Spletna mesta Dela d.o.o., (slovenskenovice.si, delo.si, deloindom.si, polet.si, ddom.si, pogledi.si, micna.si) uporabljajo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve in funkcionalnosti, ki jih brez piškotkov ne bi mogli nuditi. Ali soglašate z namestitvijo piškotkov na omenjenih straneh? V redu Omejujem piškotke Želim več informacij

Atrijska hiša: Prvi odtis

Glavna veduta osrednjega prostora atrijske hiše je stena, kjer je zraslo nežno drevo v obliki fototapete. Nekakšen lirični poudarek v spontano nastalem središču hiše. Interier so zasnovali v biroju Gao arhitekti.

V predsobi hiše prvi vtis naredita orjaška prstna odtisa na tapeti. »To je prvi vtis/odtis o hiši in stanovalcih, intimni vtis o življenju v tej hiši, osebna identifikacija doma,« pojasnjuje arhitektka Petra Zakrajšek, zakaj so se odločili za to tapeto, in dodaja, da v interierjih rada posega po takšnih rešitvah, ki pripovedujejo zgodbe o stanovalcih, o njihovem načinu življenja. Vsak obiskovalec si bo zapomnil, kaj je videl v predsobi. Ta je v svoji osnovi bela, izčiščena, saj na drugi strani stoji kot stena gladka bela omara, dvignjena od tal. Tako je pod njo nastal prostor za čevlje, ki dodajo barve. Za živahnost skrbita tudi v rdečo tkanino oblazinjena tabureja, nad njima pa podobo zaokroži ogledalo z zlato rumenim okvirjem, ki na beli steni žari kot orjaško sonce.

Iz predsobe se naprej odpira osrednji prostor dobrih sto kvadratnih metrov velike hiše z izhodom v atrij. V osnovnem tlorisu je bil prostor, odmerjen jedilnici, kuhinji in dnevni sobi, precej ozek, za udobno in dovolj veliko jedilno mizo skoraj pretesen. Tako so odstranili kabinet, ki je bil tik ob kuhinji. Kot pravi arhitektka, je v tem delu prostora predvidela jedro hiše. In prav to se je zgodilo. Nastal je prijeten jedilni kot z veliko leseno jedilno mizo in oblazinjeno klopjo, s pogledom v atrij na limonovec v okrasnem loncu. Tu minevajo tako prijetni večeri v dvoje kot druženje s prijatelji in družino. V ta del hiše je umeščena tudi v uvodu omenjena fototapeta z drevesom, ki se vije okrog vogala, kjer se hiša galerijsko odpira. Fototapeta je po besedah Zakrajškove, kot vse druge stvari v prostoru, vedno del neke vsebine, v tej hiši poudari središče. »V likovnem smislu tako z lahkotnostjo in s prefinjenim motivom nadomesti klasične obloge, kot sta les ali kamen. V modernem prostoru, na primer, če ne želiš, da je preveč nasičen, ali če ni etnološko vezan na določen material, je fototapeta lahko lepa dopolnitev interierja,« še pojasnjuje arhitekta.

Izhodišče za zasnovo notranje opreme je bila želja lastnikov po sodobnem, a hkrati toplem interierju. V osnovi toplino vnaša lesen hrastov pod, obdelan le z olji, to pa stopnjujejo še drugi leseni poudarki. Enak hrastov les, kot je po tleh, so izbrali za leseno oblogo nad kuhinjskim pultom, prav tako za odprt kubus v knjižnem regalu, v katerem je televizor, paličasto pregrado in masivno leseno jedilno mizo. Po besedah Zakrajškove je bil glavni cilj v bivalnem delu narediti uravnotežen preplet kuhinjskega, jedilnega in dnevnega dela. Veliko so se ukvarjali z vprašanjem, kako vsaj navidezno ločiti intimnejši del s sedežno garnituro od kuhinje z jedilnico. »Naročnica je med željami omenila, da si želi imeti nekje v kuhinji zelišča. Tako smo za pregrado uporabili lesene palice, na katero so obešeni okrasni lončki, ki delno ločujejo prostora in hkrati prepuščajo pogled,« pojasnjuje arhitektka. Izbor materialov in barv je podoben po vseh prostorih, gre pa za kombinacijo umirjenih in toplih zemeljskih odtenkov, ob katerih je lahko izstopajoča barva zgolj kot neka tekstura ali detajl.

Razporeditve prostorov niso spremenili, ostala je takšna, kot je bila po prvotnih načrtih. Atrijska hiša je v obliki črke L, tako se poleg osrednjega prostora ob atriju, v katerega imata tudi izhod, zvrstita še mladinska soba in spalnica s kopalnico. Ob dnevni sobi je še, kot je bil načrtovan, prostor za utiliti. Zahtevnejši tehnični problem je nastal pri izvedbi nape, saj si niso želeli spuščenega stropa, v katerem se skriva napeljava za ta gospodinjski aparat. Zato so v kuhinjo umestili tri različne kubuse, uskladili volumne z visokimi in nizkimi omarami ter delovnim pultom, hkrati pa pustili odprt funkcionalni prehod. Jedilni kot z masivno leseno mizo in oblazinjeno klopjo pa so naredili kot nov otoček.

Oprema spalnice sledi prostoru in njegovim danostim. Nekaj garderobnega prostora je ob straneh postelje in nad zglavjem, drugi del v garderobni sobi. Da je prostor videti velik in prostoren, mora biti oprema razporejena tako, da ne ustvarja preprek v njem. »To ni le stvar uporabe, ampak tudi estetike. Če je prehod tam, kjer mora biti, se pohištvo in prostori zlijejo med sabo,« poudarja Zakrajškova. Tudi v spalnici so za vzglavjem postelje uporabili nežno tapeto s krogi, ki jo dopolnjujeta nočni lučki prav tako v obliki kroga. Druge luči v hiši so nevtralne in nežne, takšne, da le definirajo višino in prostor. Razlog za tak izbor sta viseči luči nad jedilno mizo, ki predstavljata glavni poudarek osvetlitve. To sta svetili Mirror ball britanskega oblikovalca Toma Dixona, navdih zanju je bila astronavtska čelada in disko krogle. Tako kot pove že samo ime, sta to dve krogli, v katerih se zrcali prostor.

Notranjo opremo dopolnijo dekorativne tkanine, ki jih je zasnovala oblikovalka Vesna Javornik, in umetniške slike. Na primer, Barje na pleksi steklu fotografa Matevža Krivica daje pečat prostoru in lokaciji hiše. Trije zlati lončki s cvetočim telohom pa napovedujejo prihod praznikov. »Dekorativni predmeti, slike, aranžmaji zaokrožijo podobo prostora, to je zelo pomemben del interierja,« poudarja arhitektka in dodaja, da si želi priložnosti, ko bi pri snovanju notranje ureditve doma izhajala iz odličnega umetniškega dela.

Arhiv revije Deloindom+.

Komentarji