strani so materiali, ki so naravni, na drugi tisti, ki posnemajo naravni videz. Za izdelavo pohištva sta priljubljena masivni les in furnir, med tkaninami pa najdemo veliko volne in tudi usnja, zlasti pri oblazinjenem pohištvu. Največkrat uporabljeni les je hrast. Sledi mu oreh, ki daje pohištvu razkošen in eleganten videz. Med kupci pa so priljubljene tudi domače vrste lesa, kot so bukev, javor, jelša in breza. Nekateri proizvajalci masivni les kombinirajo s površinami v barvah, bela in črna sta stalnici, letos sta bili opazni še turkizna in zelena.

Majhno je zakon
Po podatkih kölnskega sejma je v Nemčiji več kot 40,3 milijona gospodinjstev, od teh pa kar 16,2 milijona tistih, ki živijo sami. Ta številka pa bo še naraščala. Iz tega podatka izhaja dejstvo, da samskih ljudi živijo v manjših stanovanjih, za katera potrebujejo majhne, prilagodljive kose. Tudi v majhnih stanovanjih se prostori prepletajo po principu vse v enem, saj gre mnogokrat za garsonjere ali enosobna stanovanja. Temu je vse bolj prilagojeno tudi pohištvo, po katerem povprašujejo tovrstni kupci. Kakovostno, lahkotno, prilagodljivo in večnamensko so glavne zahteve, katerim naj bi ustrezalo. A to ne velja le za oblazinjeno pohištvo, ampak tudi za delovne mize, saj sodobna tehnologija zavzema vse manj prostora.

Stari vzorci ne veljajo več
Časi, ko se je v kuhinji kuhalo, v jedilnici jedlo in v dnevni sobi gledalo televizijo, so mimo, pravijo napovedovalci trendov. Zdaj je dovoljeno vse: televizor v kuhinji, kopalna kad v dnevni sobi. V svojem domovanju lahko izkoristite vso svojo domišljijo in kreativnost, še pravijo. V teh z gospodarsko krizo prežetih časih si ljudje želijo umirjeno zatočišče, v katerega se lahko vsak dan vračajo. V njem se sicer še vedno radi obkrožajo z lepimi in posebnimi stvarmi, a teh naj bi bilo le nekaj. Zato, kot pravijo napovedovalci trendov, bodo v prihodnosti kupci iskali in kupovali le tisto, kar zares potrebujejo.

Kakovost je na prvem mestu
Priljubljena besedna zveza tudi v pohištveni industriji zadnjih let je trajnostni razvoj. Mnoga podjetja poskušajo to dokazati z različnimi certifikati o izdelkih in postopkih izdelave. Prav tako marsikateri proizvajalec ponuja pohištvo iz okolju in ljudem prijaznih materialov, drugi iz recikliranih. Po obeh pa kupci tudi vse več povprašujejo.
Za kakovostne izdelke so ljudje pripravljeni plačati več, ugotavljajo organizatorji sejma. Kakovostna izdelava in dobro oblikovanje sta zato  pomembna kriterija pri nakupu. Marsikaterega kupca pa zanima tudi izvor pohištva, država, v kateri je bilo izdelano. Na primer, za nemške kupce je pohištvo, narejeno v Nemčijo, kakovostno in ima prednost pred drugimi cenejšimi izdelki.

Barve
Ob belih, črnih, sivih in naravnih odtenkih je tudi nekaj živahnejših barvnih napovedi za letošnje leto. Rožnata bo znova priljubljena, prav tako modra, zlasti v dnevni sobi. Tudi pri barvah so priljubljeni odtenki iz narave, kot so nebesno modra, travnato zelena in barva sivke.

Na kölnskem sejmu so prisotna tudi slovenska podjetja, tokrat so svoje novo izdelke razstavljala tri: Stilles, Abama Les in Štrukelj MIT, ki jim bomo več pozornosti namenili v naslednjem članku.

Deli na facebooku

Deli na drugih omrežjih

Or use your account on Blog

Error message here!

Hide Error message here!

Forgot your password?

Or register your new account on Blog

Error message here!

Error message here!

Hide Error message here!

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link to create a new password.

Error message here!

Back to log-in

Close
Več informacij DELOINDOM Logo

Zakaj imamo v uredništvu Dela in dom radi piškotke?

S potrditvijo piškotkov nam omogočate uporabo analitičnih orodij, s katerimi izvemo, kaj radi berete in česa ne. Želimo ustvarjati kakovostne vsebine, ki jih boste z veseljem prebirali, zato vas prosimo, da potrdite piškotke na spletnih mestih Dela d.o.o.

ZAVRNI STRINJAM SE
newsletter
deloindom logo

Prijavite se na e-novice in bodite na tekočem!

Nadaljuj na prijavo >
newsletter
deloindom logo

Naročite se
na DELOINDOM

NAROČI SE