Sejem Ambient: Stik s kupci in izmenjava idej

8. 10. 2014 | Besedilo: Aleksandra Zorko | Fotografije: arhiv podjetij

sejem ambient

Gospodarsko razstavišče že petindvajsetič organizira sejem pohištva Ambient Ljubljana. Do nedelje si lahko na razstavnih prostorih 206 razstavljavcev ogledate ponudbo pohištva in druge opreme za dom. Poudarek je tudi tokrat na oblikovanju. Pred nami je tako že peta izvedba borze oblikovanja Top ideje, na kateri se predstavljajo mlajši oblikovalci, sočasno pa potekajo še tri razstave, ki ponujajo vpogled v svet oblikovanja na Nizozemskem, Poljskem in v Italiji. Tokrat smo izbrali nekaj domačih podjetij, ki na sejmu razstavljajo od samega začetka, nekaj takšnih, ki so se mu pridružili v zadnjih letih, in tri oblikovalce, ki so sodelovali na Top idejah in zdaj uspešno nadaljujejo oblikovalsko pot. Še pred začetkom sejma smo jih povprašali o njegovem pomenu, novostih, oblikovanju.

Pohištveni sejmi v tujini so v glavnem namenjeni strokovni javnosti, novinarjem, arhitektom, poslovnim partnerjem, pri nas pa širši javnosti in zlasti potencialnim kupcem. Neposredni stik z uporabniki oziroma kupci, navzočnost na trgu in preverjanje odziva javnosti na nove izdelke so, kot pravijo v večini vprašanih podjetij, glavni razlogi za dolgoletno sodelovanje na domačem sejmu. In seveda predstavitev novosti, večina namreč pripravi nove kose pohištva posebej za to priložnost. Kaj si torej lahko v teh dneh ogledate na Gospodarskem razstavišču?

Predstavitev za širšo javnost

Podjetje Alples, ki na sejmu sodeluje od začetka leta 1990 (z izjemo enega leta), predstavlja dve novi spalnici, Bossa Nova v orehu in Arija v svetlem hrastu, ter prenovljena programa kuhinj in vgradnih omar. Ob njih pa je na ogled tudi program mladinskih sob Planet. »Na sejmu želimo pokazati zlasti novosti, saj teh običajno še ni mogoče videti na naših prodajnih mestih. Če med njimi niso zastopani vsi pohištveni segmenti, potem dodamo še katerega od starejših programov, saj želimo pokazati širino ponudbe. Obiskovalci so včasih razočarani, ko na sejmu ne najdejo programa, ki ga nameravajo kupiti, saj pričakujejo, da bomo predstavili vse, kar imamo v ponudbi,« pojasnjuje Nataša Mohorič iz podjetja Alples. Sejemska predstavitev je način promocije novih izdelkov, predvsem pa priložnost za neposreden stik s kupci. »Sejem ponuja možnost, da v kratkem času svoje izdelke predstavimo velikemu številu ljudi, hkrati pa dobimo od njih povratno informacijo,« pravi Mohoričeva.

Mizarstvo Bolčič prav tako sodeluje na sejmu od začetka. Tokrat znova postavljajo na ogled številne novosti, nastale v sodelovanju z oblikovalci. Kolekcija Corner, ki jo je oblikoval Alejandro Villareal, se po besedah Loredane Matkovič iz podjetja Bolčič igra s klasično geometrijo, za osnovo je oblikovalec vzel popoln kot 45 stopinj. »Vogali preprosto pobarvane mizne plošče in roba so odrezani pod kotom 45 stopinj, tako da razkrivajo naravni les in ustvarjajo kontrast. Miza in komoda sta na voljo v različnih barvah v kombinaciji z oljenim lesom. Nikjer ni ostrih robov in to je praktični element kolekcije,« pojasnjuje sogovornica. Novi so tudi stoli iz kolekcije Loom, ki so prav tako plod sodelovanja z oblikovalcem Alejandrom Villarealom. Po besedah Matkovičeve poustvarjajo logiko preproste ideje potovanja vrvice skozi statve in poigravanje z idejo samostojnih vrvic, ki se združujejo v celoto in ustvarjajo udobno podlago za sedenje. Za sedišče je oblikovalec uporabil močno elastično vrvico, ki ponuja neskončne možnosti, saj je lahko vsaka drugačne barve. Med razstavljenimi novostmi so tudi masivna orehova miza iz kolekcije Moja (oblikovanje Bolčič team), stoli S Klanca (oblikovanje Tea in Edo Vidovič) in omara iz kolekcije Bordeaux.

