Spletna mesta Dela d.o.o., (slovenskenovice.si, delo.si, deloindom.si, polet.si, ddom.si, pogledi.si, micna.si) uporabljajo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve in funkcionalnosti, ki jih brez piškotkov ne bi mogli nuditi. Ali soglašate z namestitvijo piškotkov na omenjenih straneh? V redu Omejujem piškotke Želim več informacij

Sejem Dom 2014: Manj razstavljavcev, 
zadovoljni obiskovalci

Šest dni, 585 razstavljavcev, 33 držav, 24.000 kvadratnih metrov razstavnih površin, 130 predavanj za širšo javnost in stroko, približno 50.000 obiskovalcev. V en stavek strnjene številke potrjujejo, da je mednarodni sejem Dom (v nedeljo je zaprl vrata že 53. po vrsti), še vedno pravi naslov za vse, ki gradijo ali se lotevajo obnove in želijo na enem mestu dobiti čim več odgovorov.

Razstavljavcev je bilo letos res manj kot lani, ko je svojo ponudbo predstavljalo 628 podjetij, a so bile zmogljivosti Gospodarskega razstavišča kljub temu v celoti zapolnjene. Več prostora so imeli tako razstavljavci kot obiskovalci, ki se jim med ogledovanjem ponudbe 585 podjetij iz 33 držav tudi ob popoldnevih in čez vikend, ko je sejem tradicionalno najbolje obiskan, poti ni bilo treba utirati s komolci. Tretji dan sejma nam je vodja sejma Dom Stane Kavčič povedal, je bilo v torek in sredo obiskovalcev več kot lani v istem času, in optimistično dodal, da v vseh šestih dneh pričakujejo okrog 50.000 obiskovalcev. Kakor so v ponedeljek dopoldne sporočili z Gospodarskega razstavišča, se je številka na koncu ustavila pri 55.000, kar je toliko kot lani. Po mnenju organizatorja dober obisk le še potrjuje ugled te največje sejemske prireditve s področja graditeljstva pri nas.

Na sejem po brezplačni nasvet

V podjetjih, ki so svojo ponudbo predstav­ljala na sejmu Dom, so bili z organizacijo na splošno zadovoljni (o tem smo pisali v prejšnji številki priloge Deloindom), kar nekaj pikrih pa je bilo slišati med obiskovalci. Ni jih bilo namreč malo, ki so se izgubili na poti do razstavnega prostora Gradbenega inštituta ZRMK v dvorani G, kjer je vse dni potekalo brezplačno energetsko svetovanje za občane, v dveh predavalnicah pa je bilo mogoče prisluhniti 130 predavanjem na temo gradnje, obnove, učinkovite rabe energije in obnovljivih virov. »Pripravljam se na energijsko prenovo starejše hiše, zato sem se želel udeležiti predavanja na to temo ob 13. uri. Ker sem na sejmišče vstopil pri glavnem vhodu, sem skoraj celo uro iskal pot do te dvorane. In tudi ko sem bil že tu, sem dvakrat spregledal oznake. Pa čisto dobro vidim, tudi z orientacijo nimam večjih težav,« se je pridušal Ivan iz Gornje Radgone, medtem ko je malo po 14. uri čakal, da bo prišel na vrsto za brezplačno energetsko svetovanje. Predavanje je, žal, zamudil. »Verjetno bi prišel pravočasno, če bi na sejmišče vstopil pri nekdanjem Slovenijalesu, tam je bila, kakor sem ravnokar izvedel od znanca, pot do brezplačnega svetovanja in predavanj bolje označena,« je dodal sogovornik, že bolj sprav­ljivo. Ni bil edini, ki se je izgubil, smo izvedeli na razstavnem prostoru GI ZRMK, tudi med energetskimi svetovalci in strokovnjaki z gradbenega inštituta jih je bilo nekaj, ki so zamudili na lastna predavanja.

Brezplačno energetsko svetovanje in številna predavanja so sicer dodana vrednost sejma Dom in so vedno dobro obiskana. »Od 10. ure zjutraj se je pri meni oglasilo 17 obiskovalcev sejma, vsak je bil tu vsaj pol ure. Približno toliko so jih imeli tudi preostali trije kolegi za sosednjimi mizami,« je v petek ob pol šestih popoldne povedal energetski svetovalec Ivan Kenda. Večina je prišla s konkretnimi vprašanji glede urejanja bivalnih prostorov na podstrehi obstoječih hiš in celovite energijske obnove. »Pozna se, da je kriza, zato ljudje dobro premislijo vsak ukrep. Polovica današnjih svetovancev se je tu oglasila, potem ko so si že dodobra ogledali ponudbo na razstavnih prostorih in so želeli dodatne informacije ali zgolj potrditev, da razmišljajo v pravi smeri,« je pojasnil Kenda in dodal, da je moral podobno kot njegovi kolegi pogosto odgovarjati tudi na vprašanja, povezana z vlago in plesnijo v bivalnih prostorih, z vgradnjo mikroprezračevalnih naprav (rekuperacija po njegovih besedah za marsikoga ni zanimiva, ker je povezana z večjimi gradbenimi posegi), z vgradnjo toplotne črpalke, zanimivo pa se mu je zdelo, da ni bilo veliko vprašanj o ogrevanju z lesno biomaso, v petek, denimo, je to zanimalo samo enega svetovanca.

