Promet povzroča četrtino vseh izpustov toplogrednih plinov v EU

29. 5. 2017 | Besedilo: K. Ž.

promet, toplogredni plini, izpusti

Cestni promet porabi tri četrtine vse energije, porabljene v prometu, v ozračje pa prispeva občutno več ogljikovega dioksida na kilometer kot druge oblike prevoza. Hkrati se povečuje onesnaževanje iz ladijskega in letalskega prometa. Evropska unija je zato že leta 2001 začela program »Čisti zrak za Evropo«, katerega del je strategija o onesnaževanju zraka, ki narekuje zmanjšanje emisij v prevoznem sektorju.

Članice EU so si zadale, da bodo do leta 2050 zmanjšale količino izpustov toplogrednih plinov iz prometa za 60 odstotkov v primerjavi z letom 1990. Po podatkih Evropske agencije za okolje je promet je leta 2014 povzročil približno četrtino vseh izpustov toplogrednih plinov v Evropski uniji, od tega osebni avtomobili 44 odstotkov, tovorna vozila in avtobusi skoraj 20 odstotkov, podvojili so se tudi izpusti letalskega prometa.

Prevozna in logistična podjetja morajo slediti ciljem Unije po zmanjšanju emisij in s tem po zmanjšanju onesnaženja okolja. To se je zaradi evropskih standardov od leta 1990 do danes sicer zmanjšalo pri večini škodljivih elementov. Okoljevarstveni standard Euro 6 je tako pri dizelskih motorjih za tovorna vozila občutno oklestil dovoljene izpuste zdravju zelo škodljivih emisij, predvsem dušikovih oksidov, dodatno jih bo zmanjšal emisijski standard Euro 7, ki ga že napovedujejo v ne tako oddaljeni prihodnosti.

»Testi so pokazali, da vozila z motorji Euro 6 v v primerjavi s prejšnjim emisijskim standardom (Euro 5) v okolje spustijo za 50 odstotkov manj trdnih delcev in za 80 odstotkov manj dušikovih oksidov,« pravi Andrej Sirk, direktor transportnega in logističnega podjetja T. L. Sirk, ki ima v voznem parku 120 vozil ali kar 93 odstotkov vseh z motorji Euro 6. Po njegovih besedah je za podjetja v transportni panogi vlaganje v posodobitev voznega parka nujno, če želijo biti konkurenčna in zagotavljati kakovostno storitev, hkrati pa izpolnjevati zaveze Unije na področju zmanjševanja onesnaževanja okolja.

Vozila z motorji Euro 6 porabijo tudi manj goriva, kar je prav tako v skladu s ciljem Unije, da naj bi se do leta 2050 poraba nafte v prometu zmanjšala za 70 odstotkov glede na leto 2008, s tem pa tudi odvisnost Evrope od uvoza nafte. »Na manjšo porabo goriva in s tem na manjše onesnaževanje okolja pomembno vpliva sam način vožnje, zato je ključno, da so vozniki tovornih vozil ustrezno usposobljeni,« še pravi direktor podjetja, v katerem so s pravilnim načinom vožnje in sodobnim voznim parkom, v katerega so lani investirali pet milijonov evrov, dosegli že sedemodstotni prihranek goriva.

Deli na facebooku

Deli na drugih omrežjih

Or use your account on Blog

Error message here!

Hide Error message here!

Forgot your password?

Or register your new account on Blog

Error message here!

Error message here!

Hide Error message here!

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link to create a new password.

Error message here!

Back to log-in

Close
Več informacij DELOINDOM Logo

Zakaj imamo v uredništvu Dela in dom radi piškotke?

S potrditvijo piškotkov nam omogočate uporabo analitičnih orodij, s katerimi izvemo, kaj radi berete in česa ne. Želimo ustvarjati kakovostne vsebine, ki jih boste z veseljem prebirali, zato vas prosimo, da potrdite piškotke na spletnih mestih Dela d.o.o.

ZAVRNI STRINJAM SE
newsletter
deloindom logo

Prijavite se na e-novice in bodite na tekočem!

Nadaljuj na prijavo >
newsletter
deloindom logo

Naročite se
na DELOINDOM

NAROČI SE