Kuhinje Erjavec so še en reden udeleženec od samega začetka prireditve. Po besedah arhitektke Julije Marolt iz podjetja Kuhinje Erjavec so tokrat dali poudarek na nove materiale. »To so kuhinjske ličnice, izdelane iz posebnega stekla, ki ima matirano strukturno površino. Steklo je uokvirjeno z aluminijasto obrobo, ki je pobarvana s posebnimi postopki, tako da prenese vse vplive, ki se pojavijo v kuhinjah,« pojasnjuje Maroltova in dodaja, da kuhinja, ki jo predstavljajo na sejmu, sledi trendom, ki jih zasledimo tudi v tujini, in sicer so korpusi in ličnice oblepljeni s tanjšimi ABS-konturnimi nalimki. Za tak­šno obdelavo robov sta po njenih besedah potrebni ustrezna tehnologija in tehnološka oprema, zato so se v podjetju odločili tudi za posodobitev delovnih procesov.

Podjetje Mlinar+Mlinar se sejma udeležuje od leta 1996. Po odprtju salona v Ljubljani so v letu 2001 po vzoru prakse iz tujine poskušali tudi s hišnim sejmom, vendar se tak način predstavitve pri nas po besedah Irene Cankar obnese samo v sodelovanju s poslovnimi partnerji, ker pa so sami usmerjeni v proizvodnjo za kupca, je navzočnost na pohištvenem sejmu ključnega pomena za širitev prodaje. Predstavljajo kuhinjo, ki najbolje prikazuje glavno značilnost zasnove njihovega kuhinjskega pohištva, in sicer da vsa priprava in obdelava hrane poteka na otoku. Kot pravi sogovornica, ves čas sledijo razvoju okovja, novim materialom, smernicam v oblikovanju, vse to pa upoštevajo tudi pri predstavitvah na sejmu.

Zadnjih 17 let se vsako leto domači javnosti predstavlja tudi podjetje Tapetništvo Novak. Po besedah Roberta Novaka je že ves čas vodilo njihovega sejemskega nastopa pokazati vrhunsko kakovost in oblikovanje v kombinaciji s sodobnimi smernicami barv in materialov. Tem merilom ustrezajo tudi letošnje novosti: mladostno zasnovana sedežna garnitura Game, ki jo sestavljajo štiri različne barve, prenovljena sedežna garnitura Nal in trije jedilniški stoli. Ob njih predstavljajo še druge izdelke iz ponudbe, med njimi gugalnik Googy.

Podjetje Donar, ki na sejmu sodeluje od leta 1999, letos razstavlja izdelke, s katerimi nastopajo tudi na največjih sejmih v Kölnu, Londonu, Stockholmu, Pragi, Moskvi, saj ponazarjajo njihovo vizijo razvoja s poudarkom na vrhunskem oblikovanju in inovativnih tehničnih rešitvah. Tako so letos na njihovem razstavnem prostoru na ogled s priznanjem red dot nagrajeni Beatnik Sound Station Chair v novi preobleki (oblikovali so ga v Gigodesignu), kolekcija ergonomskih delovnih stolov Ergo+, ki so nastali v sodelovanju z danskim oblikovalcem Madsom Odgardom. Nov je tudi Beatnik Room in Room, zanimiva rešitev za odprte prostore, saj zagotav­lja avdiovizualno zasebnost za sestanke ali umik pred delovnim vrvežem. Novi delovni stol Keep it simple z inovativno rešitvijo pritrjevanja blazin in uporabo naravnih materialov kot nosilne konstrukcije pa je delo oblikovalcev Desnahemisfera. Kot pravijo v podjetju, želijo domači javnosti pokazati izdelke, ki so novost tudi na globalnem trgu in prinašajo drugačen pogled na uporabnika v delovnem okolju.

Od leta 2000 je med udeleženci tudi salon pohištva Maros. Tokrat so pripravili različne modele sedežnih garnitur Natuzzi in kolekcijo pohištva Calligaris za opremo jedilnic z vsemi pripadajočimi dodatki in dekoracijo. »Predstaviti želimo zlasti inovativne mehanizme za raztegovanje jedilniške mize in ergonomske jedilniške stole različnih oblik in materialov,« pojasnjuje Silva Pikl iz omenjenega salona. Kot še dodaja, jim sejem pomeni možnost, da se predstavijo kot eden večjih ponudnikov pohištva in druge opreme za ureditev doma.

Pohištvo Potočnik tudi letos nastopa z novo kuhinjo, ki je nastala v sodelovanju z oblikovalcem Julijanom Krapežem. Lani so namreč za kuhinjo Les prejeli nagrado top of the top 2013. Tokrat so se odločili za kuhinjo iz masivnega smrekovega lesa s pultom iz teraca, kot pravijo, zapostavljenega materiala, iz katerega lahko nastane kakovostna delovna površina. »Želeli smo prikazati uporabnost smrekovega lesa in teraca pri modernem pohištvu. Oba materiala sta dostopna, cenovno ugodna in njuna predelava ni ekološko sporna. Pomembno je, da domače materiale predelamo do najvišje mogoče stopnje in tako dosežemo visoko tržno vrednost, namesto da osnovno surovino izvažamo pod ceno,« poudarja Aleš Potočnik. Na sejmu, kjer z izbranim razstavnim eksponatom predstavljajo podjetje, svoj način razmišljanja in nove smernice, so prvič nastopili pred trinajstimi leti.

