Spletna mesta Dela d.o.o., (slovenskenovice.si, delo.si, deloindom.si, polet.si, ddom.si, pogledi.si, micna.si) uporabljajo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve in funkcionalnosti, ki jih brez piškotkov ne bi mogli nuditi. Ali soglašate z namestitvijo piškotkov na omenjenih straneh? V redu Omejujem piškotke Želim več informacij

Slovensko oblikovanje: Kredenca - oživljanje tradicije

»Nekoč osrednji pohištveni element v slovenskih domovih, ki danes izgublja svoje mesto. Način življenja se spreminja in z njim tudi potrebe ljudi. To dejstvo želimo s projektom Kredenca povezati z dolgo tradicijo Slovenije v lesarstvu in ta osnovni pohištveni element spet umestiti v prostor,« pravita avtorja Jernej Koželj in Matic Lenaršič, ki sta svoj projekt predstavila slovenski javnosti na sejmu pohištva Ambient Ljubljana in Mesecu oblikovanja.

Modularni pohištveni element kredenca je njun prvi skupni projekt in hkrati poskus, s katerim sta želela pokazati priložnosti za slovensko lesno industrijo in doseganje višje dodane vrednosti na trgu. Kredenca je tako kot včasih narejena iz slovenskega lesa, in sicer hrastovega. »Steklena vratca starih kredenc smo pri naši nadomestili s tkanino, ki ohranja transparentnost in lahkotnost elementa ter se na inovativen način harmonikasto zlaga v origami vzorec. Vratca ustvarijo zanimiv vizualni učinek in zabavno izkušnjo. S preprosto menjavo tkanine in raznoliko paleto njenih barv in poslikav pa omogočajo tudi prilagajanje po meri posameznika ali prostora,« opisujeta projekt.

Kredenca je na voljo v navpični ali vodoravni izvedbi, ima dve nogi in je pritrjena na steno. Hrastov les, iz katerega je izdelana, je lužen in premazan z lanenim oljem.

Na sejmu pohištva Ambient Ljubljana sta avtorja za kredenco prejela nagrado strokovne žirije Top ideja. Prav tako sta prišla v ožji izbor Young Balkan Designers, za nagrado pa dobila možnost sodelovanja z enim vodilnih oblikovalskih studijev na območju Balkana, kjer bosta tudi nadaljevala razvoj projekta. Predstavila sta ga tudi na drugih oblikovalskih dogodkih in festivalih zlasti po srednji in vzhodni Evropi, na primer na Mikser festivalu v Beogradu, oblikovalskih festivalih v Tirani, Dunaju, Budimpešti, Istanbulu in Skopju.

Oblikovanje, pravita, razumeta kot orodje za reševanje najrazličnejših težav in želja naročnikov, vedno z mislijo na končne uporabnike. Z uporabo znanja in naravnih virov želita s svojimi projekti spodbujati razvoj slovenskega okolja ter ustvarjati boljši in bolj trajnostni svet. »Poleg produktnega oblikovanja sva se z različnimi timi lotila tudi projektov grafičnega in interaktivnega oblikovanja ter videoprodukcije. V prihodnosti si želiva oblikovati za katero od še preživelih podjetij slovenske pohištvene industrije in mu s celostnim pristopom v oblikovanju pomagati, da bi kar najbolj izkoristilo vse svoje potenciale,« pravita oblikovalca Kredence Jernej Koželj in Matic Lenaršič, ki s sodelavci zagovarjata celostni pristop, ki zagotavlja kakovostne rešitve in v vseh pogledih poudarja vrednote naročnika ter tako ustvari tudi iskren odnos z uporabnikom.

Komentarji