V Šanghaju druga najvišja stavba na svetu

16. 1. 2018 | Besedilo: Katra Jezeršek

najvišja stavba, stolp, nebotičnik, Shanghai Tower, arhitektura

V Šanghaju, ki je globalno finančno središče in največje mesto Kitajske, stoji Šanghajski stolp (Shanghai Tower), najvišja stavba v državi in druga najvišja stavba na svetu. S svojimi 127 nadstropji se v nebo dviga kar 632 metrov. Posebna dvigala vas v 127. etažo iz pritličja pripeljejo v pičlih 35 sekundah. Po višini ta nebotičnik za zdaj prekaša samo dubajski Burj Khalifa z višino 829,8 metrov.

Po načrtih arhitekta Jun Xia in njegove ekipe iz ameriškega arhitekturnega podjetja Gensler so objekt gradili v treh fazah, med letoma 2008 in 2015. Arhitekti so objekt umestili v finančno četrt Iujiazui. Koncept arhitekturne zasnove so črpali iz tradicionalnih šanghajskih dvorišč, ki so jih vertikalno nanizali v  spiralni formi, glavno vodilo pa je bila ideja o »samozadostnem mestu«. Stavbo lahko zaradi njenih »nebesnih vrtov«, kot so jih poimenovali arhitekti, dojemamo kot vertikalen park, kar jo loči od vseh drugih tovrstnih stavb po svetu.

Nebotičnik so si zamislili v obliki devetih vertikalnih con, vsaka cona šteje od 12 do 15 nadstropij, programsko pa se deli na štiri dele: v nižjih nadstropjih so trgovine,  v naslednjih nadstropjih jim sledijo pisarne, nato hotel,  čisto na vrhu pa so kulturne ustanove in razgledni stolpi.

Najvišji kitajski nebotičnik po višini prekaša le dubajski Burj Khalifa. Foto: Wikimedia Commons

Pri konstrukcijski zasnovi so morali inženirji poleg lastne teže stavbe upoštevati tudi močne sunke tajfunov, ki so na tem območju najpogostejši med julijem in septembrom. Spiralna forma ima zato poleg estetske predvsem konstrukcijske razloge. Zasnovana je asimetrično, z zaokroženimi vogali in zoženimi profili. S tem konstrukcijskim prijemom jim je uspelo vetrno obtežbo zreducirati za skoraj četrtino. Nosilna konstrukcija objekta je bila projektirana kot osrednje »deblo« iz betonskega jedra in jeklenih »super stebrov«, na katerega so fiksirane konstrukcijske »veje«, ki podpirajo inštalacijske etaže na dnu vsake vertikalne cone.

Glavna zanimivost stavbe so gotovo Mitsubishijeva dvigala, ki naj bi bila trenutno najhitrejša na svetu in dosežejo hitrost 65 km na uro, kar pomeni, da vas v 127. etažo pripeljejo v pičlih 35 sekundah. Od drugih zanimivih številk je vredno omeniti, da je obešena fasada sestavljena iz kar 20.000 steklenih panelov, na parkiriščih je prostora za 1800 vozil, gradnja pa je stala več kot dve milijardi evrov.

Deli na facebooku

Deli na drugih omrežjih

Or use your account on Blog

Error message here!

Hide Error message here!

Forgot your password?

Or register your new account on Blog

Error message here!

Error message here!

Hide Error message here!

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link to create a new password.

Error message here!

Back to log-in

Close
Več informacij DELOINDOM Logo

Zakaj imamo v uredništvu Dela in dom radi piškotke?

S potrditvijo piškotkov nam omogočate uporabo analitičnih orodij, s katerimi izvemo, kaj radi berete in česa ne. Želimo ustvarjati kakovostne vsebine, ki jih boste z veseljem prebirali, zato vas prosimo, da potrdite piškotke na spletnih mestih Dela d.o.o.

ZAVRNI STRINJAM SE
newsletter
deloindom logo

Prijavite se na e-novice in bodite na tekočem!

Nadaljuj na prijavo >
newsletter
deloindom logo

Naročite se
na DELOINDOM

NAROČI SE