Pogovor z oblikovalcem Janezom Smerdeljem

31. 8. 2011 | Besedilo: Aleksandra Zorko

pogovor, oblikovanje, oblikovalci, gospodinjski aparati

Z oblikovalcem in profesorjem Janezom Smerdeljem smo se za tiskano izdajo priloge Deloindom pogovarjali o njegovem zadnjem oblikovalskem izzivu, to je snovanju splakovalnika za podjetje Geberit, o uspešni zgodbi s podjetjem Gorenje, ki jo je zaključil pred dvema letoma, ko se je upokojil, o slovenskem oblikovanju in prihodnosti tega področja. Njegova pestra in široka oblikovalska kariera poraja mnogo vprašanj, tako jih je tu še nekaj iz omenjenega pogovora.

Na kateri izdelek iz vašega oblikovalskega seznama ste ponosni?

Na to vprašanje vedno enako odgovarjam. To je pralni stroj Simple & Logical. Ta projekt smo začeli leta 1993/94 in pomeni nekakšen razvojni preboj v Gorenju. Po osamosvojitvi, ko je znova stekel investicijski ciklus, smo začeli s prenovo programov, je bil to pionirski projekt. Simple & Logical pralni stroj je, kot že samo ime pove, temeljil na oblikovalski filozofiji zelo preprostega upravljanja. Razvili smo posebno elektronsko folijsko tastaturo z reliefnimi znaki, ki je bila uporabna tudi za slepe. Na njej so bili le štirje simboli za tip perila in stopnjo umazanosti, vse drugo je namesto nas opravil pralni stroj sam. Zanj smo prejeli smo več nagrad, pa vendar ta aparat ni dosegel pričakovanega tržnega uspeha.

Ste ugotovili zakaj?

Raziskovali smo, kaj se je zgodilo, kje smo naredili napako. V našem predstavništvu v Nemčiji so nam povedali naslednjo zgodbo: ko so velikemu nemškemu trgovcu predstavili omenjeni pralni stroj in obširno razložili vse njegove inovativne rešitve ter prednosti, so predstavniki vprašali: »Gospodje, če je ta aparat v resnici tako dober, zakaj ga ne izdeluje Miele?« Sklep te zgodbe je bil naslednji: Miele je tisti vodilni proizvajalec gospodinjskih aparatov, ki prihaja na trg z novimi izdelki in ki mu zaupamo, medtem ko je Gorenje blagovna znamka, pri kateri se vprašamo, ali lahko takemu izdelku zaupamo ali ne. Najbrž so tudi kupci reagirali podobno. Omenjeni aparat je bil preveč drugačen in pred časom, pa tudi blagovna znamka še ni bila taka, da bi s svojo prepoznavnostjo zagotavljala, da gre za dober inovativen proizvod. Pa čeprav je tak bil.

Je še kakšen izdelek, ki si ga še želite oblikovati, pa ga do zdaj niste?

Težko rečem, saj sem delal na zelo različnih področjih. Nikoli se nisem lotil stola, čeprav pravijo, da je to klasičen oblikovalski projekt. Pravzaprav me zelo zanima, kako bi se spoprijel s tem objektom. Res pa je, da je kar nekaj mojih študentov delalo diplome s tega področja, tako sem ob tem spremljal študente in bil udeležen pri kreativnosti v oblikovalskem procesu nastajanja stola.

Zakaj je prav stol oblikovalsko tako zanimiv?

Ker ima tako dolgo zgodovino. To je eden najstarejših pohištvenih elementov. Skorajda ni oblikovalca, ki se ga ne bi lotil.

Kakšne oblikovalske projektu pa zdaj snujete?

Nekaj projektov imam še v pripravi. Zelo sem vesel, da so iz okoljskega področja. Za podjetje Termotehnika Kronovšek, ki izdeluje toplotne črpalke, oblikujem kolekcijo toplotnih črpalk, ki jih bodo predvidoma prihodnje leto predstavili.

Deli na facebooku

Deli na drugih omrežjih

Or use your account on Blog

Error message here!

Hide Error message here!

Forgot your password?

Or register your new account on Blog

Error message here!

Error message here!

Hide Error message here!

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link to create a new password.

Error message here!

Back to log-in

Close
Več informacij DELOINDOM Logo

Zakaj imamo v uredništvu Dela in dom radi piškotke?

S potrditvijo piškotkov nam omogočate uporabo analitičnih orodij, s katerimi izvemo, kaj radi berete in česa ne. Želimo ustvarjati kakovostne vsebine, ki jih boste z veseljem prebirali, zato vas prosimo, da potrdite piškotke na spletnih mestih Dela d.o.o.

ZAVRNI STRINJAM SE
newsletter
deloindom logo

Prijavite se na e-novice in bodite na tekočem!

Nadaljuj na prijavo >
newsletter
deloindom logo

Naročite se
na DELOINDOM

NAROČI SE