;
Spletna mesta Dela d.o.o., (slovenskenovice.si, delo.si, deloindom.si, polet.si, ddom.si, pogledi.si, micna.si) uporabljajo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve in funkcionalnosti, ki jih brez piškotkov ne bi mogli nuditi. Ali soglašate z namestitvijo piškotkov na omenjenih straneh? V redu Omejujem piškotke Želim več informacij

Izbor s sejma Dom: Pametne rešitve z osebno noto

Pametno je verjetno najbolj tržno zlorabljena beseda v zadnjih letih. Sama povezljivost z našimi žepnimi napravami ali svetovnim spletom namreč še ne dodeli »pameti« kateri koli napravi. Po drugi strani pa smo na minulem sejmu Dom lahko videli številne rešitve, ki res aktivno sodelujejo pri izboljševanju uporabnikove izkušnje. Ob tem veseli, da pamet srečuje tudi vse več proizvajalcev in zastopnikov, ki so namesto »novih« teh­nologij začeli ponujati »vaše«, personalizirane celostne rešitve, kot jih zahtevajo in pričakujejo uporabniki.

Uponor: pametno ploskovno ogrevanje

Ogrevanje in strošek zanj sta že vse od prve iraške vojne in draženja naftnih energentov pomembna tema vsakega gospodinjstva in podjetja. Nešteto »pametnih« rešitev je pripomoglo k še večjemu nezadovoljstvu in nezaupanju uporabnikov do tovrstnih izdelkov in storitev – le spomnimo se zloglasnih »pametnih« delilnikov stroškov (toplotne) energije. No, nekatera podjetja – med slovenskimi lahko omenimo Inovatiko – so se odločila za sistemski in poglobljen pristop k težavam in izzivom najsodobnejšega ogrevanja. Med boljšimi je tudi Uponorjeva (pri nas ga zastopa podjetje Dom-Titan) rešitev Smatrix, ki z optimizacijo energijske učinkovitosti, povezljivostjo in ne nazadnje preprostostjo uporabe predstavlja zares kakovosten integriran regulacijski sistem za ploskovno ogrevanje in hlajenje. »Na sejmu slovenski javnosti prvič prikazana krmilna enota v kombinaciji s termostati, nameščenimi v vsako sobo, namreč zagotavlja stalno in popolnoma samodejno uravnoteženje ogrevalnega sistema,« trdi Vili Zabret, vodja programa Uponor. Nova generacija sistema tako prinaša večjo uporabnost in prilagodljivost, seveda z lepšim oblikovanjem.

Druga novost, ki dobro dopolnjuje prvo, pa je nova cev za talno gretje, ki jo je mogoče uporabiti tudi za vodovod. In katere so njene prednosti? Predvsem brezšivnost. Vmesna plast aluminija namreč ni več varjena in tako poleg večje varnosti omogoča manjše premere zavojev in s tem (tudi) lažje nameščanje.

Innova: do uporabnika prijazno ogrevanje

Še korak dlje k večji uporabnosti so storili pri Innovi (zastopa podjetje Nix), kjer so predstavili klimatsko napravo, ki ne potrebuje zunanje enote. Vsekakor uporabna rešitev za vse objekte, kjer velike ropotajoče kocke na fasadi ali na strehi bodisi niso mogoče ali pa dovoljene. »Zadostujeta že dve izvrtini v steno za dovod/odvod zraka, ki pa ne ogrozita integritete fasade, saj ima sistem izdelke za primerno stabilizacijo in tesnjenje,« zagotavlja Dušan Simonič iz podjetja Nix.

No, besedi »pameten« se tudi pri Innovi niso mogli izogniti. Predstavili so namreč prvo toplotno črpalko 3 v 1, ki zaradi vgrajenega grelnika vode lahko hkrati z gretjem in hlajenjem omogoča tudi gretje sanitarne vode. Še več: »To je prva črpalka z vgrajenim tabličnim računalnikom namesto običajnega zasona,« je ponosno poudaril Simonič.

Mines IB: kakovostne armature na poti v prepoznavnost

No, skoraj vse je prvič tudi za Mines IB, uveljavljenega slovenskega izdelovalca in razvijalca armatur, kjer pa so se pred časom odločili, da na trg stopijo tudi z lastno blagovno znamko Blitz. »Čeprav imamo dobro in stabilno prodajo izdelkov pod blagovnimi znamkami naših partnerjev, smo sklenili stopiti iz ozadja ter neposredno pokazati, česa smo zmožni,« razlog, zakaj doslej niso bili tako prepoznavni, pojasni komercialistka Meta Klavora. Odločnost in pogum sta se že obrestovala, saj se pred kratkim predstavljena linija izdelkov Bella prodaja odlično. Odločne korake pa delajo tudi na tehnološkem področju (med drugim z uporabo posebnih nanosov), saj se zavedajo, da si le tako lahko izborijo prostor med poplavo drugih blagovnih znamk.