Mizarstvo Amek tokrat sodeluje petič (prvič so razstavljali leta 2009), doslej najuspeš­nejša pa je bila predstavitev pred dvema letoma, ko so prejeli kar tri nagrade, in sicer zlato plaketo, nagrado top 10 in nagrado za najlepši razstavni prostor. Letos, po enolet­nem premoru, so pripravili dve zgodbi. Pri prvi gre po besedah Nine Indihar Đalić za razstavo masivnih hrastovih izdelkov, v katerih je javnost prepoznala velik potencial in so rezultat uspešnega sodelovanja pri projektu Povezujemo oblikovanje in podjetja. To so tv-omarica Tramek, ki je bila leta 2012 uvrščena med Top 10, Afternoon dilajt collection, ki jo sestavljajo postelja in svetilo, ter svetilo Spirea.

Drugo zgodbo ponazarja nova kolekcija Ella – to sta masivno hrastovo omizje in kredenca. Po besedah sogovornice ne gre za popolno nasprotje tega, kar so predstavljali pretekla leta in po čemer so med slovenskimi kupci poznani, saj je še vedno izbrani les hrastov, obdelan z oljem, nove pa so oblike: »Ni več toliko ravnih linij, vse je bolj zaobljeno, organsko, les je še bolj pisan in brez grč. Kolekcija je kljub svoji eleganci mladostna in igriva. Ročaji, ki smo jih uporabili, so stekleni in zares posebni, imajo videz diamanta.« Izbor izdelkov za sejemsko predstavitev po njenih besedah nastane po navdihu, nekaj pa k temu doda tudi povpraševanje.

Razstave Top ideje kot odskočna deska

Že petič zapovrstjo v okviru pohištvenega sejma poteka razstava Top ideje, na kateri se predstavljajo mladi oblikovalci, arhitekti in drugi ustvarjalci z inovativnimi idejami in izdelki s področja bivalne kulture. Gre za pobudo Gospodarskega razstavišča, ki tako organizira borzo oblikovanja, s katero mladim oblikovalcem omogoča brezplačno javno predstavitev njihovega dela ter hkrati vzpostavlja dialog med oblikovalsko stroko in proizvajalci pohištva ter končnim uporabnikom. Kot je zapisal oblikovalec Ernest Nograšek, je končni cilj oblikovalske borze uspešnost sodelujočih ustvarjalcev. Nekateri so prav na tej razstavi prvič pokazali svoje izdelke in potem uspešno nadaljevali delo doma in v tujini, drugi se kot vse bolj uveljav­ljeni oblikovalci vračajo na razstavne prostore Gospodarskega razstavišča.

Oblikovalec Rok Avsec, ki zdaj deluje v skupini Ropot (njeni člani so še Tina Semolič, Dejan Lazič in Primož Stupica), se je na razstavi Top ideje prvič predstavil pred dvema letoma s počivalnikom Yo, s katerim je bil istega leta v Sloveniji nominiran za oblikovanje leta, 2013 pa je prejel italijansko srebrno nagrado A' Design Award. Tokrat znova sodeluje na razstavi, in sicer z inovativnim svetilom Rondela, ki je nastalo v skupini Ropot in so ga pred kratkim prvič predstavili širši javnosti v okviru spremljevalnih dogodkov BIO 50: ZDAJ. »Lani smo na povabilo organizatorja Meseca oblikovanja, to je Zavoda Big, sodelovali na oblikovalski okuševalnici, takrat že kot skupina Ropot. Zasnovali smo okroglo mizo z imenom R5, in ker je bila tematika svetloba na mizi, smo naredili mizo s t. i. svetlobno intarzijo. Ta nas je po spletu naključij pri iskanju tehničnih rešitev na pod­ročju svetil pripeljala do podjetja Fobmark,« pojasnjuje oblikovalec Rok Avsec iz skupine Ropot. Podjetje jih je v začetku tega leta povabilo k oblikovanju svetila v obliki kroga. »Na prvi pogled preprosta naloga, vendar se je kmalu izkazalo, da nas čaka veliko dela. Največji izziv je bilo zasnovati sistem obešanja svetila, ki bo omogočal neposredno osvetlitev prostora v enem in posredno osvetlitev v naslednjem trenutku na način, da ne moti svetilnosti, in z upoštevanjem vseh tehničnih zahtev. Med razvojem so nas rešitve pripeljale do spoznanja, da lahko svetilo uporabimo tudi v vertikalni postavitvi za različne namene uporabe,« še pravi Avsec. Rondela je stropno svetilo z LED-tehnologijo, ki posnema geometrijo kroga oz. obroča, s preprosto rotacijo svetila pa je mogoče ustvariti posredno in neposredno osvetlitev.

