VIDEO: Kidanje snega brez bolečin

Lopata in sneg – kako težko je kidati sneg? Če tega ne počnete pravilno, bodo posledice v obliki bolečin zelo hitro tu. Fizioterapevti imajo na zalogi ogromno nasvetov, kako poskrbeti za očiščen dovoz do hiše in svoj hrbet – da se boste lahko lotili nove pošiljke snega čez nekaj ur ali dni.

Za odstranjevanje snega z dovoza ali parkirišča se moramo ustrezno obleči in obuti. Oblačila naj bodo topla, na glavi imejte kapo, na rokah rokavice, na nogah pa nepremočljive čevlje. 

Razgibavanje, ki ogreje mišice

Ko stopite iz hiše sledi razgibavanje, s katerim boste ogreli mišice in zmanjšali tveganje za poškodbe. »Lahko naredimo nekaj preprostih gibalnih vaj, kot je kroženje z glavo, nagibanje glave na desno in levo, kroženje v ramenskem sklepu naprej in nazaj, kroženje v komolcih in zapestjih, kroženje z boki in odklon s trupom vstran. Naredimo lahko še nekaj počepov,« svetuje Blanka Koščak Tivadar s Fizioterapije Mediko.

Delamo s koleni, ne sukamo hrbtenice

Pri kidanju ne upogibamo hrbta, ampak delamo s koleni. Snega ne nosimo, ampak ga raje potiskamo pred seboj. Snega ne mečemo čez ramena in pazimo, da ne sukamo hrbtenice. Pravilno je, da naredimo korak vstran. Lopata za odmetavanje snega naj ne bo pretežka. Izberemo lahko tudi lopato s širšim ročajem, da sneg lažje potiskamo pred sabo.

Med odmetavanjem snega moramo poslušati svoje telo, še opozarja sogovornica. Če začutimo bolečine v hrbtu ali kolenih ali če se preveč zadihamo, moramo z delom prenehati in počiti. Bolečina je prvi znak, da je obremenitev prevelika, dodaja Tivadarjeva. »Takrat poiščemo pomoč ali odložimo kidanje na kasnejši čas,« svetuje.

Ker veliko sedimo, imamo oslabljene mišice

Bolečine pri napačnem načinu kidanja se najpogosteje pojavijo v vratnem delu hrbta in ledvenem delu. »Najpogostejši vzrok je napačna drža pri kidanju, upognjenost v hrbtu, namesto v kolenih, prevelika teža na lopati, preveč zasukov namesto korakov, delamo tudi takrat, ko ne zmoremo več,« opozarja Tivadarjeva. Ker v službah danes večinoma sedimo, nismo več navajeni na fizično delo. Naši sklepi so togi in slabše gibljivi, mišice pa oslabljene in med seboj slabo koordinirane. »V mnogih primerih imamo zelo slabe stabilizacijske mišice, zato se sile oziroma obremenitev še dodatno prenaša na hrbtenico. Gibi, ki jih izvajamo pri odmetavanju snega, navadno niso del našega vsakdana,« dodaja.

Boj proti bolečini

Če začutimo bolečino, potem potrebujemo počitek v razbremenjenem položaju. »Morda nam bo prijala toplota v bolečem delu, ki bo razbremenila mišice,« nadaljuje. Pomaga tudi masaža. Če bolečina vztraja pa Tivadarjeva svetuje, da vzamemo analgetik in poiščemo strokovno pomoč.

Poglejte si še nasvet uporabnika, ki se je med kidanjem snega soočal z bolečinami v hrbtu:




Tjaša Sterle Polak

Specialistka za digitalne vsebine in novinarka tiskane izdaje.

Deli na facebooku

Deli na drugih omrežjih

Or use your account on Blog

Error message here!

Hide Error message here!

Forgot your password?

Or register your new account on Blog

Error message here!

Error message here!

Hide Error message here!

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link to create a new password.

Error message here!

Back to log-in

Close
Več informacij DELOINDOM Logo

Zakaj imamo v uredništvu Dela in dom radi piškotke?

S potrditvijo piškotkov nam omogočate uporabo analitičnih orodij, s katerimi izvemo, kaj radi berete in česa ne. Želimo ustvarjati kakovostne vsebine, ki jih boste z veseljem prebirali, zato vas prosimo, da potrdite piškotke na spletnih mestih Dela d.o.o.

STRINJAM SE
newsletter
deloindom logo

Prijavite se na e-novice in bodite na tekočem!

newsletter
deloindom logo

Naročite se
na DELOINDOM

NAROČI SE