Znak kakovosti je dobra referenca

Letos so na sejmu Dom namesto zelene misije podelili znak kakovosti v graditeljstvu – dobili sta ga podjetji Ajm za leseno pasivno okno Ajm pasiv 90 in Roto za malo čistilno napravo Eco Blue. Po mnenju neodvisne strokovne komisije pod vodstvom Mateja Korena z Inštituta za ekonomska raziskovanja v Ljubljani si oba letošnja dobitnika prizadevata za dvig kakovosti in konkurenčnosti slovenskih izdelkov, sistematično izobraževanje zaposlenih in kupcev ter za varovanje okolja. Znak kakovosti v graditeljstvu je sicer neobvezni okoljski certifikat, ki označuje izdelke, naprave, tehnologije in storitve s področja graditeljstva v Sloveniji, ki izpolnjujejo visoke, strokovno pripravljene in mednarodno primerljive zahteve glede kakovosti. Proizvajalec ali izvajalec storitve mora poleg tega zagotoviti kakovost v raz­vojno-tehnološkem procesu in si prizadevati za poslovno odličnost, komisija pa pri ocenjevanju preverja še okoljski, družbeni in ekonomski vidik.

»Priznanje je vsekakor potrditev, da dobro delamo in smo na pravi poti tudi na področ­ju proizvodnje lesenih oken,« je dan po prejetju priznanja povedal Aleksander Grahovac iz podjetja Ajm – okna, vrata, senčila. Podjetje je namreč najbolj znano po stavbnem pohištvu iz PVC, proizvodnjo lesenega so začeli vzpostavljati šele leta 2011 in je še vedno bolj butična, saj predstavlja le desetino njihove celotne proizvodnje. O nagrajenem izdelku, oknu Ajm pasiv 90, je povedal: »Okno je z ustrezno zasteklitvijo primerno za vgradnjo v pasivno ali nizkoenergijsko hišo. Odlikuje ga štirislojna barvna zaščita, sodobna tehnologija lepljenja stekla v krilo zagotavlja mehansko trdnost in večjo izolativnost, izdelano je iz lesa najboljše kakovosti, profili so po vseh straneh enako nizki, kar omogoča do deset odstotkov večjo zastek­ljeno površino in s tem večji vpad svetlobe v prostor.« Opremljeno je tudi z visokoizolativno letvico za namestitev polic, ki izboljša toplotne karakteristike, stabilnost v okenski odprtini in olajša namestitev okenske police. Strokovna komisija pa je med razlogi, zaradi katerih je podjetje pridobilo znak kakovosti v graditeljstvu, posebej opozorila na dejstvo, da so za preverjanje pravilnosti načrtovanih odločitev uporabili vse tehnike preskušanja, ki so zdaj na trgu, s pridobljenimi pozitivnimi poročili o preskušanju pa so dokazali, da so na pravi poti pri snovanju nadaljnjih izboljšav lesenega okna in postopkov njegove izdelave. Vsi uporabljeni materiali imajo tudi ustrezna poročila o preskušanju in certifikate, delovni proces in obvladovanje proizvodnje pa potekata v skladu s SIST ISO 9001:2008.

Kakor je povedal Simon Vincek iz podjetja Roto, je mala čistilna naprava Eco Blue namenjena za gospodinjstva, vikende, apartmaje, turistične kmetije, skratka tam, kjer je dotok odpadne vode nestalen: »Njena največ­ja prednost je, da deluje tudi pri pod­obremenitvah, kar je novost na našem trgu.« To je že peto takšno priznanje za podjetje, ki se sicer dejavno vključuje v razvojne projekte in sodeluje tako z domačimi kot mednarodnimi razvojno-raziskovalnimi inštitucijami, kar je tudi eno izmed meril, ki jih je ocenjevala strokovna komisija. Po besedah sogovornika letošnje priznanje le še potrjuje, da dobro delajo tudi na področju razvoja in tehnologije. »Nova čistilna naprava ima poleg drugačne oblike izboljšane konstrukcijske lastnosti. Sestavljena je iz treh povezanih rezervoarjev iz polietilena, vsak ima določeno funkcijo. V prvem poteka primarno čiščenje, v drugem je aeracijski prekat z bakterijami na prosto gibljivih nosilcih, ki omogoča njihovo preživetje tudi pri nestalnem dotoku odpadne vode, v tretjem pa poteka sekundarno čiščenje z usedalnikom,« je še dodal sogovornik, medtem ko je strokovna komisija v utemeljitvi med drugim zapisala, da je »v podjetju optimiziran tudi proizvodni proces in poročila o preskušanju, podjetje posluje skladno s standardoma ISO 9001 in 14001 in namenja veliko pozornosti varovanju okolja«.

Podrobneje o novostih in ponudbi na sejmu Dom v tokratni tiskani izdaji priloge Deloindom, kjer predstavljamo izbor izdelkov, ki so po mnenju uredništva izstopali v sejemski ponudbi, objavljamo pa tudi izbor energetske svetovalke Carmen Hladnik Prosenc.