Top ideje so po besedah sogovornika ena redkih priložnosti v Sloveniji, kjer se lahko mladi oblikovalci predstavijo širši javnosti in to hkrati ne zahteva prevelikega finančnega vložka. »Podobni dogodki so v tujini plačljivi, vendar so zaradi večje obiskanosti in prepoznavnosti za nadaljnji preboj lahko učinkovitejši. Navkljub vsemu so Top ideje zelo pomemben del sejma in razvoja oblikovanja, saj so usmerjene v vitalno, kreativno dejavnost, ki želi narediti nekaj več in hkrati opozarja ljudi, da se s pozitivno energijo in veliko ustvarjalnosti še vedno lahko udejani dobra ideja. Obiskovalce izobražuje, ozavešča o novostih in jih sočasno nagovarja k nakupu domačih kreativnih izdelkov,« razmišlja Avsec in dodaja, da predstavitev na samem sejmu ni dovolj, na primer, za večjo prodajo izdelkov. »Težava v Sloveniji je majhen trg in s tem meja kritične mase, ki bi lahko zagotovila prodajo izdelkov. Poplava nizkocenovnih izdelkov, padec standarda ljudi in pogosto premajhna nacionalna zavest odvračajo kupce od nakupa slovenskih izdelkov. Moramo se zavedati, da če želimo izboljšati razmere v državi, moramo začeti tudi pri samem sebi kot potrošniku, s podporo slovenskim proizvajalcem, če si le finančno to lahko privoščimo,« odgovarja Avsec na vprašanje, ali takšna predstavitev na sejmu pripomore k večji prodaji in prepoznavnosti. Prav zaradi tega njihova skupina Ropot podpira projekte, kot je spletna trgovina Slovenika, ki prodaja izključno slovenske izdelke.

Oblikovalka Darja Rant je lani na razstavi pokazala svoje polstene tabureje UsediSe. Kot pravi, jo je pozitiven odziv obiskovalcev spodbudil k nadaljnjemu razvoju izdelkov. Tako je predstavljene tabureje nadgradila s sistemom odpiranja, ki omogoča, da posamezne kose povežemo v večje sedalne enote, predvsem pa lahko zdaj odstranimo notranjo vrečo z naravnim polnilom, pirinimi luščinami, ki se rade navzamajo vlage, in jo osušimo na soncu. Tabureje si lahko v teh dneh ogledate tudi na sejmu. »Ročno izdelana sedala zaznamuje združevanje naravnih materialov lokalnega izvora – volnene polsti in pletiva v brezšivno izdelane tekstilije. Volneno polst odlikujeta trpežnost in zelo dobra odpornost proti madežem, medtem ko ima pletena struktura privlačno teksturirano površino. Vsa uporabljena volna je slovenskega izvora, prav tako pirine luščine, ki jih uporabljam kot polnilo skupaj s sivko,« pojasnjuje oblikovalka. S tabureji UsediSe sodeluje tudi na potujoči razstavi, ki je svojo pot začela junija v Zagrebu na Dnevu D, nato je sledila predstavitev v Beogradu na festivalu Mikser 2014 in septembra v Skopju na Tednu oblikovanja. Mednarodna žirija, ki ji je predsedoval Konstantin Grcic, je za potujočo razstavo, ki bo na ogled še v nekaterih balkanskih državah, na natečaju Young Balkan Designers 2014 med 222 prijavljenimi izdelki izbrala 25 projektov (med njimi tabure UsediSe).

Deli na facebooku

Deli na drugih omrežjih

Or use your account on Blog

Error message here!

Hide Error message here!

Forgot your password?

Or register your new account on Blog

Error message here!

Error message here!

Hide Error message here!

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link to create a new password.

Error message here!

Back to log-in

Close
Več informacij DELOINDOM Logo

Zakaj imamo v uredništvu Dela in dom radi piškotke?

S potrditvijo piškotkov nam omogočate uporabo analitičnih orodij, s katerimi izvemo, kaj radi berete in česa ne. Želimo ustvarjati kakovostne vsebine, ki jih boste z veseljem prebirali, zato vas prosimo, da potrdite piškotke na spletnih mestih Dela d.o.o.

ZAVRNI STRINJAM SE
newsletter
deloindom logo

Prijavite se na e-novice in bodite na tekočem!

Nadaljuj na prijavo >
newsletter
deloindom logo

Naročite se
na DELOINDOM

NAROČI SE