;
Spletna mesta Dela d.o.o., (slovenskenovice.si, delo.si, deloindom.si, polet.si, ddom.si, pogledi.si, micna.si) uporabljajo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve in funkcionalnosti, ki jih brez piškotkov ne bi mogli nuditi. Ali soglašate z namestitvijo piškotkov na omenjenih straneh? V redu Omejujem piškotke Želim več informacij

Sejem pohištva v Kölnu

Včeraj je svoja vrata odprl mednarodni pohištveni sejem IMM v Kölnu, na katerem bo do konca tedna na ogled najnovejše pohištvo pomembnejših blagovnih znamk s tega področja. Med približno tisoč dvesto razstavljavci iz 50 držav so tudi tri slovenska podjetja: Mizarstvo Bolčič, Mizarstvo Bogovič in Štrukelj Mit. Vzporedno z njim bienalno poteka sejem Living Interiors, ki se izmenjuje s sejmom kuhinj Living Kitchen.
Foto: Karsten Jipp
Foto: Karsten Jipp

Na ogled je več kot sto tisoč kosov pohištva s celega sveta. Že pred začetkom sejma so nanj opozarjali s kampanjo Köln möbliert. Organizator sejma je k sodelovanju povabil fotografe, ki fotografirajo pohištvo, da posamezne kose umestijo na neobičajne lokacije po mestu in jih tam fotografirajo ter jih tako javnosti predstavijo preden bodo na ogled na razstavnih prostorih. Izbrali so enajst lokacij po mestu, med njimi plezalni center, bivšo pošto, ki jo zdaj uporabljajo kot showroom, mini knjižnico v mestnem parku.

Hiša brez sten

Sejem ponuja dober pregled novosti na področju oblikovanja in pohištvene industrije. Spremljajo ga številne posebne predstavitve in konceptualne umestitve novih kosov, narejenih po zamislih priznanih oblikovalcev. Na njem vsako leto dajo priložnost tudi mladim talentom. Posebno pozornost v času sejma namenijo oblikovalcu, ki ga razglasijo za častnega gosta, ta pa se predstavi na posebni eksperimentalni platformi z imenom Das Haus (Hiša). Znotraj sejmišča postavijo simulacijo družinske hiše, kot si jo predstavlja izbrani oblikovalec. Letos je ta čast doletela prodornega nemškega oblikovalca Sebastiana Herknerja, ki je delal že za številna pomembna podjetja in bil tudi večkrat nagrajen. Zamislil si je hišo brez sten, ki deluje zračno in omogoča odprto bivanje. Hišo, v kateri ni mej, ni vogalov, v katero lahko brez težav vstopijo ljudje na invalidskem vozičku. "Ne želim si togih sten, ampak hišo, ki komunicira s svojo odprtostjo. Hiša lahko pravi ostani zunaj ali vstopi. V luči množice beguncev je čas, da pokažemo odprtost in empatijo," pravi oblikovalec, rojen v nemškem Bad Mergentheimu, kjer ima od leta 2006 tudi svoj studio. Ustanovil ga je takoj po končanem študiju industrijskega oblikovanja na akademiji za umetnost in oblikovanje v Offenbachu na Majni. Že med študijem se je usmeril v oblikovanje pohištva in drugih objektov, v katerih danes skupaj s sodelavci združuje različne kulturne vplive in kombinira nove tehnologije s tradicionalnim obrtniškim znanjem. Za projekt Das Haus je izbral tako pohištvo, barve, tkanine kot tudi svetila in dodatke. Tako je na približno 240 kvadratnih metrih nastal interier hiše, kot si ga je zamislil Herkner. Ta naj ne bi bil usmerjen le v prihodnost in trende, ampak tudi praktičen in avtentičen. Pravzaprav gre za nekakšen portret oblikovalca in njegove vizije trendov v interierju.

Prvič so omenjeni projekt na sejmu v Kölnu predstavili leta 2012, ko sta se naloge lotila indijsko-britanski oblikovalski dvojec Nipa Doshi in Jonathan Levien. Takrat je nastala hiša, ki omogoča skupno bivanje stanovalcem različnih kultur. Leta 2013 se je dela lotil italijanski industrijski oblikovalec Lucca Nichetto, pred dvema letoma danska oblikovalka Luise Campbell, preteklo leto pa so to nalogo prepustili kitajskima arhitektoma Rossani Hu in Lyndonu Neriju, ki sta se spraševala o tradicionalnih bivanjskih ritualih. Postavila sta nekakšne "bivalne kletke", v katere sta umestila klasično in moderno pohištvo.

Vse za udobje

Tudi ta sejem se podobno kot drugi ukvarja z vprašanjem trendov, smernic v oblikovanju pohištva in interierjih. Kot pravijo organizatorji sejma na podlagi raziskave nemškega pohištvenega združenja (VDM), bodo v prihodnosti bivalni prostori manjši, to naj bi bila posledica vse višjih najemnin v mestih, zaradi česar ljudje najemajo manjša stanovanja. Zato je pohištvo manjše in večnamensko. Prav tako naj bi domovi postali bolj "zdravi", saj so ljudje vse bolj ekološko ozaveščeni, zavedajo se pomena kakovosti materialov in izdelave. Slogi sodobnega pohištva se spogledujejo s preteklostjo, tako je še vedno "in" retro oblikovanje. Iz leta v leto pa sta v ospredju udobje in funkcionalnost, ki gresta skupaj z lepim videzom pohištva. Oblikovanje postaja vse bolj mednarodno, globalizirano, pravijo organizatorji sejma, na primer tipično nemško oblikovanje ne obstaja več. Kot še dodajajo, se da danes določiti, iz katerega obdobja prihaja določen kos, nekoliko težje pa, iz katere države.

Komentarji