Sejem Ambiente: Priznana imena 
nasproti mladim talentom

11. 3. 2013 | Besedilo: Aleksandra Zorko | Fotografije: Aleksandra Zorko

sejem ambiente, oblikovanje, dodatki za dom, oblikovalci

Kaj je novega? To je vprašanje, ki ga najpogosteje slišim po obisku sejmov, na katerih so na ogled pohištvo, dodatki za dom, porcelan, tekstil. Čisto običajno je postalo, da podjetja, tudi pohištvena, vsaj enkrat na leto ali celo vsakega pol leta pošljejo na trg novo kolekcijo, še boljšo, izvirnejšo. Nekateri se držijo preverjenih receptov, drugi so iz leta v leto drznejši. Sejem Ambiente v Frankfurtu je ponudil na ogled rezultate različnih pristopov.

Sodelovanje s svetovno priznanimi oblikovalci je preverjen recept za izdelke, ki zagotovo pritegnejo kupce. Tega se držijo tudi proizvajalci porcelana, jedilnih servisov, okrasnih predmetov iz stekla, kristala in drugih kuhinjskih pripomočkov in dodatkov za dom. Nekateri delajo na ta način že desetletja, drugi preizkušajo posamezna imena, naslednjič se pod oblikovanje podpišejo le ekipe hišnih oblikovalcev. Priznani oblikovalec Marcel Wanders je za podjetje Alessi oblikoval kolekcijo posode, ki jo je poimenoval Dressed. Običajnim kuhinjskim loncem je dal svoj pečat, pokrovke imajo vtisnjen vzorec, značilen za njegovo delo. V tem duhu so oblikovani tudi ročaji.

Modna oblikovalka Vera Wang vsako leto pripravi linijo izdelkov za podjetje Wedgwood, tokrat je ustvarila prefinjen porcelan v beli barvi s srebrno obrobo. Tudi Jasper Conran je vsako leto med avtorji novega porcelana omenjenega podjetja.

Nemško podjetje Kahla je tokrat ubralo drugačen pristop, priložnost je dalo mladim, neuveljavljenim oblikovalcem. Kakor pravijo, že leta sodelujejo z oblikovalskimi šolami, umetniki in mladimi talenti z vsega sveta v obliki natečajev in delavnic. Zdaj so se odločili narediti korak naprej in nekatere izdelke s teh natečajev in delavnic poslati v serijsko proizvodnjo. Nastala je vse prej kot dolgočasna kolekcija Kah­la Atelier, v kateri so skodelice, krožniki, posodice za nakit in drugi okrasni predmeti iz porcelana, vsi z umetniškim pridihom. Del denarja od njihove prodaje bodo namenili fundaciji Günther Raithel za spodbujanje podobnih kreativnih projektov.

Izčiščene oblike, bela barva in les

Na splošno bi lahko pri porcelanu oziroma jedilnih servisih, ki so bili letos na ogled v Frankfurtu, izluščili trend izčiščenih oblik v beli barvi. V tem primeru ima oblika prednost pred vzorci in barvami. Toplino dajejo pogrinjku drugi materiali, največkrat les. Leseni so lahko podstavki, posode, na katerih postrežemo hrano na mizi, ali pa je masivna v vsej naravni lepoti lesa le jedilna miza.

Nekateri proizvajalci so beli barvi dodali le nekaj decentnih vzorcev ali barvnih poudarkov. Vedno je na primer priljubljen cvetlični vzorec na krožnikih in skodelicah. Ta lahko deluje rustikalno in je primeren za podeželsko obarvan slog opreme ali pa je povsem moderen v obliki stiliziranega cvetja. Letos je bilo največ drobnih cvetov, med katerimi se je tu in tam znašel kakšen metuljček. V barvi je lahko na krožniku le ena črta, ob robovih malo zabrisana, takšna, kot bi jo potegnili s čopičem. Priljubljeni so retro stekleni pladnji, na katere so na razstavnih prostorih največkrat zložili pisane makrone. Prav tako je še vedno med trendi obarvano steklo, v katerem so lahko kozarci, krožniki, pladnji in druge okrasne posode. Med množico različnih oblik kozarcev, ki jih ponujajo podjetja, se je kar težko znajti. To so ugotovili tudi pri podjetju Villeroy & Boch, zato so letos uvedli kolekcijo štirih kozarcev za vsa vina, dva za bela in dva za rdeča. Tako naj bi poenostavili izbiro za tiste, ki se znajdejo pred zadrego, iz katerih kozarcev postreči katero vrsto vina.

Izvirnost in žive barve

Če pri porcelanu in steklu prevladuje minimalizem, pa tega nikakor ne moremo reči za druge dodatke, ki nam polepšajo dom in olajšajo delo. Tu največ štejeta izvirnost in duhovitost, saj le tako lahko izstopajo iz množice podobnih, pa tudi žive barve, ki vedno pritegnejo pozornost in najbrž prepričajo ob nakupu. Za izdelavo se pogosto uporablja plastika, ki gre vse bolj v smeri reciklirane plastike, ta je menda prihodnost tovrstnih izdelkov. Ti večinoma niso namenjeni zgolj svoji osnovni funkciji, ampak so tudi v okras in zato pogosto domiselno darilo.

Deli na facebooku

Deli na drugih omrežjih

Or use your account on Blog

Error message here!

Hide Error message here!

Forgot your password?

Or register your new account on Blog

Error message here!

Error message here!

Hide Error message here!

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link to create a new password.

Error message here!

Back to log-in

Close
Več informacij DELOINDOM Logo

Zakaj imamo v uredništvu Dela in dom radi piškotke?

S potrditvijo piškotkov nam omogočate uporabo analitičnih orodij, s katerimi izvemo, kaj radi berete in česa ne. Želimo ustvarjati kakovostne vsebine, ki jih boste z veseljem prebirali, zato vas prosimo, da potrdite piškotke na spletnih mestih Dela d.o.o.

ZAVRNI STRINJAM SE
newsletter
deloindom logo

Prijavite se na e-novice in bodite na tekočem!

Nadaljuj na prijavo >
newsletter
deloindom logo

Naročite se
na DELOINDOM

NAROČI SE