Roltek: daljše, temnejše, brezžično senčenje

Pri Rolteku nimajo težav s prepoznavnostjo, a so se utrjevanja svojega položaja med ponudniki senčil lotili na obeh skrajnih koncih svoje ponudbe. Tako so predstavili zunanje žaluzije Hero, ki s patentirano obliko lamel in izredno širino (do 4,65 m) sistemov omogočajo zatem­nitev, kot jo zmore le malokateri podoben izdelek. »Vendar zaradi funkcionalnosti nismo prav ničesar žrtvovali pri kakovosti, ravno nasprotno,« trdi komercialist Aleš Osolnik in dodaja: »Z uporabo kevlarskih vrvic, ki tečejo skozi zakovičena vpetja, smo na minimum zmanjšali povese zaradi razteg­njenih vrvic in občutno podaljšali življenjsko dobo žaluzij.«

Za upravljanje seveda ponujajo najrazličnejše rešitve – od ročnega do motornega in daljinskega –, a vrh je zagotovo uporaba domačega strežnika Iveo, ki omogoča upravljanje žaluzij, rolet in markiz s telefonom, tablico, prenosnikom … in to od koder koli na svetu. Še posebno koristni pa sta možnosti samodejnega premikanja senčil po naključnih »scenarijih« (kar lahko preslepi nepridiprave) ali z uporabo tipala za sonce oziroma veter, ki lahko obe pomembno pripomoreta k varnosti doma.

KSL: unikatno do zadnjega atoma

Ko govorimo o prilagajanju svojih »izdelkov« in storitev kupcu, na sejmu Dom ne moremo mimo podjetja KSL. Strankam prilagojena svetila, pravzaprav kar ustvarjena zanje, so namreč kot češnja na vrhu »personalizacijske« torte. »Povsem brezpredmetno se je pogovarjati o tukajšnjih cenah ali izdelkih,« začetno navdušenje pogasi serviser in tehnik v podjetju Robert Vidic in ga takoj spet podžge: »Preprosto preveč izdelkov in možnosti je, da bi jih lahko prikazali tu na sejmu.« Zato vsaki stranki predlagajo, da se oglasi pri njih v salonu in ji bodo po njenih željah sestavili svetilo, ki mu ne bo enakega na svetu. Zato, ker je mogoče izbirati med žarnicami: »Trenutno so v modi LED-sijalke v retro videzu,« vskoči Vidic in doda, da je to zgolj začetek sladkih težav. Izbrati je namreč mogoče še grla, senčnike, stropne enote in celo kable, ki so videti vse prej kot to. Šele nato pridejo na vrsto stikala in … svetloba iz luči, ki bi bila lahko bolj edinstvena le, če bi si jo naredili sami.

Adut-M-5: komarnik, ki ga lahko tudi ni

Povsem novo raven prilagodljivosti in uporabnosti izdelkov svoje vrste pa predstavlja podjetje Adut-M-5. Komarnik, ki je ali pa ga tudi ni. Pa s tem ni mišljeno, da se skrije v rolo nad oknom ali da ga zložimo v predal. Ne, komarniki podjetja Effe za delovanje uporabljajo tanka vodila, minimalen okvir in »tračnice«; vse skupaj pa funkcionalno povezujejo magneti. To pomeni, ne le da se preklopi lahko premikajo in postavljajo povsem poljubno, ampak da lahko z enostavnim gibom, brez orodja, vijačenja ali sile, komarnik odstranimo in shranimo do prihodnje sezone. Še več: »Sestavljanje in montaža komarnikov sta tako enostavna, da jih strankam pošiljamo zapakirane in si jih same namestijo,« največjo prednost – še posebno z vidika prodaje – opisuje vodja podjetja Adut-M-5 Marcel Rahne. Seveda tiho delovanje ter izbira barv in vrst zamrežitev tudi dodata svoj delež.

Geberit, Ekosen, Dekor senčila: personalizacija, personalizacija, personalizacija

Čez celoten sejem je poleg pameti potekala še ena rdeča nit: personalizacija. Pri podjet­jih, kot so Dekor senčila, prodajalec ogrevalnih panelov IR Ekosen, Geberit in še mnogi drugi, so tako predstavljali izdelke, ki so jih prilagodili željam oziroma domišljiji uporabnikov. Pred senčili in grelnimi paneli, na katere je mogoče nanesti poljubno fotografijo ali sliko in tako te že na prvi pogled vpadljive izdelke povsem prilagoditi svojemu okusu, je bilo ves čas živahno. Trendu pa so se pridružili tudi manj »tradicionalni« ponudniki osebno prilagojenih izdelkov in storitev. Med sicer najbolj intimne in diskretne zagotovo sodi izdelovalec kopalniške opreme Geberit, ki ima v svoji bogati ponudbi – poleg školjke za odvajanje slabega zraka – tipke za splakovanje, ki jim je mogoče menjati ozadje. Kot dokaz, da so takšne poslovne poteze in prilagajanje uporabniku korak v pravo smer, so prikazali vzorce, plod natečaja, ki ga je podjetje pred časom razpisalo v Sloveniji.

Komentarji