Karim Rashid: Življenje v barvah je privlačnejše

28. 1. 2015 | Fotografije: Aleksandra Zorko in arhiv podjetij

Karim Rashid, kopalniška preproga, oblikovanje, heimtextil

Karim Rashid, oblikovalec svetovnega slovesa, ki vzbuja pozornost tudi zaradi vpadljivih barv svojih oblikovalskih dosežkov in oblačil, je na sejem Heimtextil na predstavitev nove kolekcije, ki jo je pripravil za češko podjetje Grund, prišel oblečen v popolnoma belo barvo, le na športnih copatih ji je družbo delala črna. Če je presenetil z izbiro obleke za to priložnost, pa to ne moremo trditi za novo kolekcijo kopalniških preprog "Kolor my World", ki so nastale za prej omenjeno podjetje.

Na mehko zaobljenih kopalniških preprogah različnih velikosti je zbrana cela mavrica odtenkov. Rožnata, modra, zelena, vijoličasta, siva, črna, bela, rumena – v različnih kombinacijah in vzorcih. Kot pravi oblikovalec, ki ima v svoji omari med 30 in 40 rožnatih oblek, verjame v barve, z njimi in z oblikovanjem poskuša vplivati na razpoloženje ljudi.

Zgodba s češkim podjetjem se je začela pred dobrim letom, ko so se obrnili nanj in mu predlagali sodelovanje. Približno leto dni so porabili za razvoj kolekcije, ki je nastala ob petindvajseti obletnici obstoja podjetja. Kot je povedal, je bil navdušen nad povabilom, saj z njimi sodeluje tudi njegov dober prijatelj in mentor Luigi Colani, oblikovalec, znan po oblikovanju v avtomobilski industriji, s katerim se poznata že več kot trideset let. "Ko sem bil na fakulteti, sem si celo predstavljal, da bom nekoč kot Luigi Colani," je v smehu priznal oblikovalec in dodal, da mora biti podjetje odprto za drugačen pogled na svet oblikovanja, da povabi k sodelovanju oblikovalca, kot je Colani. Dobro oblikovanje pa je po njegovih besedah na koncu plod tesnega sodelovanja oblikovalca in podjetja, ki ga najame. "Morda bo kdo rekel, koliko dela pa je v resnici vloženega v nekaj tako preprostega, kot ja kopalniška preproga? Kako bo ta spremenila svet?," se je na predstavitvi spraševal Rashid. Ne bo spremenila sveta, je sam sebi odgovoril oblikovalec in dodal, kar ga bo spremenilo je, da vsakič, ko nekaj dodamo temu svetu, pozitivno vplivamo na razpoloženje ljudi. "Danes imamo veliko stvari, tako da se nenehno sprašujemo, ali je sploh smiselno proizvajati še več. In če bomo proizvajali še več, moramo vsaj narediti izdelek, ki je pomemben v času, v katerem živimo," razmišlja oblikovalec.

V kopalnici po njegovem mnenju ne sme manjkati barv. "Barve so življenje, zaradi njih je življenje privlačnejše, lepše, zanimivejše in bolj navdihujoče," pravi Rashid. V nasprotju s tem prepričanje pa so njegove domače kopalnice, kot je povedal v Frankfurtu, popolnoma bele, a je vanje umestil nove živo pisane kopalniške preproge, ki jih je oblikoval. V kopalnice, ki jih snuje za hotele in druge zasebne naročnike, pa običajno umešča tudi barve. Kot pravi, rad uporablja barvne keramične ploščice, barvno steklo in ogledala.

In kako si predstavlja, da bo kopalnica videti v prihodnosti? "Želel bi si iznajti kopalnico, ki bo vsako jutro analizirala moje zdravstveno stanje, in svetovala, katere vitamine potrebuje moje telo. Njegovi jutranji ritual v kopalnici med drugim vključuje poslušanje nežne elektronske glasbe in pitje kave pod tušem. Uporablja samo organske izdelke za nego telesa, vsako jutro se, na primer, po obrazu namaže z dvema kremama. "Zazrem se vase v ogledalu in si na glas povem, kaj želim doseči ta dan," pripoveduje oblikovalec, ki ima telo okrašeno s tatuji, ki jih je seveda sam narisal. Sodobne hieroglife, kot pravi svojim tatujem, je razvijal dvajset let, vsak ima svoj pomen, nihče pa ne more z njih nič razbrati.

Karima Rashida, ki se je rodil v Egiptu, danes pa živi in ustvarja v New Yorku, zasledimo na vseh področjih oblikovanja, zato je seznam podjetij, s katerimi je sodeloval, več kot obsežen. V njegovi biografiji lahko preberemo, da je v proizvodnji več kot tri tisoč njegovih izdelkov, za svoje delo je prejel več kot 300 nagrad, sodeluje pa s podjetji iz več kot štiridesetih držav. Med njimi je tudi Slovenija, saj je za podjetje Gorenje oblikoval kolekcijo gospodinjskih aparatov.

Deli na facebooku

Deli na drugih omrežjih

Or use your account on Blog

Error message here!

Hide Error message here!

Forgot your password?

Or register your new account on Blog

Error message here!

Error message here!

Hide Error message here!

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link to create a new password.

Error message here!

Back to log-in

Close
Več informacij DELOINDOM Logo

Zakaj imamo v uredništvu Dela in dom radi piškotke?

S potrditvijo piškotkov nam omogočate uporabo analitičnih orodij, s katerimi izvemo, kaj radi berete in česa ne. Želimo ustvarjati kakovostne vsebine, ki jih boste z veseljem prebirali, zato vas prosimo, da potrdite piškotke na spletnih mestih Dela d.o.o.

ZAVRNI STRINJAM SE
newsletter
deloindom logo

Prijavite se na e-novice in bodite na tekočem!

Nadaljuj na prijavo >
newsletter
deloindom logo

Naročite se
na DELOINDOM

NAROČI SE